Auto geweigerd te helpen

soulreaper

Active member
Goedemorgen allen,

Ik moet voor de 28ste augustus naar de keuring. Ben bij mijn gewone garage geweest, en die zijn tot de ontdekking gekomen, dat er een gat geroest is in het linkse wiel compartiment. Zij doen echter geen carrosserie herstellingen, dus ik op zoek naar zo iemand. Ik wist dat er in de buurt van mijn garage er eentje lag.

Dus ik stop daar, doe mijn verhaal en die kerel zegt rechtuit : " zoek maar iemand anders, ik doe het niet, ik neem geen nieuwe klanten aan " . Ik al helemaal van mijn stuk gebracht, dus ik zeg tegen hem, " wat is dat nu voor een reden? Kunt ge toch zomaar niet iemand weigeren" Zijn reactie ' ik ben zelfstandige, en ik mag helpen wie ik wil " Dus ik ; Als ik onderweg met de fiets een platte band krijg, en ik vind een fietsenmaker kortbij, die gaat toch echt niet zeggen , sorry , ik help u niet?

Allez nu, iemand dat al ooit meegemaakt?

Dus ik ben nu op zoek naar een overkoepelend orgaan om klacht in te dienen, maar ik vind het niet onmiddellijk terug? Ik weet dat in nederland je Bovag hebt, maar ik weet niet of er in Belgie zo iets is?
 
Goedemorgen allen,

Ik moet voor de 28ste augustus naar de keuring. Ben bij mijn gewone garage geweest, en die zijn tot de ontdekking gekomen, dat er een gat geroest is in het linkse wiel compartiment. Zij doen echter geen carrosserie herstellingen, dus ik op zoek naar zo iemand. Ik wist dat er in de buurt van mijn garage er eentje lag.

Dus ik stop daar, doe mijn verhaal en die kerel zegt rechtuit : " zoek maar iemand anders, ik doe het niet, ik neem geen nieuwe klanten aan " . Ik al helemaal van mijn stuk gebracht, dus ik zeg tegen hem, " wat is dat nu voor een reden? Kunt ge toch zomaar niet iemand weigeren" Zijn reactie ' ik ben zelfstandige, en ik mag helpen wie ik wil " Dus ik ; Als ik onderweg met de fiets een platte band krijg, en ik vind een fietsenmaker kortbij, die gaat toch echt niet zeggen , sorry , ik help u niet?

Allez nu, iemand dat al ooit meegemaakt?

Dus ik ben nu op zoek naar een overkoepelend orgaan om klacht in te dienen, maar ik vind het niet onmiddellijk terug? Ik weet dat in nederland je Bovag hebt, maar ik weet niet of er in Belgie zo iets is?
Quasi elke tandarts doet dat. Zowat alle aannemers doen dat. En zo zijn er nog hopen voorbeelden.
Daar is niks illegaal en is ergens compleet logisch. Je beseft dat zijn alternatief verhaal zou zijn "oké, ik heb volgend jaar in de zomer misschien tijd"? Of moet hij al zijn klanten hun afspraken annuleren omdat jij er tussen wil?
 
Als die al teveel werk heeft... Hoor je bij dokters en tandartsen dagelijks.
Dat snap ik, , maar die mensen hebben het dan ook pokkedruk, en als zijn parking nu vol stond met wagens, kon ik hem nog ergens volgen, maar iedere keer als ik daar voorbij rij, staan er altijd 2 dezelfde wagens op die parking. En zin poorten staan meer dicht, dan open, dus zoveel werk heeft hij niet. Want als je die garage niet ziet liggen, dan weet je niet eens dat het een garage is.

En de bedoeling was ook niet om het onmiddellijk te laten herstellen, het duurde hoop en al, 15 minuten om te kijken , een prijsschatting en een afspraak te maken.

Moest hij nu nog gezegd hebben van sorry, ik heb er voorlopig geen tijd voor, dat had ik ook geaccepteerd, Maar de manier waarop hij me stond af te snauwen, dat was niet echt klantvriendelijk.
 
Quasi elke tandarts doet dat. Zowat alle aannemers doen dat. En zo zijn er nog hopen voorbeelden.
Daar is niks illegaal en is ergens compleet logisch. Je beseft dat zijn alternatief verhaal zou zijn "oké, ik heb volgend jaar in de zomer misschien tijd"? Of moet hij al zijn klanten hun afspraken annuleren omdat jij er tussen wil?
Lees mijn 1ste post; ik moet tegen de 28ste augustus op keuring, ge gaat me toch echt niet wijsmaken dat hij tegen die tijd geen plaatske vrij heeft.
 
Goh, dat is zijn goed recht en ik denk dat je met een klacht weinig kan doen. Als hij zo doet tegen elke klant zal hij op den duur moeten sluiten, tenzij hij kan teren op zijn vast clienteel. Hopelijk kan je snel bij een andere terecht!
 
En toch wil je nog bij hem je wagen laten repareren?

Maar neen, ze zijn niet verplicht je te helpen.
 
Dat snap ik, , maar die mensen hebben het dan ook pokkedruk, en als zijn parking nu vol stond met wagens, kon ik hem nog ergens volgen, maar iedere keer als ik daar voorbij rij, staan er altijd 2 dezelfde wagens op die parking. En zin poorten staan meer dicht, dan open, dus zoveel werk heeft hij niet. Want als je die garage niet ziet liggen, dan weet je niet eens dat het een garage is.

En de bedoeling was ook niet om het onmiddellijk te laten herstellen, het duurde hoop en al, 15 minuten om te kijken , een prijsschatting en een afspraak te maken.

Moest hij nu nog gezegd hebben van sorry, ik heb er voorlopig geen tijd voor, dat had ik ook geaccepteerd, Maar de manier waarop hij me stond af te snauwen, dat was niet echt klantvriendelijk.
Hij wil u dan ook niet als klant...
En jij kan toch onmogelijk beoordelen of hij het druk heeft of niet? Als die man dat alleen doet, dan is daar per definitie maar 1 auto per keer.
Lees mijn 1ste post; ik moet tegen de 28ste augustus op keuring, ge gaat me toch echt niet wijsmaken dat hij tegen die tijd geen plaatske vrij heeft.
Ja, en wij hebben in januari een afspraak bij een oogarts moeten maken waarbij het eerste plaatske 1 september was. Als je een aannemer zoekt om te bouwen, mag je blij zijn als hij binnen het jaar kan beginnen...
 
Das toch in elke sector zo?

Ge moest es weten als ge een lek aan uw dak ofzo hebt hoe weinig volk er dat wil komen herstellen.
"Ik los de miserie van iemand anders niet op, als het dan op een ander plaats begint te lekken dan ben ik het geweest."
" Zo ne oude brol herstellen, daar begin ik niet aan."

Ik kom dat soort zaken echt bijna dagelijks tegen, snap niet dat er nog mensen daar van verbaasd zijn eigenlijk :p
 
Das toch in elke sector zo?

Ge moest es weten als ge een lek aan uw dak ofzo hebt hoe weinig volk er dat wil komen herstellen.
"Ik los de miserie van iemand anders niet op, als het dan op een ander plaats begint te lekken dan ben ik het geweest."
" Zo ne oude brol herstellen, daar begin ik niet aan."


Ik kom dat soort zaken echt bijna dagelijks tegen, snap niet dat er nog mensen daar van verbaasd zijn eigenlijk :p
Ik hoop dat de medische sector wel wat meer moeite wil doen om een oude mens op te lappen. :unsure:
 
Plaats gewoon een negatieve review op google ed.
Het helpt u niet echt maar het lucht toch op :evil:
en binnen een week krijgen we dit
 
Ook al gehoord van kennissen in Leuven die een firma zochten voor herstellingen. "Leuven? Vergeet het maar, teveel parkeerproblemen en gedoe om daar te gaan werken". Veel van die firma's kunnen kiezen welke klanten ze nemen.
 
Yep, dat mag. Hoe langer ik leef hoe meer ik besef hoe belangrijk het is om een netwerk te hebben van goeie betrouwbare vakmensen. Iedereen heeft nodig (vul gerust aan):

- garagist
- tandarts
- huisdokter
- dakwerker
- loodgieter
- ...
 
Ik snap het van sommige beroepen, en dat is mijn punt niet. Mijn punt is gewoon dat hij mij heeft zitten afblaffen. Als hij ook zo tegen zijn andere zogezegde klanten blaft, dan kan ik het geloven, dat er geen kat staat.

Mijn gewone garagist is gespecialiseerd in porsche, bmw, en mercedes. Wat er daar staat aan te schuiven, ik zou het niet willen betalen. Kon hij gerust tegen mij ook gezegd hebben, uw roestbak is te oud, ik begin er niet aan. Ik heb ondertussen al 3 bedrijven aan de telefoon gehad, en allemaal hadden ze geen enkel probleem om te kijken. Enkel het zomerverlof kon roet in het eten gooien.
 
Komt meer en meer voor.

Hier geraak je ook geen fietsenwinkel meer binnen voor een herstelling als de fiets daar niet gekocht is.

Tijd terug nog op zoek geweest naar een firma om de loslatende folie van mijn voordeur te herstellen.
Bijna bij allemaal een weigering gekregen: "sorry dat doen we niet"

1 zei eerlijk: voor dit alleen kunnen we niet komen, we doen liever grote projecten

De enige die er aan wou beginnen vroeg een prijs die duurder was dan een nieuwe deur.
Die wou dat dus ook niet doen en indien ik ja zou zeggen, had hij er een dikke aan kunnen verdienen.
 
Ik snap het van sommige beroepen, en dat is mijn punt niet. Mijn punt is gewoon dat hij mij heeft zitten afblaffen.
Maar wat wil je dan doen, een klacht indienen omdat iemand niet beleefd is geweest?
Buiten een review plaatsen zal er niet veel aan te doen zijn, een overkoepelend orgaan zal zijn leden ook niet dwingen om niet boertig te zijn vrees ik.
 
Maar wat wil je dan doen, een klacht indienen omdat iemand niet beleefd is geweest?
Buiten een review plaatsen zal er niet veel aan te doen zijn, een overkoepelend orgaan zal zijn leden ook niet dwingen om niet boertig te zijn vrees ik.
Zelfs die review kan je eigenlijk niet plaatsen he gezien je geen enkele ervaring hebt met die man. Buiten dat hij onbeleefd was en u geweigerd heeft als klant. Klinkt toch maar wat mager om een negatieve review op te baseren. Zo kan ik van iedere zaak beginnen negatieve reviews schrijven natuurlijk. Frituur x, slechte service want toen ik daar aankwam was ze gesloten, weigert mij te bedienen om 8 uur smorgens. Bakker x: slecht, blijf daar weg, had geen groot bruin meer toen ik daar 5 min voor sluitingstijd aankwam. Etc... Imo heeft de threadstarter eigenlijk niks om over te klagen buiten dat die man hem niet wou helpen, wat die garagist zijn goed recht is trouwens. En daarmee is de kous eigenlijk af.
 
Hij is niet verplicht van beleefd te zijn. Alsook, hij doet misschien liever schadewagens ipv roestbakken oplappen, groot verschil qua type werk. Bij het éne is het alle onderdelen bestellen en OEM monteren, het 2de is lassen/bricoleren. Ook prijs discussies gaan vaker voorkomen bij oude wagens, een simpel uitziende herstelling kan veel werkuren nodig hebben.
 
Terug
Bovenaan