Goed nieuws: je mag je wel opgeven als vrijwilliger in telbureaus.@Monkytiger ik wil wel, maar alleen als teller of voorzitter.
Maar daar ben ik blijkbaar uitgesloten voor (geen magistraat of advocaat of leraar, ingenieur,…).
Ik twijfel of ik het zelf ga doen de volgende keer, voor deze keer ben ik te laat. Ik vind het trouwens helemaal niet correct of netjes om smalend te doen over mensen die ertegenop kijken. Het is gewoon een beslag leggen op je vrije tijd die je anders zelf zou invullen. Dat wil ook niet zeggen dat ik de dramatiek aan de andere kant begrijp. Soms moet ik dingen tegen mijn zin doen, en dan is dat kak. En dat is het.
Langs de andere kant moet je het toch ook wel zo bekijken: als schoorvoetend een bolletje gaan inkleuren om de 4 jaar de limiet is, dan mag je ook maar beperkt klagen over wat de politiek al dan niet doet. Het is geen systeem waarbij het '1 bolletje kleuren en klaar' is, want dan krijg je een uitwas van een politieke klasse die niets meer te maken heeft met de mensen.
Er worden hier gratis democratische verkiezingen georganiseerd waarbij elke burger mag laten horen hoe hij het verder wil zien gaan. Iets waar veel andere landen maar van kunnen dromen. En daar moet je alleen maar 2x in 12 jaar een halve dag tijd voor geven.