Geldige redenen om geen bijzitter te moeten zijn

Iemand een idee wat de geldige redenen zijn om GEEN bijzitter te moeten zijn? Puur hypothetisch uiteraard..
Schrijf een brief, met de hand - liefst het verkeerde, vol fouten, zeg dat het een vergissing moet zijn, dat je niet met een pc overweg kan, schrijfstijl van een 7 jarige :ROFLMAO:
 
Op vakantie zijn is een geldige reden om geen bijzitter te zijn dacht ik. Als je nu lang op voorhand een reservatie maakt op booking met gratis last-minute annulatie, dan lijkt me dat een waterdichte methode om er aan te ontsnappen. Het lijkt me onmogelijk om nog te gaan controleren of iemand last-minute zijn vakantie annuleert.
 
Ik vind het echt ongelooflijk dat ze mensen die fulltime werken en kinderen hebben laten bijzitten. Fuck off, ik heb wel betere dingen te doen in het weekend. Pakt ne werklozen of ne gepensioneerden of ne fucking vluchteling in de plaats e!

Op mijn kinderen moeten passen telt dat?
Ik vind het ongelofelijk dat volwassen mensen zo kunnen janken over die 1 dag in hun hele leven dat ze daar een zondag gaan moeten zitten. Blijkbaar is ook altijd net die zondag voor iedereen plots de belangrijkste zondag van het jaar. En nee, kinderen zijn geen excuus voor alles. Hoewel veel moderne ouders tegenwoordig denken van wel.

Het enige waar je een valabel punt aanhaalt is het inzetten van vrijwilligers. In de lokale Okra ga je volgens mij genoeg gepensioneerde vinden die niet liever willen dan daar een hele dag zitten.

Ontelbare mensen die gestorven zijn zodat je het voorrecht hebt om in een democratie te leven. En ontelbare meer die wereldwijd nog steeds sterven om dat recht te bemachtigen.

Vloekt ne keer, stop met janken en doe uw plicht.
 
Allemaal druk druk druk die dag he. Je moet toch gaan stemmen ? Je dag is toch al om zeep en voor de rest is er geen kloten te doen want ... het is stemdag. Ze eens 8h om de 20y in een kotje zitten op zondag. ONDRAAGLIJK lijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Ondertussen opgeroepen voor mijn 5 de verkiezing als voorzitter van een telbureau en ook in oktober weet ik nu al dat ik voorzitter zal zijn. Ik kan nu beginnen zuchten, blazen en foeteren dat ik van 14.00 tot, in het beste geval, 20.00 in een telbureau ga zitten OF ik kan het belang er van inzien en mijn rol "in de democratie" opnemen. Voor mezelf uitgemaakt dat ik dat 10 verkiezingen wil doen dus we zitten ongeveer halfweg. Vanaf dan lijkt het mij billijk dat ze wat roteren en zal ik dat ook wel eens suggereren aan het kantonbureau maar als ze me blijven oproepen, het zij zo.

Dat eeuwig geneut over dat bijzitten, ik kan er gewoon niet bij. Zeker bij een eerste keer. En ja, het is voor iedereen beter dat er enige vorm van intellect aanwezig is in zo een telbureau, ik zou immers graag hebben dat we op een deftig uur afronden. Het populistisch geblaat van " enkel de werklozen, staatslozen, doppers, langdurige zieken, huismoeders, en wat weet ik nog niet allemaal", laat dat gewoon achterwege en zorg gewoon voor een mix van de maatschappij.

Als voorzitter bekijk je trouwens ook wel een beetje de situatie en streef je er naar om vooral een bureau te hebben van mensen die goesting hebben. Eerste vraag is bij samenstelling bureau dan ook altijd of er mensen zijn die willen blijven, en die zijn er ook wel altijd. Volgende vraag is dan of er mensen met jonge kinderen zijn en dan stuur je wat dat die kunnen vertrekken. Zeker met vaderdag op 9 juni m.i. geen verkeerde beweging.

Nu, al iedere keer zijn er wel een paar onverlaten die na 15 minuten, dus na samenstelling bureau, komen binnenwandelen (geen parking te vinden meneer, ik zat op de verkeerde school, uur uit het oog verloren, .... ). De eerste keer die gewoon naar huis gestuurd aangezien mijn bureau al samengesteld was. Toen wel wat terecht commentaar gehad van de andere leden "dat het zo wel makkelijk is". Sindsdien worden die laatkomers wel in het pv opgenomen en blijkbaar vervolgt het parket ook wel met minnelijke schikkingen / dagvaardingen tot gevolg.

Soit, ik heb er wel al zin in. :)
 
Donderdag in de brievenbus ook een papier gevonden met daarop 'aangetekende zending - Kieswet'.

Dus ik weet ook al wat ik van 08u - 16u ga doen. Ik wist van toen ik eind 20 was dat ik wrs ooit wel eens zou moeten gaan zitten, helaas is dat nu het geval. Sjans dat de F1 die dag 's avonds is dus ik ga gewoon mijn burgerplicht doen. Wat prestatiegeld cashen en een gratis smoske opeten die dag. Voor de rest zie je dan nog eens wat schoon vrouwvolk zeker ?

Voor de volgende verkiezingen zoek ik wel tijdig een buitenlandse reis te boeken met een late annuleringsverzekering want ik denk niet als ik er nu nog 1 boek dat ze dit gaan aanvaarden. Wat als je ziek bent die dag ? Kan altijd gebeuren he... Of mss ga ik wel 1 min van te voren aanwezig zijn en hopen dat ze al iedereen hebben en ik terug mag gaan als reserve.

Niet plezant inderdaad maar het is maar 1 dag, en zoveel mensen voor mij hebben dit al moeten doen dus boeie.
 
Op vakantie zijn is een geldige reden om geen bijzitter te zijn dacht ik. Als je nu lang op voorhand een reservatie maakt op booking met gratis last-minute annulatie, dan lijkt me dat een waterdichte methode om er aan te ontsnappen. Het lijkt me onmogelijk om nog te gaan controleren of iemand last-minute zijn vakantie annuleert.
Ik pik deze eruit om het duidelijk te maken. We zijn allemaal volwassen, het is niet erger dan het is. Maar dit is geen topic voor tips om fraude te plegen.
 
Ondertussen opgeroepen voor mijn 5 de verkiezing als voorzitter van een telbureau en ook in oktober weet ik nu al dat ik voorzitter zal zijn. Ik kan nu beginnen zuchten, blazen en foeteren dat ik van 14.00 tot, in het beste geval, 20.00 in een telbureau ga zitten OF ik kan het belang er van inzien en mijn rol "in de democratie" opnemen. Voor mezelf uitgemaakt dat ik dat 10 verkiezingen wil doen dus we zitten ongeveer halfweg. Vanaf dan lijkt het mij billijk dat ze wat roteren en zal ik dat ook wel eens suggereren aan het kantonbureau maar als ze me blijven oproepen, het zij zo.

Dat eeuwig geneut over dat bijzitten, ik kan er gewoon niet bij. Zeker bij een eerste keer. En ja, het is voor iedereen beter dat er enige vorm van intellect aanwezig is in zo een telbureau, ik zou immers graag hebben dat we op een deftig uur afronden. Het populistisch geblaat van " enkel de werklozen, staatslozen, doppers, langdurige zieken, huismoeders, en wat weet ik nog niet allemaal", laat dat gewoon achterwege en zorg gewoon voor een mix van de maatschappij.

Als voorzitter bekijk je trouwens ook wel een beetje de situatie en streef je er naar om vooral een bureau te hebben van mensen die goesting hebben. Eerste vraag is bij samenstelling bureau dan ook altijd of er mensen zijn die willen blijven, en die zijn er ook wel altijd. Volgende vraag is dan of er mensen met jonge kinderen zijn en dan stuur je wat dat die kunnen vertrekken. Zeker met vaderdag op 9 juni m.i. geen verkeerde beweging.

Nu, al iedere keer zijn er wel een paar onverlaten die na 15 minuten, dus na samenstelling bureau, komen binnenwandelen (geen parking te vinden meneer, ik zat op de verkeerde school, uur uit het oog verloren, .... ). De eerste keer die gewoon naar huis gestuurd aangezien mijn bureau al samengesteld was. Toen wel wat terecht commentaar gehad van de andere leden "dat het zo wel makkelijk is". Sindsdien worden die laatkomers wel in het pv opgenomen en blijkbaar vervolgt het parket ook wel met minnelijke schikkingen / dagvaardingen tot gevolg.

Soit, ik heb er wel al zin in. :)
Wel chapeau voor uw gedachte. Imo zou je na de 5e keer opgeroepen te zijn wel enig recht hebben om eens te klagen.
 
Ik heb het vorige keer moeten doen, en 1x kom ik graag mijn plicht na zoals hier gezegd. Maar moest ik nu weer opgeroepen worden dan zou ik toch eens vloeken en zoeken naar een oplossing. Rotatie zou toch logisch moeten zijn.
 
Je leest wel hier en daar dat sommige bijzitters en voorzitters meermaals worden opgeroepen. Ik snap wel dat dit een bepaalde frustratie met zich kan meebrengen, terwijl anderen telkens de dans ontspringen. Mocht ik volgende week een oproep ontvangen zou ik daar niet om zagen, maar als ze me al vijf keer op rij vragen ... dan stel ik me toch vragen bij het systeem.
 
Er is dacht ik een tijd terug beslist (wet?) dat je na een derde keer opgeroepen te zijn mag doorgeven aan de gemeente dat het hierbij mag stoppen.
 
Terug
Bovenaan