Geldige redenen om geen bijzitter te moeten zijn

Gaan we het hier op het forum al gaan hebben over schriftvervalsing plegen om u te onttrekken aan even bijzitten?
Ik ga er vanuit dat je het over eerdere berichten hebt, want ik ben weldegelijk in het buitenland op die dag dus ik wil me niet onttrekken om "even" bij te zitten, ik kan gewoon niet. Ik vraag me alleen af hoe ik dit kan aantonen om in orde te zijn zonder enige boeking te hebben.

Ik ga er vanuit dat je het over eerdere berichten hebt, want ik ben weldegelijk in het buitenland op die dag dus ik wil me niet onttrekken om "even" bij te zitten, ik kan gewoon niet. Ik vraag me alleen af hoe ik dit kan aantonen om in orde te zijn zonder enige boeking te hebben.

Ik zou op voorhand melden dat je in het buitenland bent en de bewijsstukken nog gaat binnenbrengen. Vroeg of laat ga je wel iets boeken van hotel wss? Enige waar ze dan nog lastig over kunnen doen is dat je het geboekt hebt na je oproepingsbrief... Dus als je ergens al iets hebt dat bewijst dat je al van daarvoor je reis aan het plannen was zal dat wel helpen.

My god, "mijnen dag verpest", omdat ge paar uur aan een tafel moet gaan zitten en wat dingen lezen/afroepen/in de gaten houden.

Sommige mensen hebben wel heel rap verpeste dagen.

Tis maar daje het weet.

Dus laat da zitten maar over aan de optimisten.

Elke mens is verschillend er zijn waarschijnlijk wel andere dingen die uw dag verpesten waar ik dan niet weer niet van wakker.

Ik zou op voorhand melden dat je in het buitenland bent en de bewijsstukken nog gaat binnenbrengen. Vroeg of laat ga je wel iets boeken van hotel wss? Enige waar ze dan nog lastig over kunnen doen is dat je het geboekt hebt na je oproepingsbrief... Dus als je ergens al iets hebt dat bewijst dat je al van daarvoor je reis aan het plannen was zal dat wel helpen.
Nu je het zegt, mijn verlofaanvraag is al binnen van vorige week, dus dat kan al wel als aannemelijk bewijs gebruikt worden misschien. Ik heb pas vandaag de brief gezien dat ik als bijzitter moet gaan, maar heb wel geen idee wanneer die verstuurd is. Lijkt ook nergens op de enveloppe of brief te staan vreemd genoeg.

EDIT: datum staat er blijkbaar wel op, niet goed gezien. Die brief is een week geleden gedateerd, dus dat maakt het weer wat moeilijker...

Laatst bewerkt:
My god, "mijnen dag verpest", omdat ge paar uur aan een tafel moet gaan zitten en wat dingen lezen/afroepen/in de gaten houden.

Sommige mensen hebben wel heel rap verpeste dagen.
Als je zoals ik 1 op 2 weekends van dienst bent (in verlofperiodes soms 4 weekends op rij) en als die zever dan nog eens in mijn vrij weekend zou vallen dan is niet alleen die dag verpest, maar iedere dag tussen nu en de verkiezingen.

Het is gewoon al belachelijk dat je anno 2024 niet gewoon via Its-me kan stemmen.

Wanneer krijg je eigenlijk die oproepingsbrieven om te zitten? Het is vaderdag en we gaan met een bootje gaan varen op de Ijzer.

Men moet gewoon gepensioneerden en werklozen inzetten en eventueel aanvullen met de mensen die dat wel graag doen.

Allemaal makkelijk zo’n opmerkingen als je niet opgeroepen bent, maar ga je dan toch gewoon vrijwillig aanbieden als het allemaal zo erg niet is.
Dan help je nog eens met het goedmaken van iemand zijn dag die er wel problemen met heeft.
Ik werk 6/7, soms dagen van 12/14u, zondag vaak nog wat administratie/pc werk, gelukkig geen gezin en kind maar moest dat ook zo zijn dan zou het helemaal klote zijn. Ik doe dus ook liever nog iets anders dan een dag daar te verspelen.
Voor mij is het ook niet meer dan logisch dat ze werklozen hiervoor inzetten, er zijn er meer dan genoeg en ze zijn niet allemaal werkloos omdat ze dom of ziek zijn. Dan doen ze ook eens iets terug voor de maatschappij.

@Monkytiger ik wil wel, maar alleen als teller of voorzitter.
Maar daar ben ik blijkbaar uitgesloten voor (geen magistraat of advocaat of leraar, ingenieur,…).

Het is gewoon al belachelijk dat je anno 2024 niet gewoon via Its-me kan stemmen.
Je moet kunnen stemmen zonder druk of iemand die meekijkt.

Mocht je via Itsme kunnen stemmen, dan zouden er wel mensen ‘geforceerd’ kunnen worden om op iemand te stemmen.

Men moet gewoon gepensioneerden en werklozen inzetten en eventueel aanvullen met de mensen die dat wel graag doen.

Ja want alle gepensioneerden zijn nog instaat om een hele dag daar te gaan zitten 😅

Ik ben het wel met eens dat werklozen, zeker langdurige werklozen, hun steentje kunnen bijdragen aan de maatschappij door zo'n taak te doen.

Ik ben blij dat we kunnen(moeten )gaan stemmen en dat dit over het algemeen vlot verloopt.

Hier ook aanstellingsbrief ontvangen via My eBox om bijzitter te zijn in stembureau. Via QR code meteen documenten van heen- en terugvlucht vakantie doorgestuurd en een dag later zat er al een bericht in My eBox ‘geweigerd geldig’. Dat ging vlotter dan verwacht.
Na de vakantie nog de attesten doorsturen dat ik effectief die vluchten heb genomen, en dan zou het in orde moeten zijn.

Blijkbaar vrijwilligers genoeg.

Ik heb totaal geen voeling met dit doort "burgerplicht"
Belastingen, arbeid, stemmen kan ik nog begrijpen. Maar mensen verplichten ergens tegen hun zin te gaan zitten voor een magere vergoeding en wa boterkoeken....

Ik heb gelukkig een job waarbij ik kan gaan werken moest ik opgeroepen worden.

Anders zou ik wel gaan, maar t zal toch mee een bakkes tot op de grond zijn en om tegen te werken.
mijnen dag verpest, iedereen zijn dag verpest.
#firstworldproblems

Ik ben geen vrijwilliger, maar als ik opgeroepen wordt zal ik misschien wel eens zuchten maar zal ik het gewoon gaan doen zonder daarover te gaan bleiten. Dat het systeem niet perfect en niet eerlijk is mag dan wel zo zijn, maar ik begrijp niet waarom sommigen zich liggen weren als een duivel in een wijwatervat om zich te onttrekken aan hun burgerplicht.

Laatst bewerkt:
Allemaal makkelijk zo’n opmerkingen als je niet opgeroepen bent, maar ga je dan toch gewoon vrijwillig aanbieden als het allemaal zo erg niet is.
Dan help je nog eens met het goedmaken van iemand zijn dag die er wel problemen met heeft.
Ik werk 6/7, soms dagen van 12/14u, zondag vaak nog wat administratie/pc werk, gelukkig geen gezin en kind maar moest dat ook zo zijn dan zou het helemaal klote zijn. Ik doe dus ook liever nog iets anders dan een dag daar te verspelen.
Voor mij is het ook niet meer dan logisch dat ze werklozen hiervoor inzetten, er zijn er meer dan genoeg en ze zijn niet allemaal werkloos omdat ze dom of ziek zijn. Dan doen ze ook eens iets terug voor de maatschappij.
Mja, maar nu even contrair doen...ik vermoed dat je geen 70 uur per week werkt omdat je anders als single niet rondkomt. Dus is jouw vrije tijd, die je zelf grotendeels hebt opgegeven voor het geld, dan meer waar dan die van een ander? Je gaat me niet zeggen dat je met zo'n werkuren eens geen maandag recup kan nemen ook.

Allezja, op dit forum wordt altijd met veel plezier de rekening gemaakt van wie onderaan de sociale ladder staat, maar dat riedeltje van "ik werk veel dus ik mag meer" vind ik toch maar speciaal.

Laatst bewerkt:
werklozen inzetten
Het laatste dat je wil is toch dat een stemming geregeld wordt door langdurig werklozen die niet capabel zijn om te werken? Dat zal daar allemaal nogal vlotjes gaan zeg. Idem bvb. vluchtelingen die amper Nederlands spreken. Bejaarden die koffieklets houden en met moeite de lijsten kunnen lezen en voor wie daar een halve dag op een stoel gaan zitten fysiek mogelijk ook al niet evident is, ...
Ik werk fulltime en na die fulltime job wacht er nog een fulltime job (kinders en huishouden). Er zal altijd wel iemand zijn die minder werkt of minder gezinsleven/huishouden/whatever heeft dan u en misschien meer tijd over heeft om te gaan bijzitten.

Tis ook niet mijn favoriete bezigheid maar om de vijf jaar een halve dag van een mensenleven, wat een drama zeg.

Ja lap, heb het hier ook vlaggen. Ik ging sowieso op reis zijn die periode, maar met de wagen dus kan geen vliegtickets voorleggen. We hebben ook nog niks van hotel geboekt omdat we ter plaatse gaan kijken waar we gaan slapen. Iemand een idee hoe ik dan kan bewijzen dat ik op reis ga of mag dat ook achteraf bewezen worden zonder bewijs vooraf?
Persoonlijk zou ik proberen een afschrift te geven van je vastgelegd verlof (dat je hopelijk ergens kan afdrukken zoals van SDworks of Unitime, en misschien ook de dag dat je dit aangevraagd hebt zodat ze zien dat het voor de oproep was) en dan vertellen dat je van plan was ter plaatse te kijken en boeken. En beloven dat je achteraf nog een bewijs van hotel in buitenland zal bezorgen.

Hier ook aanstellingsbrief ontvangen via My eBox om bijzitter te zijn in stembureau.
Ook echt vreselijk dat er niks van contactgegevens opstaan. Hier geweigerd omdat zowel mijn vriendin (zij gaat wel) als mezelf zijn opgeroepen en wij geen netwerk hebben om een babysit te voorzien voor onze 2 kinderen.
Ik heb dan maar bewijs van ten laste doorgestuurd en na hun reply verder duiden... 🤷

Terug
Bovenaan