Geld gezocht - Seizoen 2025

Dat wordt er gewoon ingestoken omdat het 'moet'.

Ge merkt in veel afleveringen dat er dingen gepromoot worden die geen nut hebben voor de kandidaten, gewoon om die zaken toch maar in the picture te zetten.
Ja, 't is dat. 'k Snap dat ook wel, maar in dit programma soms toch wel wat knullig aangebracht. Politie als overheidsdienst komt er niet echt goed uit als ze deze man als serieuze kandidaat zien.

Nu wil ik langs de andere kant ook weer niet té streng zijn. Ik was in mijn vroege twintigerjaren ook niet meteen super gemotiveerd, dat kan op zich nog wel veranderen maar dan gaat hij het daar thuis toch moeten aftrappen vrees ik want die vrouw is met alle respect 100% dead weight.

Maar... had jij ook een kind rondlopen? Als je volwassen genoeg bent om die keuze voor een kind te maken, dan MOET je maar volwassen genoeg zijn om er alles voor te doen en daar hoort geld in het laatje brengen nu eenmaal bij.

We worden als maatschappij gewoon te soft imo.

Ja, 't is dat. 'k Snap dat ook wel, maar in dit programma soms toch wel wat knullig aangebracht. Politie als overheidsdienst komt er niet echt goed uit als ze deze man als serieuze kandidaat zien.
Hij moet nog zijn ingangsproeven doen natuurlijk. Iedereen krijgt die kans. Maar wegens personeelstekort stel ik me de laatste tijd ook wel ernstige vragen bij wat er allemaal toekomt van nieuwe inspecteurs.

Misschien om eerst af te spreken met de oppas?
Ik kan niet in hun hoofd kijken maar ik vermoed dat je als parkeerwacht ook niet de volle 90 minuten van de wedstrijd gaan kunnen zien en waarschijnlijk telkens de eerste 10 minuten gaat missen bv. Voor mij lijkt een easy trade voor een gratis abo maar misschien zien zij dat anders.

Maar dat zijn ook gewoon dingen die te maken hebben met maturiteit en de prioriteiten die je daarbij stelt. De meesten hier bekijken dit vanuit hun huidige POV als ~35-45 jarige oid. Het kan best dat je 24-jarige zelf dezelfde beslissingen nam die je nu zou nemen maar ik weet voor mezelf bv wel dat ik als 39-jarige best een pak andere beslissingen neem dan als 24-jarige zou gedaan hebben.

Ik vond eerlijk gezegd ook dat er véél te hard gefocust werd op die voetbal. €1500/jaar begot, das €125/maand voor hun samen. Daarvan zou ik meteen gezegd hebben: "dit is belangrijk dus hier gaan we vanaf blijven". Nu deden ze precies of dat was 10-15% van hun totaalbudget... overigens ook niet akkoord dat ze Fifa bij dat budget steken, dat heeft niks met die kosten te maken. Dat hoort gewoon bij dat brede entertainment budget van €4k+

Maar... had jij ook een kind rondlopen? Als je volwassen genoeg bent om die keuze voor een kind te maken, dan MOET je maar volwassen genoeg zijn om er alles voor te doen en daar hoort geld in het laatje brengen nu eenmaal bij.

We worden als maatschappij gewoon te soft imo.
Uiteraard niet, wat zou ik op mijn 24ste met een kind gedaan hebben. Ik was zelf nog een kind... :tongue:

Ik heb het bijna afgezet omdat ik me er zo aan ergerde.
Zij is gewoon een luie fakke die haar kind misbruikt om niet te moeten gaan werken. Het staat erop geschreven dat er niks in zit. Ofja neen, ze had plots ook een extra job gevonden. Enquetes invullen, had ik dat geweten dat je daar rijk mee kon worden. Ik wist dat ik ergens iets verkeerd deed in mijn leven.

En iets zegt me dat hij ook zo is, maar wel wil gaan werken. Maar laat ons eerlijk te zijn, tegen dat je bij BPost je C4 krijgt is het toch ook omdat je het goed uitgehangen hebt. Nu, ik zou allesinds mijn carriere niet laten afhangen van haar om daar thuis bij te zitten. En wat klaagt ze zelfs dat hij bij de politie zou gaan. In 3 dagen kun je je uren gedaan hebben, dus tijd genoeg om samen nog dagen te lanterfanten in de week.
Nu ook gekeken, daar zit idd echt niets in. Zelfs die 16u is er teveel aan, dat merkte je aan de reactie op de vraag of ze voldoening haalt uit de job.

maar als je weet dat je motivatie vooral in opflakkeringen komt en je hebt daar dan ondertussen ook nog iemand naast je zitten die je constant naar beneden trekt en elke van die opflakkeringen vakkundig de kiem in smoort dan geraak je nooit uit die mindset.
Dit inderdaad!

En tijdens de voetbal het logo van de club blurren maar wel 10x vermelden 😛
Vooral het logo van dat alarmsysteem vond ik opvallend. Het is nu niet dat dat bedrijf werd aangeprezen. Wie betaalt er nu €86 per maand om zo'n huis te beveiligen? Wat gaan ze stelen? Al het speelgoed dat daar ligt? Of zijn posters van Heynen?

Als dieven trouwens écht iets willen stelen, zullen ze er wel voor zorgen dat ze onherkenbaar zijn om de camera's. Of ze hebben gewoon niets, zodat je niets kan terugvorderen.

Die gaan wat blijven sparen tot ze een sociale woning kunnen kopen. Met een sociale lening....

https://www.vlaamswoningfonds.be/onze-diensten/vlaamse-woonlening/simulatie-vlaamse-woonlening

Zou me niet verbazen moesten die al op de wachtlijst staan. Hun enige spaardoel is dan ook om het bedrag voor de notariskosten en registratierechten bij elkaar te schrapen. Verder blijven die rustig huren tot hun plekje op de lijst van de sociale woningen beschikbaar komt. Dan zal het weer van paycheck naar paycheck zijn. Zo kunnen ze een rustig en kalm leven leiden, in het teken van de kindjes met voetbal als enige vorm van ontspanning.

Eénmaal de sociale woning geregeld is dan hebben ze een financieel zorgeloos leven zolang ze het wat sober houden (en daar leek het wel op).
Zolang ze tezamen blijven dus. Stel je voor dat die dame alleen valt (zonder loon partner)

Laatst bewerkt:
Die drie extra verzekeringen bij hun ziekenkas, was wel een terecht punt dat ze aanhaalde. Dat er zelfs zo veel extra verzekering zijn, laat staan de moeite, terwijl je bij hziv gratis zit. De aversie voor risico's is echt wel iets dat je vaak terugziet.

Zolang ze tezamen blijven. Stel je voor dat die dame alleen valt :D
Dan kan ze zich inschrijven voor dat andere programma van Kristel Verbeke: Zorgen voor mama.

De paradox van de tijd waar we nu in leven: het tweeverdienersmodel in een tijd waarin het aantal alleenstaanden en één-oudergezinnen alsmaar stijgt.

Vooral het logo van dat alarmsysteem vond ik opvallend. Het is nu niet dat dat bedrijf werd aangeprezen. Wie betaalt er nu €86 per maand om zo'n huis te beveiligen? Wat gaan ze stelen? Al het speelgoed dat daar ligt? Of zijn poster van Heynen?
De voorraad huishoudproducten waarmee je een kleine nachtwinkel kan vullen? ;)

En wat is het probleem om dat eerst te bespreken? Ze moesten toch niet direct ja zeggen?
Heb jij dan ergens iets van enthousiasme kunnen bespeuren? Het kwam mij eerder over als 'Oei, nu gaan we op onze voetbalavond moeten "werken", welk excuus gaan we nu zoeken om dat niet te doen? Haja wacht, ons Willow, dat werkt altijd'

Die gast van KRCG had ook zo'n WTF-blik na hun antwoord...

Die aflevering begon ook weer goed. Aangeven dat ze heel vaak nee moesten zeggen op vragen van vrienden om eens iets leuks te gaan doen. Een keer gaan bowlen dat zat er niet in.

Om dan 2 minuten later te vermelden dat ze 1.560 EUR per jaar uitgeven aan de voetbal en 4.620 EUR per jaar aan reizen en uitstapjes. WTF gasten :rofl::rofl::rofl:

Breng uw prioriteiten eens op orde.

Keer op keer vinden ze van die mensen die ze ergens onder een ei uitgebroed hebben en die het geld letterlijk met bakken door ramen en deuren smijten. Meer dan 50 euro per maand uitgeven aan een alarmcentrale. :rofl:

Heb jij dan ergens iets van enthousiasme kunnen bespeuren? Het kwam mij eerder over als 'Oei, nu gaan we op onze voetbalavond moeten "werken", welk excuus gaan we nu zoeken om dat niet te doen? Haja wacht, ons Willow, dat werkt altijd'

Die gast van KRCG had ook zo'n WTF-blik na hun antwoord...

pas op, dit stukje begreep ik nog wel. No way dat ik daar zelf op de parking zou gaan staan om het verkeer te regelen als het alternatief is gewoon niet meer naar die voetbal gaan en thuis op tv kijken (waarvoor ze het abonnement toch al hadden).

Terug
Bovenaan