Geld gezocht - Seizoen 2025

Die ja en natuurlijk ken ik adoptie, niet slim om te doen als je geen spaarcapaciteit hebt en op je tandvlees zit. Waarom zou ge een kind adopteren dat je verstandelijk (kan nog geen inkomsten/uitgaven beheren, liever minder eten dan een stuk ijzer van de hand te doen) als financieel niet deftig kunt ondersteunen? Dat is helemaal de wereld op zijn kop.
Bizarre opmerking. Hier maak je toch wel heel bijzondere veronderstellingen. Het kan toch zo zijn dat John en zijn toenmalige partner goed rondkwamen en een adoptie voor hun gevoel toen perfect kon? De motivatie voor adoptie kan velerlei zijn en ook zeer persoonlijk. Doet er ook niet toe. Misschien dat zijn scheiding hem in zijn huidige financiële situatie heeft gebracht. Heck, misschien is hij nooit getrouwd geweest. Ook hier hebben we het raden naar. Of ik heb het in de uitzending gemist.

Ik besef dat het kader in deze soort programma's niet altijd duidelijk is. Sterker nog, ik denk dat er door de productie moedwillig informatie achtergehouden en zelfs aangepast wordt(alles voor de show). Maar ik hoop dat je toch iets genuanceerder, kritisch en met minder veronderstellingen kijkt.

Die ja en natuurlijk ken ik adoptie, niet slim om te doen als je geen spaarcapaciteit hebt en op je tandvlees zit. Waarom zou ge een kind adopteren dat je verstandelijk (kan nog geen inkomsten/uitgaven beheren, liever minder eten dan een stuk ijzer van de hand te doen) als financieel niet deftig kunt ondersteunen? Dat is helemaal de wereld op zijn kop.
Volgens mij zijn de voorwaarden om een kind te mogen adopteren zeer streng. Er is een voorbereidingsprogramma, en dan moet de familierechtbank je als geschikt beoordelen. Dat is helemaal niet iets dat onbezonnen kan gebeuren.

Dit haalt het niveau van een comment bij een artikel op HLN.

Uit niets blijkt dat zijn kinderen iets te kort kwamen. Ik vind dit een zeer ongepaste opmerking van je.

Volgens mij zijn de voorwaarden om een kind te mogen adopteren zeer streng. Er is een voorbereidingsprogramma, en dan moet de familierechtbank je als geschikt beoordelen. Dat is helemaal niet iets dat onbezonnen kan gebeuren.
idd, precies of als je financieel niet rond komt of maar net dat je daar goedkeuring voor zou krijgen.

Die voorwaarden zijn ook heel streng (en terecht), veel van de geadopteerden hebben al een rugzak en die moeten een veilig onderkomen hebben.

Was gewoon als reactie dat er mogelijks nooit spaarcapaciteit was, wat ik niet geloof. Uiteraard zijn veranderende familiale omstandigheden een reden om geen spaargeld meer te hebben, maar dat wordt helaas nergens vermeld.
Ook niet of hij de kinderen alleen opgevoed heeft, allemaal giswerk.

Ben overigens overtuigd dat John, gezien de relatie met zijn kinderen, absoluut zijn best heeft gedaan in de opvoeding.

Robin en Jonah.Een gezin zoals er duizenden zijn die niet rondkomen met hun gezamenlijk inkomen.
Weer een gebrek aan uitgaven,namelijk de huur van het huis word niet vermeld.
Nu was het meer een aflevering van finetunen.
Zij werkt maar 16 uur,maar nergens komt een voorstel van flexijobben.
Hij heeft een probleem van job behoud waarvan de oorzaak niet word vermeld.
Ik had het gevoel dat werken voor hun een hele opgave is.
Hoe die later zelf een eigen huis gaan kunnen kopen is mij een raadsel voor een budget van 250K.

Ik vond de commentaar op het kopen van promo's ook raar. Die Jonah had gewoon gelijk, dat komt voordeliger uit. Je moet het enkel vooraf kopen. Maar nu ze het hebben, komen ze natuurlijk even toe en is dat de komende maanden/jaren geen uitgave meer.

Er zit nog een logica in haar 16u/week maar werken met een kind van 2,5 dat dus waarschijnlijk nog niet naar de kleuterschool gaat; creche is niet goedkoop. Maar een flexijob erbij nemen zou toch wel kunnen helpen. Zeker als je ziet hoeveel tijd ze toch nog hebben voor uitstapjes en reizen (zie hierna); winwin als je dat vervangt door flexi-job. Het is ook maar voor even, dit kan herzien worden eens de dochter naar school gaat.

Lijkt mij een heel gemakkelijke oplossing: naar uw stand leven. Met €3500/maand voor een gezin van 2 met een kleuter moet je misschien 2x nadenken over €1.560/j voor voetbal en €4.620 een reizen en uitstapjes...

Om nog te zwijgen dat de hele aflevering al vrij nutteloos was eens gezegd werd dat hij zijn job bij bpost kwijt was, want dan klopt de inkomsten-kant al niet meer. En er is voor beide ook geen uitzicht naar iets nieuw tegen het einde van de aflevering.

En dan nog het einde van aflevering. Sorry, daar moest ik mij ff inhouden. Vakantiegeld en terugtrekken van de belastingen zijn geen extra's, dat reken je toch in je jaarbudget? Ik snap niet waarom ze daar geen commentaar op gegeven hebben en zelfs zo positief op reageerden. Dat zeker in combinatie met ook de commentaar op bulk promo kopen, doet uitschijnen dat ze toch echt met oogkleppen naar bepaalde dingen kijken en niet het volledige plaatje bekijken 🤦‍♂️

Jullie vergeten wel een voorwaarde voor een flexi-job, je moet minstens 4/5den werken.. Dus dit heeft geen zin om er zelfs over te beginnen.

Ik vond de commentaar op het kopen van promo's ook raar. Die Jonah had gewoon gelijk, dat komt voordeliger uit. Je moet het enkel vooraf kopen. Maar nu ze het hebben, komen ze natuurlijk even toe en is dat de komende maanden/jaren geen uitgave meer.

Er zit nog een logica in haar 16u/week maar werken met een kind van 2,5 dat dus waarschijnlijk nog niet naar de kleuterschool gaat; creche is niet goedkoop. Maar een flexijob erbij nemen zou toch wel kunnen helpen. Zeker als je ziet hoeveel tijd ze toch nog hebben voor uitstapjes en reizen (zie hierna); winwin als je dat vervangt door flexi-job. Het is ook maar voor even, dit kan herzien worden eens de dochter naar school gaat.

Lijkt mij een heel gemakkelijke oplossing: naar uw stand leven. Met €3500/maand voor een gezin van 2 met een kleuter moet je misschien 2x nadenken over €1.560/j voor voetbal en €4.620 een reizen en uitstapjes...

Om nog te zwijgen dat de hele aflevering al vrij nutteloos was eens gezegd werd dat hij zijn job bij bpost kwijt was, want dan klopt de inkomsten-kant al niet meer. En er is voor beide ook geen uitzicht naar iets nieuw tegen het einde van de aflevering.

En dan nog het einde van aflevering. Sorry, daar moest ik mij ff inhouden. Vakantiegeld en terugtrekken van de belastingen zijn geen extra's, dat reken je toch in je jaarbudget? Ik snap niet waarom ze daar geen commentaar op gegeven hebben en zelfs zo positief op reageerden. Dat zeker in combinatie met ook de commentaar op bulk promo kopen, doet uitschijnen dat ze toch echt met oogkleppen naar bepaalde dingen kijken en niet het volledige plaatje bekijken 🤦‍♂️
Belastingen en Vakantiegeld tel ik toch niet bij ons budget.
Vakantiegeld is altijd een leuke extra om dingen te kopen. Belastingen is hier jammer genoeg altijd bijbetalen. :p

Dat commentaar op die promoaankopen vond ik ook maar lame. Dat zijn goederen die niet vervallen.
Wij kopen ook altijd wasmiddel etc aan in bulk als daar een dikke promo voor is. Dat geraakt ooit op.
Is toch geen weggegooid geld. (Buiten die verkeerd gekopen promo).

Het probleem bij dat koppel is gewoon dat daar bij beide amper goesting aanwezig is. Als ge niet wilt werken, dan gaat het niet lukken. Kwamen zo tam over. Meisje: 16u/week werken. Jongen: al 3 jobs op 1 jaar

Tja...

Hoe is die 24 😭

Typisch weer zo van die wereldvreemde jongeren die eerst kinderen willen en dan pas merken dat ze het financieel niet aankunnen

(Tenzij het niet gepland was)

Belastingen en Vakantiegeld tel ik toch niet bij ons budget.
Vakantiegeld is altijd een leuke extra om dingen te kopen. Belastingen is hier jammer genoeg altijd bijbetalen. :p
Maar dat zijn gewoon jaarlijks wederkerige dingen. Of het nu betalen of krijgen is, daar hou je toch rekening mee? Want dat is ook exact wat ze het in het programma doen: dingen op jaarbasis bekijken en dan naar maand vertalen. Waarom zou je dat dan niet doen voor andere jaarlijkse kosten/inkomsten?

Allez ja, als men geen rekening houdt met jaarlijks wederkerige dingen, snap ik waarom dat programma broodnodig is... Maar het probleem is dan dat ze het in het programma zelf niet consequent doen :p Ze kijken bv wel naar de kost van reizen, maar vakantiegeld is een mooi extraatje en met wauw onthaald :wtf:

Maar dat zijn gewoon jaarlijks wederkerige dingen. Of het nu betalen of krijgen is, daar hou je toch rekening mee? Want dat is ook exact wat ze het in het programma doen: dingen op jaarbasis bekijken en dan naar maand vertalen. Waarom zou je dat dan niet doen voor andere jaarlijkse kosten/inkomsten?

Allez ja, als men geen rekening houdt met jaarlijks wederkerige dingen, snap ik waarom dat programma broodnodig is... Maar het probleem is dan dat ze het in het programma zelf niet consequent doen :p Ze kijken bv wel naar de kost van reizen, maar vakantiegeld is een mooi extraatje en met wauw onthaald :wtf:
Ik vermoed dat ze daar niet rekening mee houden aangezien die hun inkomsten nu niet bepaald stabiel waren.

Een normaal koppen die beide al jarenlang vast werk hebben, weten wel hoeveel vakantiegeld/eindejaarspremie en belastingen er verwacht kunnen worden.

Al mijn vakantiegeld+eindejaarspremie gaat naar mijn KI, verzekeringen, verkeerstaks, etc. Komt bijna gelijk uit. Dat mag je niet als extra's meetellen. Ik zet dat gewoon opzij om alle jaarlijkse klotebetalingen te doen.

Los daarvan wou ik inderdaad wel weten wat ze betalen aan oa huur. Ik dacht gehoord te hebben dat ze 2000 betalen aan wonen+verzekeringen? Dat is heel veel maar met een overschot van 1500 kan je nog wel een ok leven hebben. Geen luxeleven maar wel ruim voldoende om een keer op vakantie te gaan.

En dat meisje, wou enkel van thuis uit werken en niet teveel uren 🫣

Ik dacht gehoord te hebben dat ze 2000 betalen aan wonen+verzekeringen?
Dat was weer zo'n terloopse vage opmerking. Je kan het zo interpreteren maar is geen zekerheid wat het juist was. Het was bij de verzekeringen en men zei gewoon "Met al uw verzekeringen en al uw vaste kosten, zit je bijna aan €2000". Maar dus geen idee of dat de som is van alle jaarlijkse uitgaven of dat inderdaad de maandelijkse vaste kosten zijn...

i.v.m. huur, als er mensen betere ogen hebben, rond 05:46 is het voor mij net niet zichtbaar :P
Y3ICmgO.png

(Net zoals met de nummerplaat in de vorige aflevering is VRT wel niet goed in blurren. Net zoals je hier de overschrijving naar de huisbaas kunt zien, is iets later volledige naam Jonah + adres ook zichtbaar...)

Dat was weer zo'n terloopse vage opmerking. Je kan het zo interpreteren maar is geen zekerheid wat het juist was. Het was bij de verzekeringen en men zei gewoon "Met al uw verzekeringen en al uw vaste kosten, zit je bijna aan €2000". Maar dus geen idee of dat de som is van alle jaarlijkse uitgaven of dat inderdaad de maandelijkse vaste kosten zijn...

i.v.m. huur, als er mensen betere ogen hebben, rond 05:46 is het voor mij net niet zichtbaar :p
Y3ICmgO.png

(Net zoals met de nummerplaat in de vorige aflevering is VRT wel niet goed in blurren. Net zoals je hier de overschrijving naar de huisbaas kunt zien, is iets later volledige naam Jonah + adres ook zichtbaar...)
En tijdens de voetbal het logo van de club blurren maar wel 10x vermelden 😛

Ik heb het bijna afgezet omdat ik me er zo aan ergerde.
Zij is gewoon een luie fakke die haar kind misbruikt om niet te moeten gaan werken. Het staat erop geschreven dat er niks in zit. Ofja neen, ze had plots ook een extra job gevonden. Enquetes invullen, had ik dat geweten dat je daar rijk mee kon worden. Ik wist dat ik ergens iets verkeerd deed in mijn leven.

En iets zegt me dat hij ook zo is, maar wel wil gaan werken. Maar laat ons eerlijk te zijn, tegen dat je bij BPost je C4 krijgt is het toch ook omdat je het goed uitgehangen hebt. Nu, ik zou allesinds mijn carriere niet laten afhangen van haar om daar thuis bij te zitten. En wat klaagt ze zelfs dat hij bij de politie zou gaan. In 3 dagen kun je je uren gedaan hebben, dus tijd genoeg om samen nog dagen te lanterfanten in de week.

Terug
Bovenaan