Geklede schoenen topic

Lap, ik dacht regelmatig af te wisselen tussen mijn nieuwe schoenen maar bij de oude is de vals genaaide zool gelost :rolleyes:
ambiorix-ferry-tamponato-brown-tt-1504-ambi-01-oce.jpg

Dit model schoen maar bijgekocht om te kunnen roteren.
Mijn sokken zijn wel veel mooier.

Ik wil enkel witte sneakers dragen, altijd al zo geweest, gekleede schoenen enkel voor mijn trouw en waren toen zelf van iemand die ik ze mocht gebruiken.
Voor mijn werk heb ik deze niet nodig, ik koop mss 2 maal per jaar 1 paar schoenen Puma/ adidas.

Ik heb een paar vero cuoio schoenen gekocht via Suitsupply een 5tal jaar geleden.
Jaarlijks doe ik die een 5tal keer aan (trouw, chiquer bedrijfsevent, etc.), dus na een 25 keer te dragen zien die er nog steeds er goed uit.
Heel tevreden van.

Indien ik nieuwe zou overwegen, dan is de kans groot dat ik eerst naar Floris Van Bommel zou gaan kijken. Als ik nu op die website ga kijken, staan een aantal modellen me wel aan!

Ik wil enkel witte sneakers dragen, altijd al zo geweest, gekleede schoenen enkel voor mijn trouw en waren toen zelf van iemand die ik ze mocht gebruiken.
Voor mijn werk heb ik deze niet nodig, ik koop mss 2 maal per jaar 1 paar schoenen Puma/ adidas.
Zit gij dan niet in de verkeerde thread? :unsure:

/EDIT: sinds het opstarten van deze topic, het ontdekken van Vinted en het kunnen restaureren van schoenen die andere denken dat ze afgeleefd zijn heb ik een nieuw probleem :crazy:

Mijn vraag betreft niet betreft geklede schoenen, maar wel een beetje aan verwant. (Geen zin om een topic voor te openen)
Ik ben op zoek naar een kostuum dat niet veel kost maar toch degelijke kwaliteit biedt, iemand aanraders qua winkels (zowel fysiek als online)?

Mijn vraag betreft niet betreft geklede schoenen, maar wel een beetje aan verwant. (Geen zin om een topic voor te openen)
Ik ben op zoek naar een kostuum dat niet veel kost maar toch degelijke kwaliteit biedt, iemand aanraders qua winkels (zowel fysiek als online)?

Wil je een op maat gemaakt? Dan kan je natuurlijk wel wat geld kwijt zijn gaande van €500 tot paar duizend.

Ik zelf heb twee op maat laten maken door De Waele in St-Niklaas (€1.200) en Cafe Costume in Antwerpen, maar dan zit je al gemakkelijk naar de €1500 en hoger.

Heb er ook nog 1 ooit gekocht in de JBC en dat kwam op €300.

In veel van die kleding winkels als jbc, c&a,… heb je keuze aan goedkopere kostuums .

Het is wat je zelf wilt natuurlijk en welk budget.

Kwaliteit van een schoen doet toch veel aan de beleving van het dragen ze. Ik heb een tijdje geleden 4 grote zakken vol met schoenen geërfd (in de letterlijke zin van het woord). Met schoenen die tussen de 3 a 400 euro gekost hebben, of meer. Spijtig genoeg zijn de meesten net wat te klein, en pas ik er niet overal in. Sommige paren zijn dan ook mijne stijl niet echt, maar deze zit goed:

PXL_20230410_092449881.jpg

De meesten zijn zelf zoveel niet gedragen, en die van de foto is zeer lichtjes te klein rond de tenen, maar geen omknelling ofzo, dus heel draagbaar, en waarschijnlijk moeten ze nog wat uitzetten naar mijne voet, dus liever lichtjes te klein dan te groot bij de start van het dragen. Dit is een Italiaans merk (A. Testoni), en je voelt wel de kwaliteit van het leer enzo. Ik ga nog eens moeten zoeken in die 4 volle zakken. En wat leuk is, de meeste hebben een schoenspanner, wat de schoen in optimale conditie houdt...

Maar of ik telkens zelf zoveel zou neerleggen voor schoenen, dat is een andere vraag...

Hier is het meestal John Lobb, al was het winterpaar dit jaar Ferragamo en zijn die gewoon rotslecht van kwaliteit. Mr S is een ‘verslijter’ dus dat is 1 seizoen en Lobb kan je dan heel goed laten weer in orde zetten. Een Floris heeft hij ook wel al gehad maar voor die prijs is oplappen de moeite niet, is dan eerder verloren geld.

Online is het zeker ook de moeite om eens naar Duitse of Nederlandse websites te kijken - voor mij al te lang geleden dat ik nog kostuums kocht dus helaas geen specifiekere tips. En de paar mensen die ik ken die nog geregeld kostuums kopen, kiezen nogal duur...

Een merk dat ik wel zou durven afraden is Sarar: ooit geprobeerd omdat je die in fysieke winkels kon laten aanpassen aan je maat, maar je zag toch veel sneller slijtage dan bij bv. Italiaanse merken die ik toen gewoon was.

Kwaliteit van een schoen doet toch veel aan de beleving van het dragen ze. Ik heb een tijdje geleden 4 grote zakken vol met schoenen geërfd (in de letterlijke zin van het woord). Met schoenen die tussen de 3 a 400 euro gekost hebben, of meer. Spijtig genoeg zijn de meesten net wat te klein, en pas ik er niet overal in. Sommige paren zijn dan ook mijne stijl niet echt, maar deze zit goed:

Bekijk bijlage 18535

De meesten zijn zelf zoveel niet gedragen, en die van de foto is zeer lichtjes te klein rond de tenen, maar geen omknelling ofzo, dus heel draagbaar, en waarschijnlijk moeten ze nog wat uitzetten naar mijne voet, dus liever lichtjes te klein dan te groot bij de start van het dragen. Dit is een Italiaans merk (A. Testoni), en je voelt wel de kwaliteit van het leer enzo. Ik ga nog eens moeten zoeken in die 4 volle zakken. En wat leuk is, de meeste hebben een schoenspanner, wat de schoen in optimale conditie houdt...

Maar of ik telkens zelf zoveel zou neerleggen voor schoenen, dat is een andere vraag...
De echte vraag: welke flanellen hemd draagt ge bovenop die jeans?

Hebt ge zo wat voor en na foto's?
Ik heb niets gedocumenteerd maar hier is de laatste transformatie - een paar spuuglelijke Van Bommel krengen die nooit enige vorm van onderhoud hebben gekregen:

Van

1683810947.jpg

Naar

IMG-20230524-154447656-HDR.jpg

Nog een tweede laag wax op en dan mirror shinen ^^

Eerste keer kleuren is tamelijk goed gelukt

Terug
Bovenaan