Geklede schoenen topic

Zoiets?

Inderdaad, zoiets, heb er zelf van Hugo Boss, maar die zijn al jaren oud en beginnen zo wat versleten te geraken, dus met een soort van rekker ipv echte veters... Ben nu wel geen fan van dit design, maar idd zo een soort van schoen, mss zelfs in (geperforeerd) leder, maar dus niet te veel lettters en logos op, liever kleiner en discreter dan de merknaam er zo pal op

Dat soort van schoen, maar andere look dus, ik neem aan dat er nog andere merken zijn die dit ook in huis hebben, maar mss heeft dit soort van schoen een benaming, dan kan ik beter zoeken hierachter
 
Mijn andere, goedkopere gaan ook meestal 2 a 3 jaar mee. Deze waren echt na paar keer dragen al aan het 'brokkelen'. En het ergste vanal vond ik toen de reactie van de winkelbediendes
Dat zal wel zo’n paar met lak afwerking zijn en een mooie print? Die zijn veel gevoeliger dan de lederen versies…

Ik koop de laatste jaren steeds vaker een deftig paar in solden. Santoni is hier al vermeld, maar fratelli Rosetti vind ik hun geld écht waard qua comfort en duurzaamheid. Eerste paar is 10j en kan na herlappen en een flinke beurt nog steeds als nieuw gezien worden
 
Wat gebeurt er dan met je schoenen om zo snel te verslijten?

Scheuten, afgetrapt,... ?
Gewoon uit 'model' gewandeld. Ik vind dat niet schoon en dan koop ik nieuwe.

Maar ik koop nu meerdere schoenen zodat ik af en toe eens kan wisselen. Vroeger kocht ik schoenen die ik zowel in 't weekend als op het werk draag. Eigenlijk continu dezelfde tot we 4-5 maanden verder zijn.

Duurdere versies blijven wel iets langer in model.
 
Gewoon uit 'model' gewandeld. Ik vind dat niet schoon en dan koop ik nieuwe.

Maar ik koop nu meerdere schoenen zodat ik af en toe eens kan wisselen. Vroeger kocht ik schoenen die ik zowel in 't weekend als op het werk draag. Eigenlijk continu dezelfde tot we 4-5 maanden verder zijn.

Duurdere versies blijven wel iets langer in model.
'Uit model' gaan gebeurt ook sneller als je uw gedragen schoenen wegzet terwijl deze nog liggen na te zweten van hun dagje ;-)

Misschien eens proberen wanneer je ze wegzet volproppen met krantenpapier om de vorm te houden?

Een schoen verslijt je door te dragen. Uit vorm lebberen gebeurt terwijl je ze niet draagt.
 
@Mr.Anderson gouden tip: koop u 3 paar schoenen en wissel af. Steek cederhouten schoenspanners in schoenen die je niet draagt.

Dat lijkt een dure investering maar op termijn echt een besparing want je schoenen zullen veel langer meegaan. Makkelijk 3-5 jaar als je kwalitateit koopt. Dan ga je van 3 paar op 5 jaar van 1 paar elke 5 maanden...
 
'Uit model' gaan gebeurt ook sneller als je uw gedragen schoenen wegzet terwijl deze nog liggen na te zweten van hun dagje ;-)

Misschien eens proberen wanneer je ze wegzet volproppen met krantenpapier om de vorm te houden?

Een schoen verslijt je door te dragen. Uit vorm lebberen gebeurt terwijl je ze niet draagt.
Dit... Roteren zorgt er juist voor dat ge ze langer kunt laten meegaan...

Maar om op @Mr.Anderson zijn vraag te antwoorden : ik heb denk ik meer schoenen dan de gemiddelde schoenkast * 3 denk ik

Ook leuk als ge u kunt assorti kleden met matching shoes, maar is eerder casual tot sneaker tot casual sneaker... Echt geklede schoenen heb ik maar paartje of 3
 
Dit... Roteren zorgt er juist voor dat ge ze langer kunt laten meegaan...

Maar om op @Mr.Anderson zijn vraag te antwoorden : ik heb denk ik meer schoenen dan de gemiddelde schoenkast * 3 denk ik

Ook leuk als ge u kunt assorti kleden met matching shoes, maar is eerder casual tot sneaker tot casual sneaker... Echt geklede schoenen heb ik maar paartje of 3
Op uw avatar afgaande zijn 90% van uw schoenen cowboybotten? :thinking:
 
Op uw avatar afgaande zijn 90% van uw schoenen cowboybotten? :thinking:
Ja, 90 percent cowboy shoes en 10 % alle andere :unsure:

Ik zou wel eens ne poll willen zien van hoeveel paar schoenen heb je liggen ofzo :p

Momenteel heb ik zelf 4 winkelzakken vol gekregen, incl schoenspanners, daar moet ik nog nekeer iets mee doen... Zijn licht gebruikt, maar allemaal merken tussen 250 en 400+

Kan je zoiets op vinted smijten vraag ik mij dan af? Wel nen kleine 42,eerder 41,5
 
17 paar blijkbaar:

3 paar laarzen tot boven de hiel (Caterpillar)
4 paar gewone sneakers
1 paar geklede sneakers
1 paar geklede schoenen, mid hoogte
2 paar geklede schoenen (zwart/cognac)
1 paar winterpantoffels
1 paar zomerpantoffels (Birkenstock ofc)
1 paar werkschoenen (loop op wolkjes dankzij Vibram zool)
1 paar hoge tuinlaarzen, Dunlop in fancy groen
2 paar wandelschoenen (hoog en laag, beiden Salomon)
 
'Uit model' gaan gebeurt ook sneller als je uw gedragen schoenen wegzet terwijl deze nog liggen na te zweten van hun dagje ;-)

Misschien eens proberen wanneer je ze wegzet volproppen met krantenpapier om de vorm te houden?

Een schoen verslijt je door te dragen. Uit vorm lebberen gebeurt terwijl je ze niet draagt.

@Mr.Anderson gouden tip: koop u 3 paar schoenen en wissel af. Steek cederhouten schoenspanners in schoenen die je niet draagt.

Dat lijkt een dure investering maar op termijn echt een besparing want je schoenen zullen veel langer meegaan. Makkelijk 3-5 jaar als je kwalitateit koopt. Dan ga je van 3 paar op 5 jaar van 1 paar elke 5 maanden...

Protips right there. Ik heb wel iets bredere voeten en draag steunzolen, ik ging ervan uit dat ik door rond te wandelen die schoenen uit vorm trap. De buitenzijde 'puilt' precies uit over de zool na een tijdje.

Ik heb zo'n 10 paar. Loopschoenen, 2 paar sportschoenen, schoenen voor onder m'n kostuum, gekleden schoenen, geklede winter boots en dan nog 2 paar witte sneakers enzo.
 
één adres voor deftige schoenen: https://mradam.shoes/ op de Louizalaan.
Ken ik niet, zo de moeite? Ook voor grote en brede maten?
Wel fantastische Google streetview :unsure:


Protips right there. Ik heb wel iets bredere voeten en draag steunzolen, ik ging ervan uit dat ik door rond te wandelen die schoenen uit vorm trap. De buitenzijde 'puilt' precies uit over de zool na een tijdje.

Ik heb zo'n 10 paar. Loopschoenen, 2 paar sportschoenen, schoenen voor onder m'n kostuum, gekleden schoenen, geklede winter boots en dan nog 2 paar witte sneakers enzo.
Dat is echt niet normaal hoor. Ik heb ook brede (en grote) voeten + steunzolen, maar ik doe echt wel langer dan 4 maand met een paar.
Koopt gij wel brede schoenen?
 
Terug
Bovenaan