Geklede schoenen topic

Coolguy

Well-known member
Beste forumleden,

Ik weet dat er een comfortabele sneaker thread bestaat maar een thread over geklede schoenen heb ik nog niet gevonden.

Momenteel ben ik wat merkoriëntatie onderzoek aan het verrichten want het is een schoentype waar ik nul kennis van heb.
Mijn eigen ervaring hiermee sinds mijn meerderjarigheid beperkt zich tot een tweetal paar geklede schoenen en mijn trouwschoenen.


Binnenkort zal ik waarschijnlijk wat vaker geklede schoenen dragen en ik ben op zoek naar een stijlvol model zwart/cognackleurig dat aan de volgende eigenschappen voldoet:

-comfortabel (want ik zal deze elke dag +12u aan hebben)
-kwalitatief en duurzaam (zie hierboven)

Budget: nog niet bepaald maar een voor paar van +300 EUR heb ik nu ook het geld niet voor over :unsure:

Van merken ken ik niet veel: Van Lier, Bugatti, Van Bommel,... - maakt allemaal niet uit zolang hun schoenen maar aan bovenstaande vereisten voldoen.


Dus welke sharp dressed BGer kan mij in de juist richting wijzen?

Dank bij voorbaat!



Foto's van uw eigen schoenenverslaving mogen hier ook gedeeld worden - benieuwd of het er even erg aan toe zal gaan als in de sneakerthread ;-)
 
Goedkoper en waarschijnlijk minder duurzaam, ben ik wel tevreden van ecco: zitten zeer comfortabel. Hebben ook wel lelijke zaken :)
Dat is dan wel gewoon met PU zool, niet met lederen zool zoals origineel de echte geklede schoenen moeten hebben. Dus volgens de merken die ik hier lees mag je dat de budgetcategorie noemen.
 
Laatst bewerkt:
<300€: Paulo Bellini, daar ben ik toch zeer tevreden van. Veel keuze, zowel modern als klassiek.
 
Mijn favoriete geklede schoenen zijn Van Bommels.
En daarnaast heb ik ook nog 2 paar van Ambiorix.
De prijzen weet ik wel niet meer, dat zijn schoenen die ik lang geleden gekocht heb en vermoedelijk over 10j nog steeds draag.
Geklede schoenen van Van Bommel kosten +-250€.
Zijn de enige schoenen die ik die prijs waard vind. Heb nu al 3jr geklede schoenen van dat merk. Werk elke dag in die schoenen..en op wat plooien na, zien die er nog goed uit.
 
Let wel op je hebt Van Bommel en Floris Van Bommel.
De meesten zullen het wel over Floris hebben.
Heb er zelf ook 3 paar en kijk niet naar de prijs, die gaan jaren mee.
Verder nog een paar ambiorix maar die vind ik iets minder comfortabel, na een dagje voel ik die wel.
 
ik ben fan van gespschoenen, heb er verschillende gehad van Giorgio en Santoni, die laatste zijn wel redelijk prijzig (300 à 500 euro) maar heb er ook van Zign, zeer degelijk en slechts een 40 à 60 euro.
 
Hier vroeger ook Van Bommel gehad, na 2 maand al scheuren en barsten ter hoogte waar uw tenen plooien. Teruggegaan maar was mijn eigen schuld 🤔.
Sindsdien wel geen Van Bommel meer gekocht, dus kan pech geweest zijn.
 
Hier vroeger ook Van Bommel gehad, na 2 maand al scheuren en barsten ter hoogte waar uw tenen plooien. Teruggegaan maar was mijn eigen schuld 🤔.
Sindsdien wel geen Van Bommel meer gekocht, dus kan pech geweest zijn.

Van Bommel en zeker Floris Van Bommel zijn kwalitatief niet top, maar je kan de schoenen wel lang goed in vorm houden als je roteert en schoenspanners gebruikt. Gaan dan wel vlot 5 jaar en langer mee.
 
Van Bommel en zeker Floris Van Bommel zijn kwalitatief niet top, maar je kan de schoenen wel lang goed in vorm houden als je roteert en schoenspanners gebruikt. Gaan dan wel vlot 5 jaar en langer mee.
Mijn andere, goedkopere gaan ook meestal 2 a 3 jaar mee. Deze waren echt na paar keer dragen al aan het 'brokkelen'. En het ergste vanal vond ik toen de reactie van de winkelbediendes
 
Mijn andere, goedkopere gaan ook meestal 2 a 3 jaar mee. Deze waren echt na paar keer dragen al aan het 'brokkelen'. En het ergste vanal vond ik toen de reactie van de winkelbediendes

Zou niet mogen. Maar ik heb ook al Van Bommels in de winkel zien staan die eigenlijk al gekraakt/versleten waren door het vele passen vermoedelijk.
 
Ik draag al jaren Floris Van Bommels en Van Bommels. Is er dan verschil?
Als ik kijk naar m'n schoenen zijn de deftigere schoenen 'Van Bommels' en de meer dagelijkse schoenen 'Floris Van Bommels'.
Allemaal stuk voor stuk goede kwaliteit en ik doe er niets voor om die in goede staat te houden, schoenen zijn voor mij gebruiksvoorwerpen.
Mijn meest recente paar is denk ik al 4j oud en ziet er ook nog steeds goed uit.

Hebben jullie dan allemaal maandag modellen gehad, of heb ik de zeldzame versies gehad die heel kwalitatief zijn dan?
 
Ik draag al jaren Floris Van Bommels en Van Bommels. Is er dan verschil?
Als ik kijk naar m'n schoenen zijn de deftigere schoenen 'Van Bommels' en de meer dagelijkse schoenen 'Floris Van Bommels'.
Allemaal stuk voor stuk goede kwaliteit en ik doe er niets voor om die in goede staat te houden, schoenen zijn voor mij gebruiksvoorwerpen.
Mijn meest recente paar is denk ik al 4j oud en ziet er ook nog steeds goed uit.

Hebben jullie dan allemaal maandag modellen gehad, of heb ik de zeldzame versies gehad die heel kwalitatief zijn dan?

Van Bommels maken al 300 jaar schoenen terwijl Floris van Bommel de nieuwe directeur is sinds enkele jaren en onder zijn eigen naam nieuwe schoenen op de markt brengt.

Je hebt tegenwoordig sneakers en wat meer fancy schoenen onder de naam Floris van
Bommel.

Al dikwijls gehoord dat de kwaliteit achteruit is gegaan.
 
Ambiorix, Hugo Boss, Paul Smith, Dolce & Gabanna, ... daar vind ik meestal wel mijn gading.

Moest ik onbeperkt budget hebben zou ik bij Church Footwear shoppen.
 
Moest ik onbeperkt budget hebben zou ik bij Church Footwear shoppen.

Kheb er even gaan naar piepen 😂
Die zijn voor na de toekomstige Euromillions winst van minstens 8 cijfers voor de komma.

Nog iemand hier die fysieke winkels kan aanraden met een uitgebreid assortiment?
 
Ik vind het wel sterk hoe men hier casual schoenen voorstelt van €250 en meer (bij Santoni staan er aan €1000). Waarschijnlijk ben ik niet voldoende op de hoogte van schoenen, maar is dat dan voor de uitstraling (en zijn zoveel mensen daarin geïnteresseerd) of zijn die werkelijk zoveel beter op vlak van kwaliteit? Want goed, ik draag niet vaak geklede schoenen, maar als ik een hele dag een schoen van €100-150 draag heb ik daar ook geen last van, en ik kan me niet meteen inbeelden dat de schoenen die hier vermeld worden 2.5 tot 10 maal zo lang meegaan? Of is het dan eerder een liefhebbers-argumentatie zoals in de horlogethread?
 
Ik vind het wel sterk hoe men hier casual schoenen voorstelt van €250 en meer (bij Santoni staan er aan €1000). Waarschijnlijk ben ik niet voldoende op de hoogte van schoenen, maar is dat dan voor de uitstraling (en zijn zoveel mensen daarin geïnteresseerd) of zijn die werkelijk zoveel beter op vlak van kwaliteit? Want goed, ik draag niet vaak geklede schoenen, maar als ik een hele dag een schoen van €100-150 draag heb ik daar ook geen last van, en ik kan me niet meteen inbeelden dat de schoenen die hier vermeld worden 2.5 tot 10 maal zo lang meegaan?
Ik apprecieer iedereens input hier maar er wordt wel over mijn openingspost heen gelezen:

Budget: nog niet bepaald maar een voor paar van +300 EUR heb ik nu ook het geld niet voor over

Nu ja, ik heb deze thread niet enkel voor mijn eigen vraag gemaakt maar wou gerust een thread zien ontstaan zoals de sneakerthread.

Als een Ambiorix nog even kwalitatief is als vroeger zou ik er gerust meer willen aan geven - mijn grootvaders droegen/dragen niets anders van geklede schoen en die zagen er na decennia dragen nog piekfijn uit - wel steeds goed onderhouden.


Maar BG zou BG niet zijn als je een vraag stelt:

-ik zoek iets met budget xx EUR

Antwoorden:
-ik heb zelf Y van budget xxx EUR
-ga direct voor Z met een budget van xxxx EUR, de rest is brol
-budget xx EUR is veel te hoog, voor x EUR heb je al A

:p

Idealiter heb ik een goede kwaliteit/levensduur verhouding maar draagcomfort moet op de eerste plaats komen
 
Terug
Bovenaan