Gamen voor televisie: zitzak?

Horse

Well-known member
Ik game graag in een comfortabele stoel achter mijn computer, zoals zovelen. Maar als ik wil gamen op televisie ben ik verplicht om dat te doen vanuit mijn luie zetel. Wat ook exact het probleem is. Ik zit iets te ver van het scherm vind ik (je ziet altijd meer van dichtbij) en ik lig horizontaal wat niet echt bevorderend is waardoor ik na 20 minuten al wil stoppen. Achter de pc kan dat soms uren duren.

Soit, ik zit dus niet goed! Hoe doen jullie dat? Met een zitzak voor de televisie op 1,5m van het scherm centraal in het midden? Ik wil dit wel kopen maar hoop dat het wel de juiste keuze is. Vandaar even dit topic. PS: een oneseat zetel is duur en daarvoor is onze woonkamer te klein.

Mijn zus heeft onlangs iets gekocht online zoals op onderstaand screenschot.
Voor de klein mannen wanneer ze voor tv op hun kamer playstation spelen.
Maar dan met langere beenruimte (Ik ben 1.90 en mijn benen steunen er volledig op als ik rechtop zit.)

Ik vind het zelf niet onmiddelijk terug dus onderstaand screenshot is maar ter illustratie.
Zou het eens moeten navragen als ik haar zie.
Dat was alleszins niet duur.
En zit voor mij alleszins beter dan zo een echte zitzak.

Screenshot-1.jpg

Ik begrijp niet goed hoe je niet uren in een zetel/sofa/relax kan zitten maar dan wel in een zitzak of dat geel geval hierboven..?! Maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen dan :). Al is het wat offtopic, want het probleem lijkt me vooral voor iets portable om dichterbij te kunnen zitten.

Die gele ziet er ook interessant uit hoor, als je daar een link van zou terugvinden.... :cheer:
Kleine tip, werken met Google App op je gsm en dan zoeken met je camera, ik had hem op 5 seconden zo. Is wel niet verkrijgbaar momenteel.

https://www.amazon.nl/Opvouwbare-Tuinstoelen-Woonkamer-Verstelbare-Slaapkamer/dp/B0C7MR8P8K

En op de Belgische Amazon staan er ook verschillende, ik vond o.a. deze er interessant uit zien: https://tinylink.net/exyQd

Edit: wel weer duidelijk dat Amazon vaak gwn Temu producten verkoop aan veel duurdere prijs, zie post van @Hoffman

Ik game graag in een comfortabele stoel achter mijn computer, zoals zovelen. Maar als ik wil gamen op televisie ben ik verplicht om dat te doen vanuit mijn luie zetel. Wat ook exact het probleem is. Ik zit iets te ver van het scherm vind ik (je ziet altijd meer van dichtbij) en ik lig horizontaal wat niet echt bevorderend is waardoor ik na 20 minuten al wil stoppen. Achter de pc kan dat soms uren duren.

Soit, ik zit dus niet goed! Hoe doen jullie dat? Met een zitzak voor de televisie op 1,5m van het scherm centraal in het midden? Ik wil dit wel kopen maar hoop dat het wel de juiste keuze is. Vandaar even dit topic. PS: een oneseat zetel is duur en daarvoor is onze woonkamer te klein.
Dat is exact de reden waardoor ik jaren geleden besloten heb om mijn PS4 (5) aan te sluiten op mijn pc scherm en te gamen achter mijn bureau. Ik heb ook altijd de neiging om dichter te kruipen waardoor ik steeds met een zere rug zat.
Nu achter mijn bureau met ergonomische stoel is het perfect, binnenkort nog een 32" 4K scherm en het is af.

Zetel gewoon dichterbij zetten?
Zitzak langdurig gebruiken is best knullig. Ok voor wat te lezen tijdens de zomermaanden.

Lijkt een beetje over-the-top maar hier was de oplossing toch ook simpelweg een grotere TV. Zitten in de living op 3.2m en hadden vroeger een 48” TV maar bij sommige games (o.a. HZD) had ik toch last met de kleine lettertjes. Dan een 65” gekocht en probleem opgelost… En voor mijn vrouw had het zelfs nog groter mogen zijn (ja, ik heb een atypische echtgenote :D ).

Hier ook vroeger een zitzak gebruikt maar dat ging eigenlijk snel oncomfortabel zitten. Ik zou het niet meteen aanraden voor langere game sessies. Niet echt goed voor de rug :unsure:

Beste was een grotere televisie kopen/ zetel dichterbij plaatsen.
Ook de ogen eens laten nakijken? Misschien een bril nodig of sterkte dat aangepast moet worden?

Wij hebben een tijd een gewone Poang van Ikea gehad. Maar die is ondertussen in de woonkamer vervangen door een Stressless en in de gameroom boven staat sinds vorige maand de schommelvariant van de Ikea Poang.

Ik kan nu eens nie lang gamen vanop een stoel achter mn pc scherm. Ik lig liever in mn zetel voor mm tv. En die staat op een goede afstand. Niet te ver niet te dicht

Hier staat het tv-kastje op wieltjes. Wil ik uit luie zetel gamen, maar is het scherm toch iets te klein (55") -> even wat dichter rollen. Ook zeer handig voor cable management/kuisen.

Terug
Bovenaan