Review: Trust Rayzee Gaming-vloerstoel

Het zijn niet altijd games en tech die we reviewen, zo blijkt. Trust stuurde ons een nieuw item op om te testen en deze keer is het iets anders dan gebruikelijk. De Nederlandse fabrikant heeft onlangs een nieuwe gamingstoel uitgebracht, maar wel iets anders dan dat we gewoon zijn. Geen wieltjes, zachte vering en meer deze keer, maar wel een uitklapbaar ding dat op de grond geplaatst wordt. Hoe dat bevalt, lees je in deze review.

Bij BeyondGaming staan we open voor veel dingen, dus ook om ongebruikelijke accessoires te testen. Dankzij Trust kon ik even aan de slag met de Trust Rayzee Gaming-vloerstoel . Deze stoel bevat zoals in de inleiding staat geen wieltjes, gasveer of armleuningen zoals we die kennen van de klassieke gamingstoelen. Het is een rechthoekig, uitklapbaar geheel dat in een gewenste hoek op de grond wordt geplaatst. De stoel kan na gebruik samengevouwen worden, waardoor deze beter weg te bergen is.

IMG_20230704_125333.jpg

Doorstaat test niet volledig​

De informatie op de website (en de doos) spreekt van enkele beperkingen. Zo mag de gebruiker maximaal 190 centimeter groot zijn en maximaal 125 kilogram wegen. Al maak ik hierbij wel een kanttekening, aangezien het PR-bureau onmiddellijk liet weten dat de Rayzee eigenlijk voor jongere gamers is bedoeld en wat minder comfortabel is vanaf 180 centimeter. Ongelijk geven kan ik mijn contact niet doen, want voor grotere personen is de stoel inderdaad wat minder comfortabel. Ik schommel trouwens ook tegen het maximale gewicht aan en ook hier is de Trust Rayzee niet van de meest comfortabele stoelen. Jongere gamers dan maar en toevallig heb ik er hier zo twee in huis lopen. Maak kennis met Tiebe en Lize, respectievelijk tien en negen jaar en een gewicht tussen de dertig en de veertig kilo. Zij waren deze keer mijn twee proefpersonen en deden dat met verve.

Voor kinderen is deze stoel perfect.


Mijn kinderen hebben elke dag een vooropgestelde tijd aan schermtijd. Ze kunnen hierbij dan kiezen welk scherm te kiezen. Meestal wordt dat spelen op hun tablet, al is gamen op de PS5, Xbox of Switch ook een mogelijkheid. Meestal gebeurt dat dus in de zetel, al kiest de zoon er regelmatig voor om op de grond te zitten. Ik heb geen vloerverwarming, maar toch zit de oudste dus graag op de koude vloer. Tot de Rayzee Gaming-vloerstoel geleverd werd. Het was al direct ruzie wie het ding zou mogen gebruiken, dus wordt er nu gewerkt met een beurtrol. De ene dag de zoon, de andere dag de dochter. En zo wordt de vrede in huis bewaard.


Vijf standen​

Voor mezelf is de Trust Rayzee dus te 'klein' en niet comfortabel genoeg. Voor mijn gewicht (ook al val ik nog binnen de specificaties) zit er te weinig vulling in, waardoor je na een tijd wat ongemakkelijk op de stoel zit. Daar hebben de kinderen dus geen last van. Al liggend, al zittend, al hangend ... Het maakt niet uit, maar tegenwoordig doen ze het met de nieuwe aanwinst. De rugleuning kan in vijf standen worden geplaatst en ook de hoofdsteun is aanpasbaar. Uiteraard is het ook mogelijk om de stoel volledig plat op de grond te plaatsen, waardoor er al liggen gegamed (of naar televisie gekeken) kan worden. Wie kinderen in huis heeft, weet dat het geen propere wezens zijn. Maar ook hier is er eigenlijk geen probleem. Het zitvlak en de leuning bestaan uit zwart kunstleder, waardoor de stoel eenvoudig schoon te maken is. Nadeel is wel dat kunstleder na verloop van jaren meestal afbladert, waardoor ik voor mijn eigen gamestoel nu voor een stoffen exemplaar ben gegaan. De achterzijde bestaat uit luchtdoorlatend materiaal en er is ook een ritssluiting, al heb ik geen idee of de stoel te wassen is.

Conclusie

De Trust Rayzee Gaming-vloerstoel is een tof iets, maar dan zoals het PR-bureau al liet weten voornamelijk voor de jongere gamers. Voor volwassenen boven 1,8 meter en een gewicht boven de honderd kilogram, is de zitkwaliteit onvoldoende. Mijn twee kinderen zijn echter wel grote fan, waardoor er een beurtrol ingelast werd die dagelijks wisselt. Ik zet mij wel in de comfortabele zetel om na een half uur in slaap te vallen.

Pro

  • Vijf standen
  • Eenvoudig op te bergen
  • Voor jonge gamers het perfecte ding

Con

  • Minder comfortabel voor volwassenen
  • Niet goedkoop

Over

Fabrikant

  1. Trust
 
Terug
Bovenaan