Review: Trust Jersey Travel Backpack

De mobiele werkplek heeft de laatste jaren enkel maar aan populariteit gewonnen. Niet enkel home offices worden uitgebreid, maar ook het werken op locatie is niet meer weg te denken. De laptops en toebehoren worden lichter, kleiner, kortom een stuk draagbaarder. Dat neemt niet weg dat een goede laptoptas of rugzak een onmisbaar accessoire vormt. In dat kader brengt Trust nu de Trust Jersey Travel Backpack op de markt. Een naar eigen zeggen ideale reisgezel, die ondanks zijn compacte vormgeving toch heel wat troeven heeft. Benieuwd of deze iets voor jou is? Ontdek het in onderstaande review!

Je kent Trust ondertussen wel. Het Nederlandse elektronicabedrijf is hoofdzakelijk gekend voor hardware-accessoires. Hoewel ze focussen op het optimaliseren van werk- en gamingruimtes, gaande van pc randapparatuur, bureau’s, stoelen en dergelijke meer, werd het aanbod de laatste jaren enkel maar uitgebreid. In dat opzicht bieden zij ondertussen ook smart home-toepassingen, zoals WiFi-verlichting, camera’s en slimme stekkers, maar werd ook volop ingezet op overige accessoires, waaronder de Trust Jersey Travel Backpack!

Trust 2.jpg

Een compacte travel backpack met heel wat mogelijkheden

Iedereen zoekt wel iets anders als het aankomt op reisrugzakken. Of je nu gaat voor compact en stijlvol, of comfort en veelzijdigheid, er is voor elk wel wat wils op de markt. Met de Jersey Travel Backpak tracht Trust een compacte, maar veelzijdige reisrugzak te lanceren, waarbij ze de duurzame productie graag in de verf zetten. Eén rugzak is namelijk gemaakt van slechts negentien gerecycleerde petflessen, waarbij geen afbreuk werd gedaan aan schok- of waterbestendigheid. Dankzij de IPX4-waardering en het feit dat de bovenklep een PU-coating bevat, hoeft regenweer dus geen probleem te zijn. Het wisselvallige herfstweer liet mij alvast toe dit uitgebreid te testen, waarbij ik inderdaad kon vaststellen dat de inhoud zelfs na een vrij stevige regenbui droog bleef.

Een reisrugzak is natuurlijk maar zo handig als de opbergmogelijkheden die hij te bieden heeft. In dat kader mogen we rekenen op een schokbestendig laptopvak, waarin je makkelijk een 17” laptop kan opbergen en een ruim hoofdvak dat helemaal kan worden opengeritst. In dit hoofdvak vinden we tevens extra ritsvakken, waardoor je je smartphone, opladers, computeraccessoires en dergelijke makkelijk kwijt kan. Verder bevat de rugzak de gekende zijzakken voor waterflessen, tripods, paraplu’s, et cetera. Mijn ervaring is dat deze zijzakken soms net te klein zijn om op een deftige manier een iets grotere tripod of grotere waterfles te kunnen herbergen, maar dit was hier niet het geval. Het vakje dat ik extra handig vond, was het vakje helemaal bovenaan de rugzak, welke makkelijk bereikbaar is om bijvoorbeeld je portefeuille in kwijt te kunnen. Daarenboven bevat de travel backpack ook een handig opbergvakje om bijvoorbeeld een Apple Airtag in te verstoppen. Zeker aangeraden als je waardevolle zaken meeneemt! In totaal mag je rekenen op zo’n vijftien compartimenten om zaken in kwijt te kunnen.

Trust.jpg

Comfortabel maar met een aantal aandachtspuntjes

Met een inhoud van 25 liter, een leeg gewicht van ongeveer één kilogram en afmetingen van 47x30x14 cm is de reisrugzak verder erg draagbaar. Naast een stevige draagbeugel, bevat de rugzak ook een handige trolleyband aan de rugzijde, waardoor je deze makkelijk aan je reiskoffer kan bevestigen. De gevoerde schouderbanden voelen stevig aan en de gevoerde, verstevigde rugsteun laat voldoende ruimte voor verluchting. Waar ik echter iets minder over te spreken ben is de hoogte van de borstriem, die ondanks dat deze verstelbaar is, naar mijn mening nog steeds iets te hoog zit, alsook het ontbreken van een tailleriem. Toegegeven, het is geen trekrugzak, maar eenmaal volledig gevuld, vind ik persoonlijk een tailleriem wel comfortabel.

De Trust Jersey Travel Backpack is een duurzaam product van gerecycleerd materiaal.

Waar ik ook iets minder over te spreken ben, is de stevigheid van de riemsluitingen. Deze kan je erg makkelijk aanspannen en klikken stevig in elkaar, maar het materiaal van de riemen lijkt iets te glad, waardoor deze ook vrij makkelijk terug ‘losser’ komen. Al bleek dit in gebruik geen erg groot euvel, maar wel iets om rekening mee te houden.

Trust 1.jpg

Praktisch comfort boven stijl

Smaken en kleuren zijn uiteraard voor iedereen anders. Persoonlijk vind ik dat de Trust Jersey Travel Backpack er vrij goed uitziet. De vrouw des huizes vond deze naar vormgeving toe iets te hoekig. Ook wanneer je de rugzak op een comfortabele positie aanspant, wordt het hoekige nog net iets meer geaccentueerd. Het lijkt me net een voordeel als je kijkt naar stevigheid en makkelijkheid in gebruik, maar ik kan begrijpen dat de stijl niet iedereen zal aanspreken.

De rugzak wordt in de markt gezet als reisrugzak. In dat aspect verwacht ik uiteraard voldoende ruimte om kleren te kunnen herbergen voor een weekendje uit. Hoewel het hoofdvak daarop voorzien is, zal je merken dat het ook snel gevuld zal zijn. Een weekendje, waarbij je wat extra ondergoed en één extra uitrusting meeneemt, zal nog net lukken, maar wens je daarnaast ook nog een toilettas met de nodige producten mee te nemen, zal het toch al snel erg krap worden. De afmetingen van de rugzak vallen wel binnen de IATA regels, waardoor ik het voor die toepassing eerder als een ideale handbagage zie. Wie dus op zoek is naar een stevige, weerbestendige laptoptas met tig opbergmogelijkheden, of een handige handbagage voor de iets verdere trip, is met deze travel backpack aan het juiste adres. Ben je eerder op zoek naar een reisrugzak die dienst kan doen om je trolley te vervangen, dan zou ik eerder andere opties overwegen.

Conclusie

Werk je regelmatig op locatie en moet je daarvoor weer en wind trotseren, dan is een deftige reisrugzak onmisbaar. In dat kader brengt Trust nu de Jersey Travel Backpack op de markt. Deze schok- en waterbestendige rugzak is met zijn 25 liter compact, maar biedt dankzij de vijftien beschikbare compartimenten, de aanwezigheid van een verdoken opbergvakje voor bijvoorbeeld een Apple Airtag en een trolleyband heel wat mogelijkheden. Hoewel de hoekige vorm niet iedereen zal aanspreken en de rugzak net iets te klein is als volwaardige reisrugzak, blijkt het een ideale handbagage of travel bag voor een overnachting. Ben je op zoek naar een stevige laptoprugzak, maar met een grote en makkelijk te bereiken hoofdvak, dan is deze Trust Jersey Travel Backpack mogelijks iets voor jou. Beschikbaar voor een adviesprijs van € 69,99.

Pro

• Duurzaam product van gerecycleerd materiaal
  • Waterbestendig
  • Voldoende grote zijzakken voor iets grotere waterflessen of tripods
  • Ideaal als handbagage
  • Handig opbergvakje voor bijvoorbeeld een Apple Airtag

Con

• De borstriem mocht voor mij persoonlijk nog iets lager zitten
  • De hoekige vorm zal niet iedereen aanspreken
  • Als reisrugzak om ook kleren mee te nemen, net iets te klein
  • Ontbreken van een tailleriem

Over