Blackblade
Member
Ik ben zelf geswitcht van burgerlijk ingenieur naar fysica. De reden hiervoor is dat je binnen een richting fysica een veel bredere basis legt dan binnen een richting ingenieur. De wiskunde binnen een fysica richting is ook wel zwaarder dan een ingenieursrichting (tenzij ingenieur natuurkunde). Het probleem een beetje bij ingenieur (in mijn tijd) was dat je heel wat technieken leerde maar nooit echt het diepere waarom. Ik had het gevoel dat ik daar een robot was die geprogrammeerd werd.
Nu als je kijkt naar job mogelijkheden, zou je beter informatica studeren. Indien je ingenieur (of beter 'engineer') opzoekt op linkedin, kom je voornamelijk IT-functies tegen. Of als je dan toch ingenieur studeert, kies dan voor bouwkunde of computerwetenschappen. Werk gegarandeerd.
Nu de tijd dat fysici gewoon voor de klas staan is echt wel voorbij hoor. Fysici komen in verschillende sectoren terecht: bankwezen, verzekeringen (actuariaat), datawetenschappen, nucleaire sector, energie sector, ...
Als je wilt, kan ik via pm eens mijn linkedin-profiel doorsturen.
Nu als je kijkt naar job mogelijkheden, zou je beter informatica studeren. Indien je ingenieur (of beter 'engineer') opzoekt op linkedin, kom je voornamelijk IT-functies tegen. Of als je dan toch ingenieur studeert, kies dan voor bouwkunde of computerwetenschappen. Werk gegarandeerd.
Nu de tijd dat fysici gewoon voor de klas staan is echt wel voorbij hoor. Fysici komen in verschillende sectoren terecht: bankwezen, verzekeringen (actuariaat), datawetenschappen, nucleaire sector, energie sector, ...
Als je wilt, kan ik via pm eens mijn linkedin-profiel doorsturen.