Fruit

D

Deleted member 451

Guest
Ik zie dat er nog geen fruit topic is.


Mijn vraag. Ik eet elke dag ipv chips, een halve bak druiven voor de tv.
Nu liet ik me vertellen dat daar veel suiker in zit? Klopt dat. Want dan is het geen goed alternatief dan?


En dan een avocado. Dat dinosaurus ei looking ding. Naar wat smaakt dit? Ik heb het nog nooit geproefd.. Mss toch es kopen?
 
In het seizoen eet ik bijna elke dag een 500 gram aardbeien.
Ik woon niet zo heel ver van een kweker die zo een automaat heeft, dus das niet de winkelprijs die ik betaal maar voor die kleine aardbeien betaal ik 1.5 of 2 euro per bakje.

En in de zomer daar bovenop heel veel meloen. Echt heel veel.

En in de winter ‘s morgens steeds een mandarijn of clementine of banaan.
 
Ik zie dat er nog geen fruit topic is.


Mijn vraag. Ik eet elke dag ipv chips, een halve bak druiven voor de tv.
Nu liet ik me vertellen dat daar veel suiker in zit? Klopt dat. Want dan is het geen goed alternatief dan?


En dan een avocado. Dat dinosaurus ei looking ding. Naar wat smaakt dit? Ik heb het nog nooit geproefd.. Mss toch es kopen?

Veel kcal in een avocado. Ik vind dat ook totaal niet lekker.

Er zit wel suiker in fruit, maar qua kcal valt dat allemaal wel mee.

Ik eet savonds vaak een appel, sinaasappel, een paar druiven en een banaan in een fruitsla. Of meloen, aardbei,...
 
Hier ook elkendag appel en banaan mee naar het werk.
En savonds dus halve bak druiven voor tv.


Mandarijnen en appelsienen nee. Die draden vind ik voos daar in.
Enke geperst fruitsap mag ik. Elke zondag gaan persen in de jumbo 😁
 
Op’t werk bijna dagelijks ananas (altijd een gedoe om dat zelf thuis te snijden en daar ligt dat al klaar om een potteke te scheppen 👌). Wanneer ik de kinderen hun fruitdoos maak, eet ik ook altijd mee (mandarijn, druiven, appels, kiwi,…).
Alles behalve banaan, dat vind ik teveel naar banaan smaken (meer nadrukkelijk dan andere fruitsmaken).
 
Avocado is enkel iets waard tijdens scrabble. Fuck dat smaakloos ei looking ding.

Elke dag nen banaan, appel en iets van vitamine C. Supplement vitamine D tijdens het ontbijt.
En deze week mango mee voor bij de griekse yoghurt.
 
Het enige fruit dat ik eet zit in mijn potje yoghurt :shy:
Of als het als fruitsla voor m’n neus staat.
Of een banaan tijdens het fietsen.
Voor de rest spijtig genoeg veel te weinig.
 
@TRUMP 10gr suiker is een suikerklontje, dus je half bakje (250gram vermoed ik ongeveer?) Telt voor meer dan 3 suikerklontjes.

Avocado vind ik ook totaal niet lekker.

Hier ook een fan van fruitsalade maar ook gedroogd fruit (abrikoos, dadels of vijgen) snoep ik wel eens.

Ik heb aardbeiplanten, frambozen en blauwe bessen in de tuin staan sinds vorig jaar, hopelijk dit jaar een "deftige" oogst! 😇

's morgens een smoothie met banaan en diepvries frambozen als ontbijt gebeurt hier ook wel eens.
De dochter is een echte "fruitfretter" dus nu is dat vooral mandarijn/banaan/appel/peer en in de zomer allerlei soorten meloen. Die zeurt nu al weer achter watermeloen. 🙈. En dagelijks een toerke door de tuin om de struiken leeg te plukken.
 
Dagelijks blauw bessen en appelsien/mandarijntje.

Maar druiven, frambozen, aardbeien, bananen en peren staan ook wekelijks op het menu.
 
De enige zekerheid is mijn banaan bij het ontbijt. Doorheen de dag varieert het dan: appel/peer/mandarijn/(bloed)appelsien/kiwi/mango/framboos/blauwe bes... Hangt er allemaal een beetje van af.

Jammer alleen dat sommige fruitsoorten soms zo duur kunnen zijn. Maar dat is't leven.
 
In het weekend ook nog over gehad. Druiven zijn lekker en makkelijk, maar er zijn beter fruitsoorten.
Deze: site gaf veel uitleg bij verschillende soorten.
 
@TRUMP 10gr suiker is een suikerklontje, dus je half bakje (250gram vermoed ik ongeveer?) Telt voor meer dan 3 suikerklontjes.
Druiven en banaan zijn inderdaad van de ergste. Druiven zit naast gewone suiker veel fructose in en dat is 1 koolstof minder dan suiker, wordt door het lichaam makkelijk omgezet naar suiker. Banaan zit veel zetmeel in en is dus niet meer dan suiker moleculen aan mekaar geketend.

Hier vooral peer en appel, mandarijn, aardbei.
 
Hier ook dagelijks verschillende stukken fruit. Voornamelijk appelen, peren, bananen, appelsienen en kiwi's zo wat de standaard dingen eigenlijk.
Als het zomer is eet ik heel veel meloenen en nashi peren. Die nashi peren zijn eigenlijk mijn lievelings maar die vind ik niet zo makkelijk meer.
Op het werk zit er ook altijd wat exotisch fruit in de mand en daardoor ben ik wel fan geworden van kumquats.
Druiven eet ik ook in de zomer graag bevroren.

Avocado gebruik ik enkel om mee te koken.
 
Quasi elke dag 2 appels en een banaan. Soms wat druiven of aardbeien en in de zomer regelmatig ook wat meloen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan