Friends of Sports//MidMid/Los Stadio/Croquetta/x’s and o’s//

Idd, heel leuk. Niet eens zo speciaal op zich, maar de chemistry dat die allemaal hebben werkt.
Deze special toont voor mij aan waarom dergelijke podcasts hun meerwaarde en populair zijn.

Die doen dat met veel plezier en liefde voor hun sport gecombineerd met kennis. Die community belichaamt dat ook. Ik vind het verfrissend dat het geweten is wie van welke club of sporter supporter/fan van is.

Ik vind dat eigenlijk echt een topidee en ik heb ook tegen niemand wat in deze podcast. Zelfs Joos die vaak een enorme betweter is.

Ik heb eerder een probleem met Sonck in 90 minutes. ‘Ik ik ik’ is vervelend om naar te luisteren.
Meer dan eender wie in de podcast domineert Sonck steeds het gesprek. Gilles zegt het vaak al lachend, maar het klopt wel dat er eigenlijk nog weinig inbreng is van de moderator door de pingpong tussen Joos en Sonck. Het gemoedelijke van een podcast is er wat af. Ik ben benieuwd naar de aflevering van deze week.

Ik vind dat eigenlijk echt een topidee en ik heb ook tegen niemand wat in deze podcast. Zelfs Joos die vaak een enorme betweter is.
Ik waardeer Joos eerder meer door 90 Minutes dan ervoor. Hij wordt beter als hij meer tijd krijgt om zich deftig uit te drukken.

Meer dan eender wie in de podcast domineert Sonck steeds het gesprek. Gilles zegt het vaak al lachend, maar het klopt wel dat er eigenlijk nog weinig inbreng is van de moderator door de pingpong tussen Joos en Sonck. Het gemoedelijke van een podcast is er wat af. Ik ben benieuwd naar de aflevering van deze week.

Ik waardeer Joos eerder meer door 90 Minutes dan ervoor. Hij wordt beter als hij meer tijd krijgt om zich deftig uit te drukken.
Correct, de combinatie Joos-Sonck is hatelijk. Joos kan ik sowieso gemakkelijker af, ook al kan ie zijn punten soms wat teveel doorduwen.. maar dat neem ik er graag bij want die mens ziet veel (letterlijk en figuurlijk) en kan echt genieten van de schoonheid van voetbal, ook in de kleine dingen.

Gilles mag vooral ook stoppen met de pijnpunten van Joos te porren. 🙃

Al eventjes die van deze week gestart en Van der Elst doet dat niet slecht.

Mijn favoriete 90 minutes line-up is Joos, Sam, Daan en Gilles. Al heb ik nog liever de 'invallers' Joris Brys of Dennis Xhaët i.p.v. Gilles. Die stem van de Jokke!

Sonck is te aanwezig, da's goed voor af en toe eens een aflevering, maar de laatste tijd is het te veel. En Filip Joos heb ik altjid al graag gehad, ook als commentator of bij Extra Time. 🤷‍♂️
Ik ben zelf ook zo'n intellectuele voetballiefhebber, dat zal wel meespelen. Al ben ik zeker niet altijd akkoord met Joos, integendeel.

Ik heb eerder een probleem met Tuur en Daan. Hebben een beperkte meerwaarde imo.
Joos zegt ook soms bizarre dingen om interessant te doen, (Bertaccini beter dan Dolberg) maar kan dat romantische tot een bepaald punt wel appreciëren.

De beste inhoudelijk is voor mij sowieso Defour. Kent het meeste van voetbal van iedereen die daar zit.

Ik heb eerder een probleem met Tuur en Daan. Hebben een beperkte meerwaarde imo.
Joos zegt ook soms bizarre dingen om interessant te doen, (Bertaccini beter dan Dolberg) maar kan dat romantische tot een bepaald punt wel appreciëren.

De beste inhoudelijk is voor mij sowieso Defour. Kent het meeste van voetbal van iedereen die daar zit.
Heb nog een uurtje te gaan, maar vond Kerremans als google man deze week wel goed, was echt wel bij de pinken om zaken op te zoeken en redelijk pro-actief. Sam zit meestal te veel mee te discussieren en zo gaat de flow wat weg als je een halve minuut "moet wachten" door opzoekwerk.

Maar hey, ik vind het format best leuk, ik stoor me zeker ook niet aan Joos, die heeft gewoon leuke zaken te vertellen imo
Extra time kon ik al jaren niet meer bekijken, maar dit luister ik wekelijks met veel plezier, ook al gaat het soms over veel (buitenlandse) matchen waar ik geen seconde van gezien heb.

FVDE trouwens ook aangenaam deze week, heeft een heel aagename stem om naar te luisteren, en vertelt nuttige dingen.

Over Filip Joos wordt veel gezegd en geschreven maar die kerel blijft de voornaamste reden om 90 minutes te beluisteren. Zijn literaire uitdrukkingen zijn niet zelden een zaligheid en de man bezit een passie voor het spelletje die zijn gelijke kan vinden in een 10-jarig jongetje.

Ik kan Sonck wel hebben want die weet ik soms wanneer te zwijgen, durft ook in te gaan tegen Joos. Sonck staat ook meer stil bij het voetbaltechnische wat voor mij een meerwaarde is. Joos is echt goed, maar wil zich soms té manifesteren door midden in de uitleg van een andere gast ertussen te wringen en iets te zeggen. Defour is een duidelijke meerwaarde. De meerwaarde van Tuur Dierckx is mij niet duidelijk en die mag een spoedcursus articulatie gaan volgen want die praat precies altijd tussen zijn tanden.

Deze line-up was toch de meest evenwichtige. Joos zwijgt vanzelf als Defour en Vanderelst erbij zijn. Het was heel opvallend hoeveel aangenamer de podcast was ivm andere edities.

Ik vind Sonck net wel veel meer meerwaarde bieden ipv een Heymans of Dierikcx eerlijk gezegd.

Denk dat Joos, Defour, Van Der Elst, Gilles en Sam wel mijn favoriete opstelling zouden zijn, met Sonck dan als back up 😀

Terug
Bovenaan