Freeze bij reboot, externe devices niet herkend

Plutus

Crew Member
Crowdfunder FE
Ik heb intussen al een zestal weken miserie met mijn professionele laptop. De IT-collega's zijn volop op zoek maar na talloze pogingen is er nog steeds geen oplossing gevonden, dus ik kom hier ook graag even polsen of iemand de problemen herkent.

Betreft een Surface Laptop 3 met Windows 10 Enterprise.

Ik heb in hoofdzaak twee problemen die samen zijn opgedoken:

1. Als ik de laptop wil herstarten, afsluiten of in sleep mode zetten, blokkeert hij.
De laptop begint wel af te sluiten (klassieke manier: programma's sluiten af, blauw scherm, ...) en op een gegeven moment wordt het scherm zwart en daar blijft hij vast zitten. Het scherm is zwart, verlichting van toetsenbord blijft branden en de laptop reageert nergens meer op. Ik kan enkel geforceerd afsluiten door de power-knop een tijdje in te houden.
Initieel had ik niet door dat hij op dat punt blokkeerde - ik sloot dus gewoon het scherm of sloot de laptop af, stak die weg, en de ochtend erna was de batterij telkens opnieuw gewoon leeg. De laptop blijft dus gewoon op dat punt draaien tot de batterij leeg is. Wordt ook zeer warm.

2. Ik sluit de laptop steeds via USB-C aan op een extern scherm. Muis is bluetooth. Dit is de enige fysieke verbinding met de laptop.
Als ik de USB-C kabel uittrek (ik moet even verhuizen, meeting, ... whatever) en daarna weer verbind, krijg ik de error 'USB device not recognised - The last USB device you connected to this computer malfunctioned and Windows does not recognise it.'.

Echter, dit gebeurt overal waar ik kom dus het ligt niet aan het scherm.
Vanaf dat moment werkt ook de verbinding met mijn muis (Bluetooth) niet meer, én zelfs de interne camera werkt niet meer ('camera can not be found' oid).

Er zijn al nieuwe updates gedaan, oude updates verwijderd, ... maar tot nu toe niets dat helpt.

Heeft iemand de gouden tip? Bij voorbaat dank 😁
 
Terug
Bovenaan