Freelancers & Ondernemers

Ik verkoop enkel maar kledij die ik zelf ook draag die echt goed zit en langdurig kan gewassen worden, dat komt natuurlijk met een prijs.

Op T-shirts enzo zijn de marges nog wel nice, terwijl als je 1 pull van 50 euro verkoopt je maar evenveel verdiend hebt in marge als 1 T-shirt van 25 euro om het zo te zeggen.

Kan moeilijk pulls beginnen verkopen voor 75 euro
Zal u eens contacteren voor pulls, ik zou eigenlijk branded pulls willen en dan koop ik ze liever bij iemand van hier :biglaugh:

als iedere freelancer hier zijn auto bij u laat wrappen hebt ge wel plots wat meer werk ;)
Ik weet dat het hier niet de bedoeling is om reclame te maken in dit forum maar je mag altijd eens een link/website droppen. of eventueel in dm. Ik heb wel interesse om eventueel een auto te laten inpakken in het komende jaar. :D
Denk dat het in zijn signature staat :unsure:

Ik verdwaal er altijd wat in, maar heeft er iemand een goeie "all-in one" website / tool / referentie om nu alle wagens en aankoopmanieren te vergelijken qua TCO?

Plug-in vs elec vs benzine
Operationeel vs financieel vs volle pot
etc

Ik snap wel wat de verschillende categoriën zijn en hoe ze zich tot elkaar verhouden.
Maar gewoon een "simpele" calculator of vergelijkings website / excel zou heel handig zijn

- BMW x5 tweedehands benzine aankopen (met / zonder financiele lease)
VS
- Toyota corolla sport operationele lease

Om maar iets te zeggen :biglaugh:

De vlaamse overheid heeft een tool om de TCO te bepalen tussen benzine / plug-in / elektrisch:

als iedere freelancer hier zijn auto bij u laat wrappen hebt ge wel plots wat meer werk ;)
Ik weet dat het hier niet de bedoeling is om reclame te maken in dit forum maar je mag altijd eens een link/website droppen. of eventueel in dm. Ik heb wel interesse om eventueel een auto te laten inpakken in het komende jaar. :D
De gegevens staan in mijn signature geloof ik :D

En inderdaad, als al die BG ballers eens zouden langskomen aan woekertarieven dan kan ik ooit ook met zo'n auto rijden.

Ik heb deze ooit ontworpen en voor de wrap was het +- €1000 voor de eindklant | voor een full wrap is dit een normale prijs dacht ik neen?

huisstijl-compleet.jpg

Deze kwam op €650 excl btw

tesla_1.png

Dat is cava van prijs.

Ik heb deze ooit ontworpen en voor de wrap was het +- €1000 voor de eindklant | voor een full wrap is dit een normale prijs dacht ik neen?

huisstijl-compleet.jpg

1000 euro voor zoiets is vrij goedkoop eigenlijk. Ik zou ruw schatten toch tegen de 1500 excl btw, maarja als het al een paar jaar terug is waren het ook nog andere prijzen natuurlijk.

Ik heb mijn logo op mijn auto laten zetten en moet zeggen dat dat toch sales genereert. Mensen zijn benieuwd en zoeken u op, zeker mensen uit de sector.
Ik zat recent bij een klant in het Gentse, had daar eind november meeting met een consultingkantoor om vanuit leidinggevende positie bij dien klant een extra consultant te plaatsen. Had die mensen nooit eerder gezien of gesproken. Bij het begin van het gesprek vroeg men of ik afkomstig was van Aalst, ‘heb uwen auto daar al zien rondrijden’. Intussen hebben ze mij al meermaals gecontacteerd voor projectjes in de regio.
Huidige wagen heeft een vriend de bestickering geregeld maar die is intussen in die sector gestopt. Eind augustus/begin september heb ik mijn volgende wagen en zou toch terug mijn logo er willen opzetten. En ergens hoop ik de naam van de vennootschap als gepersonaliseerde nummerplaat te gebruiken :p.

Ik heb mijn logo op mijn auto laten zetten en moet zeggen dat dat toch sales genereert. Mensen zijn benieuwd en zoeken u op, zeker mensen uit de sector.
Ik zat recent bij een klant in het Gentse, had daar eind november meeting met een consultingkantoor om vanuit leidinggevende positie bij dien klant een extra consultant te plaatsen. Had die mensen nooit eerder gezien of gesproken. Bij het begin van het gesprek vroeg men of ik afkomstig was van Aalst, ‘heb uwen auto daar al zien rondrijden’. Intussen hebben ze mij al meermaals gecontacteerd voor projectjes in de regio.
Huidige wagen heeft een vriend de bestickering geregeld maar die is intussen in die sector gestopt. Eind augustus/begin september heb ik mijn volgende wagen en zou toch terug mijn logo er willen opzetten. En ergens hoop ik de naam van de vennootschap als gepersonaliseerde nummerplaat te gebruiken :p.
Hoe groot is het logo dan?
En met volledige gegevens er bij?

Maar als IT-er zijn er denk ik niet veel opdrachten in mijn regio (Kempen), zitten toch vooral in het Antwerpse, Brussel, Leuven, ...
Ik betwijfel toch of ik er veel uit zou halen.

Hoe groot is het logo dan?
En met volledige gegevens er bij?

Maar als IT-er zijn er denk ik niet veel opdrachten in mijn regio (Kempen), zitten toch vooral in het Antwerpse, Brussel, Leuven, ...
Ik betwijfel toch of ik er veel uit zou halen.
Enkel logo met naam van de vennootschap op de bestuurders- en passagiersdeur. Onder nummerplaat de website.

Ik ben naast freelance finance consultant ook wel erkend accountant/belastingsconsulent. Dan moet je wel lokaal klanten ronselen maar merk toch dat mijn freelance business er eveneens door gevoed wordt.

Altijd logo op wagen plaatsen. Geen betere reclame. Ik stuur je via pm een top adres hiervoor.
Hangt ervan af wat je doet. Ik zie niet in waarom ik als IT freelancer dit zou moeten doen :) Mijn broer had ook gevraagd of ik zijn club wou sponsoren, dan kwam mijn naam op de tshirts en reclameborden, maar ik heb een project en das 9-5 dus geen tijd voor ander werk :unsure:

Hangt ervan af wat je doet. Ik zie niet in waarom ik als IT freelancer dit zou moeten doen :) Mijn broer had ook gevraagd of ik zijn club wou sponsoren, dan kwam mijn naam op de tshirts en reclameborden, maar ik heb een project en das 9-5 dus geen tijd voor ander werk :unsure:
Mij hebben ze zo ooit opgebeld om iets te sponsoren en dan kwam mijn naam in het boekje etc. Heb toen uitgelegd dat ik freelance IT-consultant ben, en dat mijn opdrachten nooit op die manier binnen komen...
Ik denk dat toen hun frank pas viel dat niet elke zelfstandige een logische sponsor is :D

Inderdaad, voor IT Freelancers die fulltime bij de klant zitten heeft dit geen enkele meerwaarde, buiten misschien ego :unsure:

Voor boekhouders en stielmannen kan dit zeker een meerwaarde zijn, heb mijzelf toch ook al betrapt om achteraf eens te googelen wie ik onderweg heb gezien :)

Ik was mij ook een beetje aan het inlezen in vapz & ipt.
Op het eerste zicht lijkt het mij veiliger en interessanter om gewoon dividend uit te keren en persoonlijk te beleggen in een globale etf of privé vastgoed?
Ik ben er ook nog niet over uit, ben net gestart dit jaar en ga ook eens de som maken later.

Geen idee.

Inderdaad, voor IT Freelancers die fulltime bij de klant zitten heeft dit geen enkele meerwaarde, buiten misschien ego :unsure:

Voor boekhouders en stielmannen kan dit zeker een meerwaarde zijn, heb mijzelf toch ook al betrapt om achteraf eens te googelen wie ik onderweg heb gezien :)
Idd, je doet het dan niet voor "business" maar eerder uit... altriusme voor de plaatselijke sportclubs ofzo.

Sommige verzekeraars bieden IPT met gewaarborgd inkomen aan als interessante combo en over de instapkosten kan je ook wel onderhandelen. Je inleg is momenteel toch beperkt, weinig reden om het niet te doen lijkt me

Zijn er hier eigenlijk SAP freelancers? Vriend overweegt de stap te zetten van intern (11 jaar big four) naar freelance. Maar gezien zijn anciënniteit gaat hij waarschijnlijk even vast zitten qua opzegtermijn. Ik vermoed dat binnen SAP men eveneens enkel freelancers aantrekt om op zeer korte termijn op te starten? Qua planning wordt dat misschien lastige opstart :/ (mede door lopende bouw/baby - eventueel is ouderschapsverlof een optie om tijd te kopen om vennootschap op te richten/opdracht te zoeken etc).
Hij zit intern wat vast. Mijn vriend is mede-aandeelhouder/zaakvoerder in de zaak van zijn ouders louter qua successieplanning. Als hij voor director bij big four zou gaan kan dat een struikelblok vormen. Hij moet het gesprek met zijn werkgever eens deftig aangaan maar tegelijkertijd wil hij de mogelijkheden als freelancer onderzoeken.

Ik was mij ook een beetje aan het inlezen in vapz & ipt.
Op het eerste zicht lijkt het mij veiliger en interessanter om gewoon dividend uit te keren en persoonlijk te beleggen in een globale etf of privé vastgoed?
Is hier meerdere keren al besproken. Ik heb zelf ook geen ipt. Alleen vapz met gewaarborgd inkomen. Deel van mijn dividend beleg ik in vwce.

Ik ben er ook nog niet over uit, ben net gestart dit jaar en ga ook eens de som maken later.

Geen idee.

Idd, je doet het dan niet voor "business" maar eerder uit... altriusme voor de plaatselijke sportclubs ofzo.
Sommige verzekeraars bieden IPT met gewaarborgd inkomen aan als interessante combo en over de instapkosten kan je ook wel onderhandelen. Je inleg is momenteel toch beperkt, weinig reden om het niet te doen lijkt me
Ik heb beslist om toch voor IPT te gaan. Ik ken mijn eigen en zou wel eens durven te vroeg aan mijn eigen beleggingen beginnen zitten. Die IPT zorgt ervoor dat dit niet mogelijk is.
Ik doe natuurlijk ook nog privé investeringen via Lynx en Interactive Brokers, maar soms kriebelde het toch wel om wat te cashen voor bepaalde kosten.

Terug
Bovenaan