Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb een ambetante situatie met een fiscaal advocaat. Ik had eerder een advies aan tax & legal services kantoor gevraagd maar ik was niet 100% content van het advies (1300 euro betaald voor wat slides met niet echt onderbouwd advies).
Ik ben dan naar die fiscaal advocaat gegaan met de vraag om dat advies eens te dubbelchecken, hij zei in de meeting dat het zeker niet meer ging kosten dan wat ik eerder had betaald voor het ander advies. 2 weken later krijg ik een zeer uitgebreid en goed advies binnen, met maar liefst een prijskaartje van 5300 euro. Zo maar even het viervoudige wat we afgesproken hebben. Wat me vooral tegen de borst stoot is dat hij zijn eerste jaar stagiair aan partnertarief heeft doorgerekend.
Blijkbaar zijn er 'onvoorzienbare' juridische obstakels die extra werk gevraagd hebben, lijkt me wel evident dat je dan even belt met de klant om toestemming te vragen. Als ge aan een loodgieter een badkamer van 10k vraagt moet hij ook geen van 40k zetten.
Ik heb gelukkig de afspraak rond het prijsplafond op mail dus ik zit wel safe, maar ik blijf er toch mee in m'n maag zitten.
Wat is dat trouwens met al die advocatenkantoren om bovenop uurtarieven van 185 euro per uur ook nog eens forfait 15% kantoorkosten te rekenen. Ik zou daar toch niet mee moeten afkomen naar m'n klanten om al m'n onkosten (bv licenties, training, wagen,..) te betalen.
.Eigenlijk is het gedoe van kantoorkosten ook belachelijk.Het is overigens niet ongebruikelijk dat er een forfait kantoorkosten wordt aangerekend, maar 15% is sowieso wel stevig doorgerekend (bij ons is dat bv. 4% wat imo niet onredelijk is).
Wat moest je doen voor 20K?Ach ja, in die periode had ik 20K per maand (ik werkte nadien nog voor andere klanten) dus daar hield ik mij aan vast. Maar ik ben er zeker van dat die enorm blij was dat ik weg was. Waarschijnlijk ook veel gedaan om mij weg te krijgen.
Onlangs ook een advocaat nodig gehad voor iets, rekende per mail 6 minuten aan. Zowel voor een mail te lezen 6 minuten alsook voor een mail te beantwoorden opnieuw 6 minuten. (= Redelijk als het om uitgebreide mails gaat)Ik heb een ambetante situatie met een fiscaal advocaat. Ik had eerder een advies aan tax & legal services kantoor gevraagd maar ik was niet 100% content van het advies (1300 euro betaald voor wat slides met niet echt onderbouwd advies).
Ik ben dan naar die fiscaal advocaat gegaan met de vraag om dat advies eens te dubbelchecken, hij zei in de meeting dat het zeker niet meer ging kosten dan wat ik eerder had betaald voor het ander advies. 2 weken later krijg ik een zeer uitgebreid en goed advies binnen, met maar liefst een prijskaartje van 5300 euro. Zo maar even het viervoudige wat we afgesproken hebben. Wat me vooral tegen de borst stoot is dat hij zijn eerste jaar stagiair aan partnertarief heeft doorgerekend.
Blijkbaar zijn er 'onvoorzienbare' juridische obstakels die extra werk gevraagd hebben, lijkt me wel evident dat je dan even belt met de klant om toestemming te vragen. Als ge aan een loodgieter een badkamer van 10k vraagt moet hij ook geen van 40k zetten.
Ik heb gelukkig de afspraak rond het prijsplafond op mail dus ik zit wel safe, maar ik blijf er toch mee in m'n maag zitten.
Wat is dat trouwens met al die advocatenkantoren om bovenop uurtarieven van 185 euro per uur ook nog eens forfait 15% kantoorkosten te rekenen. Ik zou daar toch niet mee moeten afkomen naar m'n klanten om al m'n onkosten (bv licenties, training, wagen,..) te betalen.

En we zitten met een oplichter, die de schuld op z'n ex-collega's wilt schuiven.Ik werkte voor 8K per maand 2u per dag.
En ik overdrijf niet. Voorganger deed hetzelfde, mijn collega idem. Allemaal van thuis werken dus niemand had het door.
Ik wou dit vertellen maar werd ‘bedreigd’ door collega freelancers dat dit niet zo’n goed idee was.
De rest was mijn eigen werk. Collega freelancer doet dit al 5 jaar en niemand heeft het door. Ze zijn er tevreden van…

21 pagina's incl alle bijlagen en inhoudstafel. Al zeggen het aantal pagin's wel weinig, grote paginamarges en veel copy/paste passages uit bestaade documenten die het veel volume geven.Ik zou die factuur in uw plaats dan ook asap betwisten omwille van bovenstaande redenen. Hoeveel pagina's telt dat advies +-? Gaat het over (zeer) complexe materie? Soit, goed dat je de prijsafspraak op mail hebt staan.
Dat is inderdaad geen manier van zaken doen. Zo creëer je geen duurzame relatie met je cliënteel, integendeel. Een goede advocaat behartigt altijd de belangen van zijn cliënt, wat zich altijd reflecteert in correcte facturatie (en vooral heldere en proactieve communicatie daarover). Op die manier blijven je cliënten terugkomen (ipv ze weg te jagen). Dus twee keer nadenken vooraleer zo'n uitspraken te doen @Horse.
Het is overigens niet ongebruikelijk dat er een forfait kantoorkosten wordt aangerekend, maar 15% is sowieso wel stevig doorgerekend (bij ons is dat bv. 4% wat imo niet onredelijk is).
Dat vind ik ook, ik vraag me af waarom iedereen dat zo maar accepteert. Betalen de grote bedrijven of verzekeraars dat ook allemaal?Eigenlijk is het gedoe van kantoorkosten ook belachelijk.
Ik kreeg het ook ineens van mijn boekhouder op een rekening. 2 maanden later zat ik ergens anders. Niet alleen daardoor, maar het was wel 1 van de vele druppels die de emmer deden overlopen. En nu komen er heel wat zaken boven die zij niet goed of helemaal niet geregeld hebben.
Wat valt daar onder? Verwarming, elektriciteit, IT, ... ?
En waarom procenten?
Als men je meer aanrekent, heeft men dan ook de verwarming harder moeten stoken of zo?
Alsof dat je naar de supermarkt gaat en ook nog eens filiaalkosten apart op de rekening staan.
Doe niet belachelijk zeg!
2Eigenlijk is het gedoe van kantoorkosten ook belachelijk.
Ik kreeg het ook ineens van mijn boekhouder op een rekening. 2 maanden later zat ik ergens anders. Niet alleen daardoor, maar het was wel 1 van de vele druppels die de emmer deden overlopen. En nu komen er heel wat zaken boven die zij niet goed of helemaal niet geregeld hebben.
Wat valt daar onder? Verwarming, elektriciteit, IT, ... ?
En waarom procenten?
Als men je meer aanrekent, heeft men dan ook de verwarming harder moeten stoken of zo?
Alsof dat je naar de supermarkt gaat en ook nog eens filiaalkosten apart op de rekening staan.
Doe niet belachelijk zeg!

Is ongeveer wat alle tussenpartijen doen, eens in de maand een factuurtje doorsturen en hiervoor 15% van uw dagrate vragen. Vind ik eigenlijk nog grotere diefstal.Onlangs ook een advocaat nodig gehad voor iets, rekende per mail 6 minuten aan. Zowel voor een mail te lezen 6 minuten alsook voor een mail te beantwoorden opnieuw 6 minuten. (= Redelijk als het om uitgebreide mails gaat)
In mijn geval moest ik op regelmatige basis haar een bepaald type document doorsturen dat zij dan telkens moest doorsturen naar een derde partij. Aan haar rate was dat dan elke keer bijna 40 euro verdiend om gewoon die mail van mij te forwarden, denk in totaal iets van een 30 seconden werk (maar volgens haar manier van rekenen zogezegd 12 minuten).
Les geleerd: Altijd heel hard oppassen met advocaten en heel duidelijke prijsafspraken maken of je wordt in het zak gezet.![]()
No cure, no pay is toch verboden om de onafhankelijkheid te waarborgen. Hoe wordt dat nog gegarandeerd bij x% commissie op het resultaat?Tijdje terug ook zo een fiscale advocaat zien passeren: 15% kantoorkosten, 400€/uur voor de partner en 200€/uur voor een medewerker + bij succes nog 9-20% commissie op het resultaat. Dan nog forfaits voor aanleg dossier, scans,…
100 EUR per uur voor een loodgieter is ook gewoon dik overdreven hoor. Je kan ook vergelijken met nog meer van de pot gerukte situaties, dat maakt het niet ok.2
Als je het lef hebt om 185€ per uur te vragen moet je maar zien dat alles erin zit.
Tijdje terug ook zo een fiscale advocaat zien passeren: 15% kantoorkosten, 400€/uur voor de partner en 200€/uur voor een medewerker + bij succes nog 9-20% commissie op het resultaat. Dan nog forfaits voor aanleg dossier, scans,…
Die rekende dan nog per blok van 15min, dus 15min de partner zien maakt je direct 100€ lichter
Edit: nuja, alles valt dan weer te relativeren.
Bij mijn broer kwam recent een cv-man over de vloer na problemen met zijn ketel: 99€ per begonnen uur, 1ste uur altijd volledig aangerekend + 99€ transport.
Dan zit je daar ook aan 198€/uur als dat werkje een uurtje duurt.
Ik denk dat ik gemist ben van job![]()
Dat hoog tarief lijkt me eerder van toepassing om de miserie van een concullega te moeten oplossen, waarbij geen marge meer genomen kan worden op het materiaal omdat het al geleverd en geplaatst is. Specifiek bij loodgieters kan hun uurtarief relatief laag blijven als je het materiaal er ook bestelt (verwarmingsketel, badkamer, ...). Da's altijd al een ongeschreven wet geweest in die branche, wat weinig mensen snappen.100 EUR per uur voor een loodgieter is ook gewoon dik overdreven hoor. Je kan ook vergelijken met nog meer van de pot gerukte situaties, dat maakt het niet ok.
Ik zie geregeld facturen van loodgieters, 100 EUR is en blijft van de pot gerukt. Iets anders is dat het tarief werd aangerekend omdat de loodgieter gebeld werd en binnen het uur "moest" verschijnen maar buiten een noodinterventie is dat niet te verantwoorden vanwege gewoon niet marktconform.Dat hoog tarief lijkt me eerder van toepassing om de miserie van een concullega te moeten oplossen, waarbij geen marge meer genomen kan worden op het materiaal omdat het al geleverd en geplaatst is. Specifiek bij loodgieters kan hun uurtarief relatief laag blijven als je het materiaal er ook bestelt (verwarmingsketel, badkamer, ...). Da's altijd al een ongeschreven wet geweest in die branche, wat weinig mensen snappen.
Bwaja, no cure is het ook niet echt als je al 400€ per uur mag leggenNo cure, no pay is toch verboden om de onafhankelijkheid te waarborgen. Hoe wordt dat nog gegarandeerd bij x% commissie op het resultaat?
Dat zijn echt bloedzuigerpraktijken.

Kan zijn, dit was gewoon zo.100 EUR per uur voor een loodgieter is ook gewoon dik overdreven hoor. Je kan ook vergelijken met nog meer van de pot gerukte situaties, dat maakt het niet ok.