Ik zou de wagen tussen de 5 en 10j willen houden, al begrijp ik dat dit fiscaal niet sexy is.
(de wagen dus oprijden, restwaarde zou dan misschien maar 8000€ zijn en voor export/particulier)
Zeldzamere wagens zouden wel hun waarde blijven houden, bv een 6-in-lijn 3000cc bmw?
Aankoop hybride wagen is eigenlijk de minst interessante keuze doordat de restwaarde zo zakt zoals je aanhaalt.
Mijn woon-werk is 50km in totaal (heen en terug) ik mag bij de opdrachtgever opladen aan een tarief van 20c€/kWh, al zal dit stijgen komende jaren. Restwaarde BEV blijft hoog, akkoord. Voor de langere afstanden (paar keer per maand en 2 keer per jaar op reis) is een BEV heel vervelend, dan moet ik mijn partner een wagen kopen om dit op te lossen.
Waarom wordt laden de helft goedkoper in kostprijs?
Hoe het nu loopt in België zou ik het omgekeerde verwachten?
25000km rijden op elektriciteit kost mij 2000 euro grof gerekend. En dat bedrag is 100% fiscaal aftrekbaar.
25000km op benzine kost mij minstens 3300 euro, en die brandstof gaat totaal niet meer fiscaal aftrekbaar zijn vanaf binnenkort. Moet je allemaal meerekenen in je tco.