Klopt, echter er zijn wel enkele belangrijke aandachtspunten.Begin zelf vanaf morgen als zelfstandige ipv in loondienst en ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk een verzekering gewaarborgd inkomen is, liefst nog aangevuld met een 24U/7 dekking als zelfstandige en mogelijk een omzetverzekering... Het zal niet elk scenario opvangen (bvb. Corona waardoor geen opdrachten meer) maar toch een zeer groot deel onverwachte scenario's wel (ziekte + ongeval). Ook niet je ganse omzet/inkomen zal gedekt zijn maar toch al een groot stuk om "verder te kunnen" en niet je zelfstandig boeltje te moeten ontbinden.
Die verzekeringen sluiten ook vaak bepaalde ziekten/ongevallen uit.
Zo zijn psychische ziekten vrijwel standaard uitgesloten en ongevallen uit risicosporten ook, @anders. een ski-ongelal is daar een goed voorbeeld van. Daarnaast zit je ook vaak met een vrijstelling van 30 dagen ziekte dus de verzekering komt pas tussen vanaf de 31ste dag.
Zelf heb ik geen enkele vorm van gewaarborgd inkomen vandaag omwille van verschillende redenen:
- mijn job heeft een pak minder risico dan bijvoorbeeld iemand uit de bouwsector;
- zelf met gebroken benen zal ik nog steeds in staat zijn mijn job uit te voeren;
- ik heb een vaste maandelijkse bezoldiging, die zal niet zomaar meteen stoppen;
- ik heb mijn eigen spaarpot al aangelegd voor het geval dat ik echt niet meer kan werken.

. Ik was evenzeer niet in een conditie dat ik achter een bureau kon zitten, mijn wonden nav de operatie lieten dit niet toe, ik was ook best draaierig van de ingreep. Ik had snel online een bedbureatje gevonden (voor 20 EUR?) en kon er invliegen