Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat lijkt me niet te kloppen. Je hebt 2 aparte dingen he:Net een gesprek gehad met een boekhouder i.v.m auterusrechten voor IT freelancers. Deze wist mij te vertellen dat als in je contract staat dat de auteursrechten toebehoren aan het bedrijf waarvoor je werkt, je zelf geen auteursrechten kan uitkeren. Klopt dit?
Nee, maar gezien uw waarschijnlijk lage loon, zit de kans er in dat je een sociale lening kan krijgen. Of het echt fair is, dat is een andere vraag natuurlijk...Zijn er hier IT'ers die tijdens hun eerste drie jaar een hypotheek zijn aangegaan? Ik ga starten maar we gaan normaal tegen het einde van het jaar kijken voor een hypotheek voor overlopen van mijn grootmoeders woning en om dat dan te renoveren.
Ja, ik. Vreesde dat ik moeilijk aan een lening ging kunnen geraken omdat ik binnen de vennootschap een relatief laag loog had en je in principe wat meer risico hebt. Bleek echter geen enkel probleem obv mijn laatste loonbrieven als werknemer en een financieel plan.Zijn er hier IT'ers die tijdens hun eerste drie jaar een hypotheek zijn aangegaan? Ik ga starten maar we gaan normaal tegen het einde van het jaar kijken voor een hypotheek voor overlopen van mijn grootmoeders woning en om dat dan te renoveren.
Maar banken weten toch dat je een vennootschap hebt. Em als het dan nog eens in IT consultancy is. Hoeveel gaan er failliet...Nee, maar gezien uw waarschijnlijk lage loon, zit de kans er in dat je een sociale lening kan krijgen. Of het echt fair is, dat is een andere vraag natuurlijk...
Die sociale lening is net omgekeerd he. Door het lage loon krijg je goedkopere lening.Maar banken weten toch dat je een vennootschap hebt. Em als het dan nog eens in IT consultancy is. Hoeveel gaan er failliet...
Hier ook gedaan. Ik keer mezelf wel een vrij hoog loon uit (3k net) en had 1 (verkort) boekjaar achter de rug. Ze voegen uiteraard de cijfers op, maar op basis van loon + winst in bv heb ik vlot een lening gekregen, zelfs zonder dat mijn madam werkte op dat moment.Zijn er hier IT'ers die tijdens hun eerste drie jaar een hypotheek zijn aangegaan? Ik ga starten maar we gaan normaal tegen het einde van het jaar kijken voor een hypotheek voor overlopen van mijn grootmoeders woning en om dat dan te renoveren.
Ik zou in het begin 3k minstens doen, want dat heb ik nu en is nodig voor de al lopende lening van mijn huurappartement.Hier ook gedaan. Ik keer mezelf wel een vrij hoog loon uit (3k net) en had 1 (verkort) boekjaar achter de rug. Ze voegen uiteraard de cijfers op, maar op basis van loon + winst in bv heb ik vlot een lening gekregen, zelfs zonder dat mijn madam werkte op dat moment.
Mja in principe moet je niet echt kijken naar hetgeen je nu netto hebt, immers zijn er verschillende privé uitgaven die je nu via de vennootschap kan doenIk zou in het begin 3k minstens doen, want dat heb ik nu en is nodig voor de al lopende lening van mijn huurappartement.
.Kort antwoord: ik ken geen enkele commV die zijn boekhouding effectief enkelvoudig doetAls IT freelancer, is het aan te raden om voor een BV te gaan voor de beperkte aansprakelijkheid?
Bij een CommV kan je een vereenvoudigde boekhouding voeren, denk dat dit wel te doen moet zijn om zelf te doen? Zo spaar je toch al snel zo'n 3k uit per jaar? Zijn er mensen die zelf hun boekhouding doen en hun ervaring willen delen?
Voor fiscale vragen zou ik dan wel af en toe aankloppen bij een fiscalist.