The_One007
Member
Vraag is niet of dit privé gebruikt kan worden, vraag is of het OK is om zakelijk via bol.com te kopen met € 0 BTW
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vraag is niet of dit privé gebruikt kan worden, vraag is of het OK is om zakelijk via bol.com te kopen met € 0 BTW
Zakelijk account maken, solved.Is dat recent veranderd? Bol laat toch niet toe dat je zakelijk dingen koopt in het buitenland met btw aftrek?
Dat is de reden dat ik er nooit iets koop, quasi alles dat ik wil kopen daarop komt van het buitenland. En ik heb geen zin om die btw achteraf terug te vorderen als er zo veel alternatieve sites zijn die het wel goed doen van de eerste keer.
Ik heb een zakelijk account. Ik ben hier niet de enige in, ik heb al vaker gehoord van andere freelancers dat ze hierdoor bol vermijden.Zakelijk account maken, solved.
Op bol wordt toch in uw winkelmandje aangegeven wat je wel en niet zakelijk kunt kopen.Ik heb een zakelijk account. Ik ben hier niet de enige in, ik heb al vaker gehoord van andere freelancers dat ze hierdoor bol vermijden.
Ik heb heel veel problemen met bol dat hij bij intracommuncautair de artikelen in mijn winkelmandje niet kan leveren.Is het eigenlijk OK om zakelijk te bestellen via bol.com? Ik merk op dat er dan geen BTW aangerekend wordt.
bv. Artikel kopen t.w.v. € 121 resulteert in een factuur van € 100, zonder BTW. Is dit OK?
Dit zet toch ook de deur open om privé aankopen via je zakelijke account te bestellen, privé te betalen en die factuur dan gewoon niet in te brengen in je boekhouding (want bol.com werkt nog niet via Peppol)?
Same here, daarom mijd ik bol.com zoveel mogelijk.Ik heb een zakelijk account. Ik ben hier niet de enige in, ik heb al vaker gehoord van andere freelancers dat ze hierdoor bol vermijden.
Bij Amazon vind ik het dan wel weer vervelend dat de btw eerst aangerekend wordt en dan een dag later oid terugbetaald wordt. Als je zo verschillende facturen hebt, is het soms wel even rekenen welke afrekening nu bij wat hoort.Same here, daarom mijd ik bol.com zoveel mogelijk.
Bij amazon.com.be werkt het wel vlotjes.
Ik heb een zakelijk account. Ik ben hier niet de enige in, ik heb al vaker gehoord van andere freelancers dat ze hierdoor bol vermijden.
Dit. Het klopt bij mij ook telkens niet. Zit soms een euro verschil op..Bij Amazon vind ik het dan wel weer vervelend dat de btw eerst aangerekend wordt en dan een dag later oid terugbetaald wordt. Als je zo verschillende facturen hebt, is het soms wel even rekenen welke afrekening nu bij wat hoort.
Maar het is wel een groot gemak dat de facturen meteen in orde zijn bij buitenlandse bestellingen.
Ah ik dacht dat het misschien lag aan de btw tarieven van het andere land.Dit. Het klopt bij mij ook telkens niet. Zit soms een euro verschil op..
Het is sinds de aanmaak van mijn zakelijk account dat ik opmerkte hoe weinig bol zelf nog verkoopt, quasi alles is extern.Bij Bol is het probleem vooral de externe verkopers, indien je bij Bol zelf koopt is IC-verlegging geen probleem naar mijn ervaring (als je tenminste een zakelijk account hebt).
De mensen met een particuliere account die hun btw-nr dan ergens als adresveld/opmerking laten invullen en denken dat het in orde is wil ik ook niet te eten geven…
Nederlanders zijn over het algemeen lastigaards qua IC-facturen, zeker die kleinere bedrijven/webshops.
Dat is hun bedrijfsmodel, het platform aanbieden en daarop een fee nemen.Het is sinds de aanmaak van mijn zakelijk account dat ik opmerkte hoe weinig bol zelf nog verkoopt, quasi alles is extern.