Als we dat willen dan moet de minister van financiën geen voorstel doen maar moet de ganse regering aan de bak om een hervorming door te voeren. Wat jij doet is verwachten dat wanneer uw elektricien gepasseerd is uw woning zal geïsoleerd zijn en het dak vernieuwd is.
De analogie lijkt me eerder: als ik een elektricien laat langskomen om enkel een extra kring te zetten, dan verwacht ik inderdaad van die kerel dat hij me ook proactief laat weten of de kast eigenlijk aan vervanging toe is, of ik niet beter overschakel naar 3 fases ipv eentje, en of ik geen betere schakelaars/inline meting/what not zou moeten installeren om alles wat beter te laten lopen. Of ik er dan uberhaupt iets mee doe, is nog steeds mijn eigen keuze, maar ik verwacht inderdaad meer van zo'n persoon. En bij extensie verwacht ik nog meer van politici en beleid.
Maar goed, low ambitions werken ook, uiteraard. Het zal alleen niet helpen om meer ondernemers aan te trekken, meer mensen aan te zetten tot ondernemen (of zelfs freelancen), meer grote bedrijven aan te trekken en zo verder. Maar dat is een perfect valide keuze.