Freelancers & Ondernemers

Ik zou mijn Google Business Profile graag geverifieerd zien voor een service area (geen fysieke winkel, wel diensten). Op die manier hoop ik wat meer zichtbaarheid te krijgen via Google. Het fysieke adres moet je laten zien, daarvan weet ik dat ik een straatnaam moet laten zien en mijn huis. Dan mijn materiaal laten zien. En dan "proof of management" ... gewoon wat facturen afdrukken en op mijn laptop de programma's laten zien waar ik mee werk (Lightroom)?

Ik zou mijn Google Business Profile graag geverifieerd zien voor een service area (geen fysieke winkel, wel diensten). Op die manier hoop ik wat meer zichtbaarheid te krijgen via Google. Het fysieke adres moet je laten zien, daarvan weet ik dat ik een straatnaam moet laten zien en mijn huis. Dan mijn materiaal laten zien. En dan "proof of management" ... gewoon wat facturen afdrukken en op mijn laptop de programma's laten zien waar ik mee werk (Lightroom)?
Sturen ze geen envelop meer op met een code?

Sturen ze geen envelop meer op met een code?
Ik heb enkel de optie om dit via een video te doen (servicegebied). Online wel wat voorbeeldfilmpjes gezien, zal straks nog eens proberen. Mijn eerste video werd afgekeurd, maar ik had mijn profiel verkeerd ingericht (als een bedrijf met "storefront" in plaats van "service area").

Wat zijn na VVPR Bis, auteursrechten en warranten eigenlijk de opties om geld uit vennootschap te halen? Of is het erna gewoon accepteren dat het 25% vennootschapsbelasting is?

Wat zijn na VVPR Bis, auteursrechten en warranten eigenlijk de opties om geld uit vennootschap te halen? Of is het erna gewoon accepteren dat het 25% vennootschapsbelasting is?
Eeuh, vennootschapsbelasting is er altijd op je netto resultaat?
20% op de eerste 100k€ en 25% op het stuk daarboven (of alles aan 25% als je kiest om niet te voldoen aan de voorwaarden voor verlaagde vennootschapsbelasting).

Hetgeen dat daarna overblijft is nog steeds eigendom van de vennootschap, en daar zijn dan allerhande manieren om dat naar je privé te krijgen.
VVPR bis en liquidatiereserves aan verlaagde RV (geen idee over warranten, mijn boekhouder is er volstrekt geen fan van), en dan blijven er uiteraard nog de gewone dividenden aan standaard 30% RV tarfief.
En die bovenstaande zijn geen kost voor de vennootschap hé, dat is geld dat je eruit haalt nadat de vennootschap alle aan fiscale verplichtingen heeft voldaan naar inkomsten toe, dus heeft ook geen effect op 20 of 25% venn. belasting.

Eeuh, vennootschapsbelasting is er altijd op je netto resultaat?
20% op de eerste 100k€ en 25% op het stuk daarboven (of alles aan 25% als je kiest om niet te voldoen aan de voorwaarden voor verlaagde vennootschapsbelasting).

Hetgeen dat daarna overblijft is nog steeds eigendom van de vennootschap, en daar zijn dan allerhande manieren om dat naar je privé te krijgen.
VVPR bis en liquidatiereserves aan verlaagde RV (geen idee over warranten, mijn boekhouder is er volstrekt geen fan van), en dan blijven er uiteraard nog de gewone dividenden aan standaard 30% RV tarfief.
En die bovenstaande zijn geen kost voor de vennootschap hé, dat is geld dat je eruit haalt nadat de vennootschap alle aan fiscale verplichtingen heeft voldaan naar inkomsten toe, dus heeft ook geen effect op 20 of 25% venn. belasting.
Warranten is bvb gewoon een kost in de vennootschap, auteursrechten ook.
Ik kan me inbeelden dat bvb vastgoed ofzo ook nog vaak voorvalt (bvb vakantiewoning in vennootschap).

En het gaat dat inderdaad om het stuk winst boven 100k weg te krijgen.

Warranten is bvb gewoon een kost in de vennootschap, auteursrechten ook.
Ik kan me inbeelden dat bvb vastgoed ofzo ook nog vaak voorvalt (bvb vakantiewoning in vennootschap).

En het gaat dat inderdaad om het stuk winst boven 100k weg te krijgen.
Aah, duidelijk, was wat verward omdat je VVPRbis er mee tussen had gezet, en dat nooit de bedrijfswinst omlaag kan brengen!

Maar al die zaken zoals vastgoed moet allemaal goed financieel nagekeken worden, want het is altijd niet zeker of dat ook fiscaal (veel) voordeliger is dan via bijvoorbeeld VVPR bis (of zelfs gewoon dividend) eerst uit de vennootschap te halen en dan privé te investeren.

Want zolang dat waar je in investeert van de vennootschap is, zijn ook de opbrengsten voor de vennootschap en voor jezelf privé.
Zeker voor "opbrengsteigendom" goed te bezien, er zijn voordelen in de vennootschap (de afschrijving is een kost, forfaitair bedrag onderhoudskosten etc), maar aan de privé kant heb je dan weer kadastraal inkomen wat vele malen interessanter is dan de huur als een belastbaar inkomen te hebben...

Terug
Bovenaan