Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
650€ pensioen hier.lol, mypension.be is precies wa aangepast qua bedragen.
Tot vorig jaar stond ik op +2k pensioen vanaf 2040.
vandaag sta ik op 1200 euro vanaf 2044.
Jambon overdrijft wel wa, was het wettelijk minimumpensioen geen 1700 euro?
Ik zal inderdaad wel zelf de rekensom maken en belissen haha.
't feit is als ik de boel verkoop kan ik ook niets nieuws kopen, want voor het budget dat mijn huis nu waard is koop ik amper nog een appartement, ons huis is ook niet tip top in orde, allé alles is in orde, maar niets is 100% afgewerkt.
't andere feit is ook die lening zit nog aan 1,3%, als ik iets nieuw wil gaan kopen is dat al direct een pak duurder.
Maar ik zou toch wel graag tegen dat ik op pensioen ben een eigendom hebben die afbetaald is, maar moet ik daarvoor nog 15 jaar op mijn tandvlees zitten is de vraag. 1700 euro lening + vaste kosten tikt elke maand dan bijna 2500 euro af en dan moet ik nog leven hé.
We zullen wel zien, ga mij eens goed verdiepen ook in de vaste kosten privé.
Het enige verschil is wel dat ik mijn ex haar loon niet meer moet betalen uit de zaak, dus in principe is er wel weer ruimte vrij.
Hier stipt op vervaldatum van de factuur, dus einde maand. 1x eens de 2e van de maand. Ik vond dit al aan de late kant, maar kan blijkbaar nog erger.Mijn tussenpartij betaalt iedere maand mijn factuur tot soms zelfs 5 dagen te laat. Iedere keer hebben ze er een uitleg voor.
Wat is er veranderd?lol, mypension.be is precies wa aangepast qua bedragen.
Tot vorig jaar stond ik op +2k pensioen vanaf 2040.
vandaag sta ik op 1200 euro vanaf 2044.
Jambon overdrijft wel wa, was het wettelijk minimumpensioen geen 1700 euro?
Als het kan, hou zeker uw woning. Zeker als er een loon wegvalt... En nog meer als je gehecht bent aan de locatie (familie, zaak, enz...)Klopt inderdaad allemaal.
Gelukkig heb ik mijn ouders ook nog die bereid zijn om indien nodig een 20 a 30k voor te schieten, al dan niet te doneren.
We zijn nooit geen grote spaarders geweest, maar als ik nu zie hoeveel we eigenlijk toch al gespaard hebben door gewoon 10 jaar ons huis af te betalen dan verschiet ik daar wel van.
Mijn vennootschap is een moeilijke zaak voorlopig, Die bestaat nog maar sinds vorig jaar en vorig jaar was een zeer vertekend jaar, verhuisd naar nieuwe locatie en daar enorm veel kosten in gedaan + dubbel loon uitgekeerd een groot deel van het jaar.
Ik had een mooie omzet en een mooie brutomarge, maar op het einde van de rit bleef er vorig jaar weinig netto winst over. Wat ook helemaal niet erg is natuurlijk, het is allemaal geinvesteerd. Maar er is op deze moment dus geen cashflow om uit de vennootschap te halen. Alsook als ik zo'n bedragen ga moeten uithalen elke maand dan gaat het moeilijk worden om die cashflow op te bouwen op mijn alleentje.
Maar ik denk idd de woning te kopen al dan niet met hulp van de ouders en verkopen kan nog altijd, het enige dat ik kwijt ben is een paar 1000 euro aan de notaris, maar als ik een nieuwe woning moet kopen ben ik dat ook kwijt.
Wat is er veranderd?
Yup, en de aanpassingen van Decroo van de vorige pensioenshervorming (2021-2024) ook nog...Er staat een melding dat de nieuwe regels van De Wever nog moeten geimplementeerd worden op de site.
Deze raming (alle bedragen en de vroegste pensioendatum) houdt nog geen rekening met de:
- geplande hervormingen De Wever: deze akkoorden moeten nog omgezet worden in wetgeving. Lees meer op www.pensioenhervorming.be;
- hervormingen De Croo (bonus en minimumpensioen): onze berekeningsprogramma’s moeten nog worden aangepast. Lees meer op Pensioenhervorming van 2021-2024.
Dus dan heb je een periode niet gewerkt of waarom zou dit zo'n verschil maken in jouw pensioen? €800 minder moet toch echt een grote reden hebben, plus er bestaat dacht ik zoiets als een minimumpensioen dus ik snap niet waarom jij €1200 zietEr staat een melding dat de nieuwe regels van De Wever nog moeten geimplementeerd worden op de site.

Die 1600€ is niet voor 10 jaar bediende en 10 jaar zelfstandige. Dat is met die voorgeschiedenis EN een extrapolatie van hetgeen je nu doet tot aan uw pensioenleeftijd.Dus dan heb je een periode niet gewerkt of waarom zou dit zo'n verschil maken in jouw pensioen? €800 minder moet toch echt een grote reden hebben, plus er bestaat dacht ik zoiets als een minimumpensioen dus ik snap niet waarom jij €1200 ziet
ik zie €1600 en dat met 10 jaar bediende en 10 jaar zelfstandige
Dus dan heb je een periode niet gewerkt of waarom zou dit zo'n verschil maken in jouw pensioen? €800 minder moet toch echt een grote reden hebben, plus er bestaat dacht ik zoiets als een minimumpensioen dus ik snap niet waarom jij €1200 ziet
ik zie volgende zaken: vanaf 01.09.2044 ontvangt u per maand:
Netto € 1.650,92
Bruto € 1.749,21
Werknemer € 432,82
Zelfstandige € 1.316,39
Als ik nog 4 jaar langer werk stijgt dit (!) met €34,99 - ik denk dat ik het al weet eerlijk gezegd
Toch wel straf aangezien ik 9 jaar bediende ben geweest en 13 jaar zelfstandige, dat die bijdrage als bediende zo weinig is
Als alles goed gaat, verkopen wij ons huis & kantoor en staat er 1 miljoen euro op onze rekening. Wij zijn van plan om iets te huren in het buitenland eens op pensioen, aangezien we toch geen kinderen hebben. Ik zie mezelf nog wat bijklussen ook in het buitenland, al was het maar om mezelf nuttig te maken. Of wie weet doe ik iets online / remote. Maar elk €1650 is echt meer dan voldoende voor ons.
De cijfers die je quote zijn niet correct, ik heb ze aangepast (sorry ik was te snel) en inderdaad, dat is als ik zelfstandige blijf tot 2044Die 1600€ is niet voor 10 jaar bediende en 10 jaar zelfstandige. Dat is met die voorgeschiedenis EN een extrapolatie van hetgeen je nu doet tot aan uw pensioenleeftijd.
Je kan ook een simulatie maken van wat uw pensioen zou zijn indien je vroeger zou stoppen.
Ik was toch ook aan een bug aan het denken want dat lijkt me niet correct te zijn. Ik hoop het alleszins voor jou. Aan de andere kant vind ik €2000 netto pensioen veel eerlijk gezegd.Tot een paar maand terug stond ik op +2k pensioen. Altijd aan de slag geweest. 6 jaar loondienst, daarna zelfstandige.
Ik vermoed dus een bugje in hun berekening nu ze de croo en jambon hervormingen gaan invoeren. Sowieso zal ik minimumpensioen moeten krijgen, minstens.
Ik verwacht in de toekomst, dus een toekomstige hervorming (naarmate die betaalbaarheid nog verder onder druk komt), toch dat men dat pensioen enkel uitkeert indien je in België woont.De cijfers die je quote zijn niet correct, ik heb ze aangepast (sorry ik was te snel) en inderdaad, dat is als ik zelfstandige blijf tot 2044
.Ik was toch ook aan een bug aan het denken want dat lijkt me niet correct te zijn. Ik hoop het alleszins voor jou. Aan de andere kant vind ik €2000 netto pensioen veel eerlijk gezegd.
Huh???Ik verwacht in de toekomst, dus een toekomstige hervorming (naarmate die betaalbaarheid nog verder onder druk komt), toch dat men dat pensioen enkel uitkeert indien je in België woont.
Ik heb het altijd raar gevonden dat we geld van de maatschappij uitkeren voor iemand om op pensioen te gaan om dat dan te zien verdwijnen naar het buitenland.
Als dit hier uitgekeerd wordt en hier gespendeerd wordt dan heb je nog een terugverdieneffect. Waardoor de actuele kost beperkter is. Naast het feit dat ze ook bijdragen aan de kosten van de maatschappij. Ik zou het persoonlijk niet echt rechtvaardig vinden als een gepensioneerde ambtenaar naar Tenerife of Spanje trekt om daar te genieten van zijn significant pensioen. Terwijl dat allemaal betaald wordt door de mensen die nu bijdragen.
Als mensen willen verkassen naar een ander land. Dan heb ik daar geen probleem mee. Maar dan doen ze het maar zonder overheidspensioen.
Maar is wel een klein beetje offtopic.
Ik verwacht in de toekomst, dus een toekomstige hervorming (naarmate die betaalbaarheid nog verder onder druk komt), toch dat men dat pensioen enkel uitkeert indien je in België woont.
Ik heb het altijd raar gevonden dat we geld van de maatschappij uitkeren voor iemand om op pensioen te gaan om dat dan te zien verdwijnen naar het buitenland.
Als dit hier uitgekeerd wordt en hier gespendeerd wordt dan heb je nog een terugverdieneffect. Waardoor de actuele kost beperkter is. Naast het feit dat ze ook bijdragen aan de kosten van de maatschappij. Ik zou het persoonlijk niet echt rechtvaardig vinden als een gepensioneerde ambtenaar naar Tenerife of Spanje trekt om daar te genieten van zijn significant pensioen. Terwijl dat allemaal betaald wordt door de mensen die nu bijdragen.
Als mensen willen verkassen naar een ander land. Dan heb ik daar geen probleem mee. Maar dan doen ze het maar zonder overheidspensioen.
Maar is wel een klein beetje offtopic.