Ik snap niet waarom zoveel zieke mensen op reis gaan naar het buitenland, tijdens hun ziekte. Daar mogen ze zeker eens wat controle op doen. Ik ken iemand die daar aan het loket werkt en dagelijks komen 15 mensen doodleuk melden dat ze op reis gaan, tijdens hun ziekte.Ik verwacht in de toekomst, dus een toekomstige hervorming (naarmate die betaalbaarheid nog verder onder druk komt), toch dat men dat pensioen enkel uitkeert indien je in België woont.
Ik heb het altijd raar gevonden dat we geld van de maatschappij uitkeren voor iemand om op pensioen te gaan om dat dan te zien verdwijnen naar het buitenland.
Als dit hier uitgekeerd wordt en hier gespendeerd wordt dan heb je nog een terugverdieneffect. Waardoor de actuele kost beperkter is. Naast het feit dat ze ook bijdragen aan de kosten van de maatschappij. Ik zou het persoonlijk niet echt rechtvaardig vinden als een gepensioneerde ambtenaar naar Tenerife of Spanje trekt om daar te genieten van zijn significant pensioen. Terwijl dat allemaal betaald wordt door de mensen die nu bijdragen.
Als mensen willen verkassen naar een ander land. Dan heb ik daar geen probleem mee. Maar dan doen ze het maar zonder overheidspensioen.
Maar is wel een klein beetje offtopic.
Ik heb alleszins geen zin om op reis te gaan, als ik écht ziek ben.
.