Men raadt aan om als freelancer te informeren naar vacatures voor permanent hires, men zou vaak gediend zijn met iemand die de rol tijdelijk opneemt tot ze iemand gevonden hebben, vooral omdat veel vacatures langer dan gehoopt openstaan. Op die manier kan je ergens rechtstreeks proberen binnen te geraken en moet je geen beroep doen op tussenpartijen. Maar zelf durf ik zoiets precies niet

.
Al schuif ik nu zelf wel geheel onverwacht bij klant door naar de functie van head of tax omdat de huidige ontslag gegeven heeft en men geen risico wil nemen qua overdracht/knowledge sharing tot er potentieel iemand vast opstart. Is een functie met best wat deadlines en laat de meest belangrijke, de aangifte vennootschapsbelasting, er snel aankomen, tegen dan is de huidige persoon al met de noorderzon vertrokken…
Natuurlijk is mijn tussenpartij weer totaal niet op de hoogte, heb ze zelf maar een mailtje gestuurd. Die mannen hebben in mijn geval echt totaal geen nut, graaien louter een schoon percentje mee

.