CaseBlue
Well-known member
Ik weet niet wat je denkt wat IT is, maar op 1 dag per week met geen ervaring ben je geen asset, maar een last naar de werkgever. En ok: dat kan aanvaardbaar zijn. Maar verkoop het dan niet als de "perfecte oplossing". De werkgever moet ook veel man-uren steken om je op te leiden en wegwijs te maken.Hoe weet je dat? Het aanbod was er nog niet dus kan je ook moeilijk zeggen dat er geen vraag naar is. Ik hoor toch geregeld dat mensen wel eens curieus zijn naar de IT-sector met dat ze een zeer beperkte basiskennis hebben en dat wat meer willen verkennen.
Dan is dit systeem wel ideaal om je eigen job niet volledig stop te zetten en al eens te kunnen proeven van wat er ergens mogelijk is. Ik denk nu niet de Freelancers maar IT-bedrijven die een gebrek aan volk hebben, die zullen dat echt wel omarmen, al is er maar 1 goede werknemer uit te halen op de 5, dan heb je dat toch.
Ik ga het anders verwoorden: stel, ik als IT'er heb 1 dag per week vrij voor een flexi-job.
Hoe hard denk je dat ik mij nuttig kan maken als ik 1 dagje per week mee ga helpen met een boekhoudings-kantoor wanneer ik niet eens weet wat BTW juist is? En hoeveel kantoren zouden het zien zitten om tijd in mij te steken?
Ik kan prima koffie zetten, wel.
Flexijobs zijn prima, maar alleen voor niet al te complexe jobs. Alle respect naar dit soort jobs, maar we vinden geen mensen met de juiste kennis, ervaring en drive als vaste werknemers, zelfs amper als Freelancers. Die flexi-jobs gaan dat probleem niet oplossen.
Laatst bewerkt:
. Ik zit nog steeds verveeld met mijn nieuw contract bij laatste klant. We kunnen niet zonder de tussenpartij gezien de contractuele clausules, echter weigeren die van hun 30% marge af te zien terwijl die letterlijk niets doen dan een vodje papier opmaken. Die kennen niets over mij, noch over het project. Had onlangs gesprek met hun over het contract. ‘Er is geen nieuwe functie, het is gewoon een voortzetting van uw project’ ‘euh nee ik deed een vervanging van een moeder in bevallingsrust en nu heeft men mij gevraagd als project manager langs business kant voor S4H implementatie’. ‘Dat was toch al bezig tijdens uw project?’ ‘Neen dat was een kleine upgrade van het huidig systeem en dat is november 2024 live gegaan, nu is het een volledig nieuw systeem, een intensief traject van 2 jaar waarbij ze pilote van de groep vormen en er dus geregeld workshops en meetings op de hoofdzetel van de groep in het buitenland vereist zijn’.
. En intussen regent het aanbiedingen aan wel een degelijke rate maar zou toch graag terugkeren en die opdracht aannemen, maar wil ook niet 2 jaar onder mijn tarief werken. Twijfel of ik die rates gewoon eens zou tonen, heb ze effectief op mail staan maar vind dat ergens ook kinderachtig spelleke :/.
Doet ze om die persoon momenteel financieel wat te helpen