Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit poortje wordt op termijn ook beetje per beetje dichtgemaakt door ons o zo geliefd en perfect België & EU.puntje 3 is toch gewoon fraude als je de tussen haakjes doet
Ja en neen, je hoeft net niet alles op te offeren... Je kan perfect eigenaar blijven van een woning en hier wonen en werken... Het hangt natuurlijk van heel wat zaken af en niet iedereen kan dit zomaar doen.Ik snap het maar eigenlijk is dit enkel een oplossing om meer geld over te houden van uw gewerkte dagen.
En daarvoor moet je opofferen dat je hier alles achterlaat. Zou niet voor mij zijn, ik zie mijzelf aan de andere kant van de wereld niet gelukkiger zijn met meer geld dan hier met minder (maar nog steeds genoeg) geld.
Maar als je als persoon openstaan om je leven om te smijten en dat komt met al het extra geld is het uiteraard een leuk idee! Naar waar trek jij er op uit en met welke reden dat land gekozen?
Oh ja, mijn vriendin wil hier ook weg, het hangt echt af van iedere persoon/familie éh. De bling bling, daar doe ik het niet voor hoor, die phase in m'n leven is al gedaan en speciaal daarvoor naar Dubai gaan zou ik nu ook niet doen. Je kan perfect minimalistisch leven waar je ook wil of je nu een Porsche of een Kia hebt, in Dubai of Kuala Lumpur woont, who cares... Natuurlijk is Dubai weer zo'n buitenbeentje waar je succes met een mooie wagen kan aantonen, hoewel dat absoluut niet hoeft. Dat 'm maar doet, vroeg of laat kan die Porsche in de luchthavenparking van Dubai stof staan vangen. Koop dan nog liever een extra eigendom of investeer dan liever wat dan in een dure auto.Laat staan de impact op uw vrouw moest die meeverhuizen. Een ex-collega van mijn partner is net naar Dubai verhuist en heeft er een mandaat als director opgenomen binnen de big four waarbij ze tewerkgesteld waren. Die zit in hun whatsapgroepje continu foto’s te posten van de dikke Porsche die hij daar verworven heeft. Maar mijn partner zegt vlakaf tegen mij: ‘allemaal mooi en wel maar ik zou u en ons dochter een leven ginderachter niet willen aandoen.’ Hij ziet ons toch liever dan zijn Porschdroom.
Allemaal weer zeer relevante bijdragen in het freelancers-topic.Dit poortje wordt op termijn ook beetje per beetje dichtgemaakt door ons o zo geliefd en perfect België & EU.
In Frankrijk is er al sprake van ongeacht waar je woont en als je de Franse nationaliteit en dus een Frans passpoort hebt, je toch belastingen moet betalen in Frankrijk. Dubbelbelastingverdragen ga je me zeggen? Noppes! Weg ermee. We worden gegijzeld in ons eigen land of continent! Dat is letterlijk de bedoeling van onze overheden en de EU, ons goed in ons wiegje draaien en net comfortabel genoeg houden met torenhoge doch met net voldoende acceptabele belastingen om de mallemolen verder te laten draaien.
Je moet dus al afstand gaan doen van je nationaliteit om dit te verhinderen...
Eens ik een passpoort heb van een ander land of een andere nationaliteit heb is dat sowieso mijn bedoeling, ik passeer dan nog eens in België om afstand te doen van m'n nationaliteit bij een notaris. In mijn geval zal dat een 5 à 10 jaar duren.
Maar fraude? Voorlopig niet. zolang je kan aantonen dat je geen fiscaal inwoner bent in België, als ik me niet vergis mag je niet langer dan 6 maand verblijven in 't land, hang je af van het andere land.
En zo ken ik iemand die in volledige legaliteit jongleert tussen 3 landen en in die 3 landen wel 1 appartement en in het ene een huis heeft. Dat is dan natuurlijk niet Jan met de Pet. Daarnaast is die fiscaal inwoner van het fiscaal meest gunstige land, met in elk land wel een vennootschap.
Ja en neen, je hoeft net niet alles op te offeren... Je kan perfect eigenaar blijven van een woning en hier wonen en werken... Het hangt natuurlijk van heel wat zaken af en niet iedereen kan dit zomaar doen.
In ieder geval opent het je wereld & perspectieven ook, je krijgt een andere kijk op de wereld dan wat je hier rond de kerk te zien krijgt en wat de Wetstraat voor ons lieve Belgen beslist.
Wat sociale zekerheid betreft, kijk naar al die (EU) diplomaten en niet-Belgisch ambassadepersoneel . Die gaan hier ook naar een dokter of een ziekenhuis terwijl ze niet eens een Belgische nationaliteit of vreemdelingenkaart hebben... Gewoon een andere regeling/manier. Mensen zijn gewoontedieren, van zodra iets nieuws of ongewoon lijkt schieten we in paniek en passen we ons weer aan.
Zelf ga ik niet zo ver, noch voor 't geld, en in ieder geval niet direct meer als zelfstandige, wie weet wat later wel terug, afhankelijk van de opportuniteiten. Maar echt nooit meer een vennootschap in België... Nooit wil ik nog zo gegijzeld worden in zo'n plakkerig systeem.
Oh ja, mijn vriendin wil hier ook weg, het hangt echt af van iedere persoon/familie éh. De bling bling, daar doe ik het niet voor hoor, die phase in m'n leven is al gedaan en speciaal daarvoor naar Dubai gaan zou ik nu ook niet doen. Je kan perfect minimalistisch leven waar je ook wil of je nu een Porsche of een Kia hebt, in Dubai of Kuala Lumpur woont, who cares... Natuurlijk is Dubai weer zo'n buitenbeentje waar je succes met een mooie wagen kan aantonen, hoewel dat absoluut niet hoeft. Dat 'm maar doet, vroeg of laat kan die Porsche in de luchthavenparking van Dubai stof staan vangen. Koop dan nog liever een extra eigendom of investeer dan liever wat dan in een dure auto.
Absoluut, iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken of het relevant is.Allemaal weer zeer relevante bijdragen in het freelancers-topic.
Heb die hier ook gekregen, en je hebt twee opties maar geen idee welke te kiezenIs die Reprobel echt iets verplicht? Ik heb ook een brief ontvangen overlaatst maar dat zegt me helemaal niets.
toen ik die site opzocht, zag het er eerder uit als een bedrijf die je helpt met bepaalde zaken dan een verplichting.
Ik bekijk da dus best eens opnieuw?
Ja, als je die brief krijgt is het verplicht. Er lijkt een soort willekeur in te zitten in dat sommigen deze krijgen, anderen niet. Ik weet niet goed wat de criteria zijn langs hun kant.Is die Reprobel echt iets verplicht? Ik heb ook een brief ontvangen overlaatst maar dat zegt me helemaal niets.
toen ik die site opzocht, zag het er eerder uit als een bedrijf die je helpt met bepaalde zaken dan een verplichting.
Ik bekijk da dus best eens opnieuw?
Ik was de "niet" vergeten. Sorrie ik heb deze edited dus nu klopt uw qoute maar half meer XDDat is inderdaad een populaire filosofie op dit forum.
Tjah, ik betaal jaarlijks ongeveer 60K af aan kredieten (wel een deel intrest recup als kost), zit hier met idem probleem.. Gelukkig verder quasi geen kosten dus kan ik jaarlijks nog een mooi bedrag aan VVPR-bis uitkeren maar boekhoudkundig ga ik altijd een zeer mooie som geld hebben staan dat ik cashflowmatig gewoon niet zal kunnen uitkeren. Vrees dat er niets op zit tot dat je den boel op termijn verkoopt, zonder cash, weinig flow naar je privé denk ikCashflow mensen, cashflow.
Niet iedereen is hier gewoon een freelancer met nul kosten en investeringen lopende die einde boekjaar gewoon de cash gelden van rekening kan overzetten.
Ik heb heel wat in LR zitten de komende 5j, echter er staat geen geld fysiek op de venootschapsrekening.
Wat ben ik dan met VVPRbis? paar procent nu meer betalen voor geld die ik toch moet virtueel op R/C boeken?

Ik ga er vanuit dat het om een niet beursgenoteerde vennootschap gaat?
Dan is de RV pas te betalen op het moment dat de eigen aandelen vernietigd worden of dat er een waardevermindering op wordt geboekt. In principe kan je ze oneindig op de balans laten staan. (Tot aan de vereffening of bij verkoop vennootschap zal de koper dit willen verrekend zien)
De constructie met de holding is gebruikelijker, zeker als het over 75% gaat.Familie vennootschap inderdaad waarbij de vennootschap 75% van de aandelen zou overkopen aan werkelijke waarde en ik de overige 25% zou behouden.
Ik dacht ergens te lezen dat de aandelen automatisch na 2j vernietigd worden en dat dit dan bekeken zou worden als een dividend waardoor ik mogelijks als resterende aandeelhouder een hoop RV zou moeten betalen?
Alternatief dacht ik aan aankoop familie vennootschap met holding vennootschap opgericht door mezelf via lening onder deze holding en daarna via familie vennootschap inkomen naar holding overbrengen om lening af te betalen.
Iemand advies?
Ik ben geen juridisch expert, maar als je een LR aangaat, is dat contract met de regelgeving die op dat moment geldig zijn als de LR aangelegd wordt.Iemand een idee wanneer die 3j termijn voor LR in werking gaat treden? Vermoedelijk 1 jan 26 als nieuw fiscaal jaar? Reservaties van 3 en 4 jaar terug gaan wss niet vervroegd vrij kunnen komen?
Gewoon afwachten ;-)Iemand een idee wanneer die 3j termijn voor LR in werking gaat treden? Vermoedelijk 1 jan 26 als nieuw fiscaal jaar? Reservaties van 3 en 4 jaar terug gaan wss niet vervroegd vrij kunnen komen?
Goh ik ga ervan uit dat die inderdaad 5% blijven maar eigenlijk is 2 jaar sneller uitkeren voordeliger dan 1,09% minder belastingen betalen héZolang op de huidige aangelegde reserves maar 5% blijft is het al ok.

Ze kunnen dan nog 1,09% winnen voor de staatskas.Het "kan" zijn, dat er een clausule in de nieuwe wetgeving staat die dit retroactief toelaat. Maar dat zou me verwonderen. moesten ze dat doen.

Bij verlies ga je snel controle hebbenHet nieuwe regeerakkoord maakt flexijobs mogelijk in alle sectoren. Ik begin al te overwegen om mijn bijberoep af te bouwen en over te schakelen op flexijob. Ik werk hoofdzakelijk in onderaanneming. De kosten waar ik niks aan heb swingen de pan uit. Puntje bij paaltje is dat zelfstandig zijn niks voor mij, liever gewoon de centen in de hand en niet achteraf verrassingen.
- sociale bijdrage (nul meerwaarde voor bijberoeper)
- boekhouder en programma ( 1000/jaar)
- verzekering 600/jaar, belachelijk veel omdat er cv en sanitair mee gemoeid is.
- domme provinciebelasting voor het hebben van een vestiging, nul meerwaarde want het is gewoon mijn woonhuis
-duurdere autoverzekering omdat het voor professioneel gebruik is (dank aan de bumperklevende camionetten en doorzopen bouwvakkers die de statistieken opkrikken)
Enige voordeel is de lichte vracht met 5 zitplaatsen die voor 85%wordt ingebracht, dat is ook de enige grote kost waar ik nog iets aan heb buiten professioneel. Voor dat beetje internet, energie en gsm moet je het alvast niet doen.
Wat is het meest interessante om dit aan te pakken. Die auto is nog niet afbetaald en nog niet afgeschreven. Is het interessant om het bijberoep nog actief te laten en de auto nog verder af te schrijven , maar door terugval in werkzaamheden verlies te draaien en zo bedrijfsvoorheffing terug te vorderen? Lijkt me niet abnormaal om na enkele vette jaren verlies te draaien en uiteindelijk dan maar besluiten om te stoppen?![]()