Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zeg dat het niet zo moeilijk is, failliet verklaren is spijtig genoeg goedkoper, sneller en eenvoudigerDus een vennootschap mooi afsluiten is moeilijker en duurder dan failliet gaan? Waarom kan die eerste niet ‘simpel’ en goedkoop denk ik dan?
*edit: Apelords reageert juist dat het niet zo moeilijk is blijkbaar

Goed nieuws voor jullie (IT): https://www.tijd.be/politiek-econom...nt-in-nieuwe-supernota-de-wever/10583667.htmlZucht, al die zever van de supernota...
Ik ben eigenlijk bijna een single-issue volger van heel die cirque geworden: hoe zit het nu met Liquidatie-reserver en VVPR bis? Triestig, dat.
Mij is het bijna om het even.Goed nieuws voor jullie (IT): https://www.tijd.be/politiek-econom...nt-in-nieuwe-supernota-de-wever/10583667.html
Liquidatiereserve en VVPR-bis: 25 miljoen
Eigenaars van een vennootschap kunnen op een fiscaal voordelige manier geld van de vennootschap naar hun privévermogen overbrengen via een liquidatiereserve. De supernota stelt voor om het tarief van de roerende voorheffing op te trekken van 5 naar 6,5 procent en de wachttermijn te verlagen van vijf jaar naar drie jaar.
+ Auteursrechten:
et verlaagde tarief van de roerende voorheffing zou van 15 naar 20 procent verhoogd worden. Maar digitale beroepen zouden toch weer kunnen genieten van het verlaagde tarief.
Men moet een kat een kat noemen: dit zijn nog steeds heel voordelige systemen, bijkomend praten we hier altijd over de beter/best verdienende sectoren en profielen - de beter betaalde werknemer in loondienst heeft geen vertegenwoordiging meer in eender welke partij is de conclusie.
Ik ga daar even aan toevoegen: als ik VVPR-bis kan toepassen in m'n VOF, ga ik dat dan ook nog kunnen in m'n nieuwe BV?Weet iemand wat er komt kijken bij het overgaan van vof naar bv?
Gaat dit met behoud van ondernemingsnummer?
Adres/activiteit etc blijft gelijk.
Ja dat kan.Ik ga daar even aan toevoegen: als ik VVPR-bis kan toepassen in m'n VOF, ga ik dat dan ook nog kunnen in m'n nieuwe BV?
Ik ga nog even verder daarop dan. Mijn boekhouder heeft bij oprichting vof de aandelenstructuur wat verklooit waardoor ik blijkbaar een minder gunstige taxatie heb van mijn vvpr-bis. Ik zit nog in m'n eerste jaar van m'n activiteiten terug op te nemen dus heb geen exacte cijfers. Kan dat probleem bij overgang naar BV weggewerkt worden?Ja dat kan.
Ondernemingsnummer blijft hetzelfde.
Enkel de rechtsvorm wijzigt.
Verslag revisor nodig + akte bij notaris.
Kan je concreter zijn, met wat je bedoelt met 'verklooit'? Hoeveel aandeelhouders zijn er?Ik ga nog even verder daarop dan. Mijn boekhouder heeft bij oprichting vof de aandelenstructuur wat verklooit waardoor ik blijkbaar een minder gunstige taxatie heb van mijn vvpr-bis. Ik zit nog in m'n eerste jaar van m'n activiteiten terug op te nemen dus heb geen exacte cijfers. Kan dat probleem bij overgang naar BV weggewerkt worden?
Een belangrijke voorwaarde van VVPR-bis: "de belastingplichtige deze aandelen op naam ononderbroken in volle eigendom heeft behouden vanaf de inbreng"Kan je concreter zijn, met wat je bedoelt met 'verklooit'? Hoeveel aandeelhouders zijn er?
Net zoals er niet 1 "beste tankstation" bestaat of 1 "beste internetleverancier" zal het een beetje van uw omstandigheden afhangen. KBC, Bank van Breda, ING, BNP Paribas, ... hebben allen hun momenten afhangend van wat je nodig hebt en wat op dat moment hun targets zijn.Welke bank is de meest interessante voor commerciële kredieten?
BvBWelke bank is de meest interessante voor commerciële kredieten?
Alles behalve ING, die hebben eens ettelijke weken mijn volledige rekening geblokkeerd, voor wat uiteindelijk een administratieve fout bij hen was...
Ik kan nog steeds beide handen zoenen dat ik vroeger in een helder moment had besloten een tweede rekening bij een andere bank te nemen en de centen wat te verdelen, zonder dat had ik heel wat leveranciers moeten teleurstellen en zelfs mogelijks in serieuze problemen gesukkeld (voornamelijk rsz betalingen, die hebben weinig boodschap aan uitvluchten zoals "de bank heeft men geld geblokkeerd")...
Vergelijkbaar... Enige verschil bij mij was dat ze, niettegenstaande ze onmiddelijk hadden toegegeven dat het een administratief probleem was bij hen (mijn ingediende KYC documenten die not correct verwerkt waren), het toch nog drie weken heeft geduurd alvorens de balans naar mijn andere rekening werd overgeschreven (meer dan 100K€ werkingsmiddelen van mijn vennootschap)....![]()
ING blokkeert alle rekeningen en weigert reden te geven
Dus... vandaag was een interessante dag. Dit weekend werkt de bank-kaart van mijn vriendin niet meer. De ING app deed ook raar. Dus, het gebruikelijke banking-app gedrag, niets aan de hand zou je denken. Maandag ook, maar was een werkdag. Vreemd. Vandaag (dinsdag), belt ze ING op...www.beyondgaming.be
Als je onze saga eens wil nalezen...
Weete, ik ga dit voorval ook eens gebruiken als de gelegenheid om een 50k ofzo te versluizen naar een andere zicht-rekening op een andere bank voor exact deze reden. Je weet nooit wat er eens mis kan gaan en je wilt het toch niet gedroomd hebben dat je hierdoor op de blacklist of op andere miserie van late betalingen terecht komt wegens problemen met ontgrendelen enzo.Vergelijkbaar... Enige verschil bij mij was dat ze, niettegenstaande ze onmiddelijk hadden toegegeven dat het een administratief probleem was bij hen (mijn ingediende KYC documenten die not correct verwerkt waren), het toch nog drie weken heeft geduurd alvorens de balans naar mijn andere rekening werd overgeschreven (meer dan 100K€ werkingsmiddelen van mijn vennootschap)....
En de lokale directeur dan nog verbaasd dat ik een paar dagen later daar stond om heel onze privé (echtgenote en mezelf), zichtrekeningen, pensioensparen en nog een stevige termijnrekening daar weg te halen...