Freelancers & Ondernemers

Nogal een geluk dat ik een foto van het inleverdocument heb of het zou nog leuk geweest zijn.

Absoluut :)
Altijd een document vragen of minstens op mail zetten dat je je materiaal hebt ingeleverd (met uitdrukkelijke vermelding van welk materiaal) en bevestiging vragen op mail.

Ik heb een potentiele klant die een klein geautomatiseerd proces wil opzetten qua mailings. Afhankelijk van welke stage van een traject een klant (van mijn potentiele klant) zit moet er een mail gestuurd worden (of meerdere) met wat verschillende (persoonlijke) informatie.

Dit lijkt op een simpel automatisatie CRM deeltje. Echter werkt mijn potentiele klant op dit moment met geen enkel softwarepakket buiten een office suite voor wat verslagen. Als ik zeg budgetvriendelijk en simpel op te zetten zijn er softwarepakketten die meteen een belletje doen rinkelen?

Ik heb een potentiele klant die een klein geautomatiseerd proces wil opzetten qua mailings. Afhankelijk van welke stage van een traject een klant (van mijn potentiele klant) zit moet er een mail gestuurd worden (of meerdere) met wat verschillende (persoonlijke) informatie.

Dit lijkt op een simpel automatisatie CRM deeltje. Echter werkt mijn potentiele klant op dit moment met geen enkel softwarepakket buiten een office suite voor wat verslagen. Als ik zeg budgetvriendelijk en simpel op te zetten zijn er softwarepakketten die meteen een belletje doen rinkelen?
Monday CRM?

Zou ik een Steam Deck kunnen inbrengen? In principe een mobiele PC ...
Als je professionele gamer/gamedesigner bent: ja, toch deels. Anders zal je moeten kunnen overtuigen hoe je dat voor je werk/bedrijf zal gebruiken.

Een vraag als: "kan ik iets inbrengen in mijn zaak" is altijd ja, maar altijd afhankelijk van wat je doet. Met onze vakantiewoning zou ik perfect een playstation of alles wat als ontspanning gebruikt (flipperkast, ...) wordt privé kunnen inbrengen, maar dan moet het ook effectief gebruikt worden voor het bedrijf.

Die vragen zijn net heel interessant. Er kan altijd iets tussen zitten waarvan je niet doorhad dat het ingebracht kan worden.
Nee, "kan ik een gameconsole inbrengen" is geen interessante vraag.
Je kan van letterlijk alles iets bedenken waardoor je het zou kunnen inbrengen dan, het antwoord is altijd "nee".
Regenwaterput? Ah, dat spoelt mijn wc door, en als ik werk moet ik ook naar het wc. Dus aftrekbaar?
Kinderspeelgoed? Ah, als ik aan het werk ben moet mijn kind toch stil kunnen spelen zodat ik mij kan concentreren. Dus aftrekbaar?
enzoverder

gameconsole gameconsole.
Als ik in mijn loods hier een tv met een ps5 pro en gta6 zet voor de klanten die wachten op hun auto dan kan daar toch niet over gediscussieerd worden zeker :cheer:

Ik was eigenlijk van zinnes hier een mooie sim racer te zetten, maar bleek dat het hier al snel vol stond en mijn bankrekening ook snel leeg was.

gameconsole gameconsole.
Als ik in mijn loods hier een tv met een ps5 pro en gta6 zet voor de klanten die wachten op hun auto dan kan daar toch niet over gediscussieerd worden zeker :cheer:
Er is een groot verschil tussen een mobiele gameconsole, die meegenomen kan worden door een klant en een vaste PS5, lijkt me. Dat laatste kan, zeker gezien je job, in een wachtruimte voor klanten. Dat moet dan natuurlijk daar staan en ik zou het ook op je website duidelijk zetten, zodat klanten dat kunnen verwachten en fiscus dat ook ziet dat je dat voor de klanten standaard klaarzet (waardoor het "risico" op thuis meenemen kleiner is).

En ja, voor een wachtkamer van een dokter, zal een PS5 al fiscaal anders behandeld worden, lijkt me.

Klant waar ik fulltime werk met een jaar verlengd, 2% wel maar ipv de 4% dat ik vroeg.
Andere klant waar ik paar dagen in maand voor werk ook met een jaar verlengd.

2025 is geregeld :cheer:

Die vragen zijn net heel interessant. Er kan altijd iets tussen zitten waarvan je niet doorhad dat het ingebracht kan worden.

Maar de vraag wordt nooit juist gesteld.
Al die foefelaars stellen de vraag: "Kan ik A inbrengen, Kan ik B inbrengen, kan ik C inbrengen" zonder context. Dan weet je direct dat het gefoefel is. Lees artikel 49 WIB voor de algemene regel :p.

Terwijl de vraag hoort zijn:
Ik gebruik A voor mijn bureau;ruimte maar ook voor mijn eigen huis.
Ik gebruik B voor mijn klantenwachtzaal.
Ik zit op hotel in C omdat ik anders te lang moeten rijden om bij mijn klant te zijn in plaats D.
Wat mag fiscaal/Wat mag fiscaal niet?

Hotelkosten ook wel interessant.

Ik heb regelmatig wel eens hotelkosten als ik bv met een klantkennis (vriend die ook klant is) ga eten op 1 uur rijden, dan boek ik daar een hotel omdat ik geen zin heb om BOB te zijn. Of als het een werk is ver weg op pakt 2u rijden dat ik de avond voordien oprij of daar de avond zelf nog blijf.

Zouden ze daar moeilijk over doen? Het zijn telkens zakelijke uitjes dusja in mijn ogen geen probleem, maarja omdat ik wil zuipen ipv cola drinken.

Hotelkosten ook wel interessant.

Ik heb regelmatig wel eens hotelkosten als ik bv met een klantkennis (vriend die ook klant is) ga eten op 1 uur rijden, dan boek ik daar een hotel omdat ik geen zin heb om BOB te zijn. Of als het een werk is ver weg op pakt 2u rijden dat ik de avond voordien oprij of daar de avond zelf nog blijf.

Zouden ze daar moeilijk over doen? Het zijn telkens zakelijke uitjes dusja in mijn ogen geen probleem, maarja omdat ik wil zuipen ipv cola drinken.
Uiteindelijk draait het om de bewijslast he, voor elke gemaakte kost moet er een (potentiële) opbrengst tegenover staan. In beide scenario's is dat effectief het geval, dus ik zou dat sowieso op de zaak zetten. Je maakt die verplaatsing en overnachting voor een project of een potentiële klant, dat lijkt me een no-brainer.

Of dat dan om te zuipen, tijd te winnen,... is, dat is voor uw eigen rekening. Voor een business lunch wordt ook niet het onderscheid gemaakt tussen een salade nicoise of een vijfgangenmenu, er wordt gekeken naar de reden waarom die in kosten wordt genomen.

Terug
Bovenaan