DogFacedGod
Well-known member
Een bureauruimte moet gekuist worden.Hier ook wel benieuwd naar.
Natuurlijk niet 100% in kosten natuurlijk want grotendeels privé.
Ook niet meer combineren met een kuisforfait wat sommigen doen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een bureauruimte moet gekuist worden.Hier ook wel benieuwd naar.
Een bureauruimte moet gekuist worden.
Natuurlijk niet 100% in kosten natuurlijk want grotendeels privé.
Ook niet meer combineren met een kuisforfait wat sommigen doen.

Uw boekhouder zal dat praktisch oplossen door het privégedeelte van de investering of kost over te boeken naar debet rekening-courant zaakvoerder. Op die manier zit enkel het beroepsmatig gedeelte in kost, en heeft jouw vennootschap wat betreft het privégedeelte een vordering op jou indien de vennootschap de volledige kost betaalde.Met andere woorden: ik kan da ding wel betalen met de vennootschap, maar mijn boekhouder gaat niet de volle 100% kunnen afschrijven in de zaak? Maar alles is wel netjes betaald met de zaak en niet privé?![]()
Neeneen. Ofwel klopt er iets niet aan jouw verhaal ofwel praten we over verschillende dingen.
Dus "standaard" kan het al sowieso niet zijn. Tenzij je "standaard" voor investeringskredieten bedoelt?
- Ik heb een hypothecaire lening lopen met vaste aflossingen: nergens is die 360 daycount van toepassing.
- Ik heb momenteel nog een lening lopen voor een opbrengsteigendom (die zal verkocht worden overigens) met degressieve aflossingen: nergens is die 360 daycount van toepassing.
Je beseft dat de impact van hetgeen ik zeg eruit bestaat dat ik met een (degressieve) aflossingstabel zit waarbij ik méér moet aflossen in de maand Maart dan in de maand Februari van datzelfde jaar, simpelweg omdat de maand Maart meer dagen telt? Dat is toch absurd in een degressieve aflossing? Je zou toch elke volgende maand minder moeten afbetalen, omdat je elke volgende maand ook gewoon al meer kapitaal hebt afgelost dan de maand ervoor? Er schuilt toch geen enkele logica in om het anders te doen?
Net zoals dit bij lening 2 (zie hierboven) het geval is overigens. Daar komt mijn rekentool in Excel voor degressieve aflossingen perfect uit met de aflossingstabel van de bank. Namelijk: je neemt als basis uw beginkapitaal en hetgeen je elke maand moet betalen is de vaste kapitaalaflossing + de (maandelijkse) intrestvoet op het resterend kapitaal. Dat kan uiteraard alleen maar zakken omdat uw openstaand kapitaal alleen maar zakt.
Euh, een vaste aflossing rekent ook met 360 dagen. Ik denk dat dat juist het punt is dat Straddle probeert te maken, it is what it er is geen rare conspiracy theory om mensen een extra kloot af te draaien (dat doen ze sowieso al).@Straddle @JPV : Spreken we over hetzelfde?
In ieder geval: ik ben niet bereid om in dergelijke idiote constructies mee te stappen. Degressief is degressief. Minder openstaand kapitaal = minder rente, los van hoeveel dagen een maand telt. Een jaar telt 365 of 366 dagen, geen 360 om "makkelijk te rekenen" (in 2024 nota bene).
Dan mag je hier nog op je kop gaan staan, voorgaande logica zal nooit veranderen. Welke excuses men ook verzint.
Dan neem ik nog liever een vaste aflossing.
2k VAPZ per maand?Hier ook fiscaal minimum, gewaarborgd inkomen via VAPZ (2.000 EUR bruto per maand)
De dekking gewaarborgd inkomen is voor dat bedrag (in geval van invaliditeit krijg ik 2k per maand).2k VAPZ per maand?
Ik zou moeten zien op wat die degressiviteit van je krediet slaat, dat kan betrekking hebben op het kapitaal, het aflossingsbedrag of het aantal perioden. Ik vermoed in jouw geval dat het gaat om het openstaande bedrag waarbij je maandelijks aflossing doet?Neeneen. Ofwel klopt er iets niet aan jouw verhaal ofwel praten we over verschillende dingen.
Dus "standaard" kan het al sowieso niet zijn. Tenzij je "standaard" voor investeringskredieten bedoelt?
- Ik heb een hypothecaire lening lopen met vaste aflossingen: nergens is die 360 daycount van toepassing.
- Ik heb momenteel nog een lening lopen voor een opbrengsteigendom (die zal verkocht worden overigens) met degressieve aflossingen: nergens is die 360 daycount van toepassing.
Wel ja, dat lijkt me de logica zelve? Je leent het bedrag over meer dagen in maart dan in februari, waardoor je meer interest moet betalen.Je beseft dat de impact van hetgeen ik zeg eruit bestaat dat ik met een (degressieve) aflossingstabel zit waarbij ik méér moet aflossen in de maand Maart dan in de maand Februari van datzelfde jaar, simpelweg omdat de maand Maart meer dagen telt?
Als je effectief elke maand geld aflost om je openstaande schuld te verminderen (dus niet voor de interestbetalingen), dan zou het interest bedrag idd moeten dalen. Maar opnieuw het hangt ervan af hoe het in de terms & conditions van dat loan staat omschreven, het kan zeker zo zijn dat die interesten berekend worden op het openstaande kapitaal in het begin van het jaar/de trimester/....Dat is toch absurd in een degressieve aflossing? Je zou toch elke volgende maand minder moeten afbetalen, omdat je elke volgende maand ook gewoon al meer kapitaal hebt afgelost dan de maand ervoor? Er schuilt toch geen enkele logica in om het anders te doen?
Als je wilt, kan je het mij altijd doorsturen in PM, dan kijk ik er van de week naar.Net zoals dit bij lening 2 (zie hierboven) het geval is overigens. Daar komt mijn rekentool in Excel voor degressieve aflossingen perfect uit met de aflossingstabel van de bank. Namelijk: je neemt als basis uw beginkapitaal en hetgeen je elke maand moet betalen is de vaste kapitaalaflossing + de (maandelijkse) intrestvoet op het resterend kapitaal. Dat kan uiteraard alleen maar zakken omdat uw openstaand kapitaal alleen maar zakt.
Inbrengen en ergens aan een familielid hun stofzuiger vragen als er controle is.
Robotstofzuiger is enkel voor de bureauruimte en de andere stofzuiger voor de rest van de woonst![]()
sporadisch komen er dus wel klanten, maar dat is zeker niet wekelijks.
Ik kan boeken schrijven van dergelijke zaken bij werkgever (zelfs voor zaken van 5 €), en daar praten we dan over iemand die jaarlijks ergens tussen de 300k en 2 miljoen winst aan zichzelf uitkeert - dus letterlijk multimiljonair. Ook in het kapsalon van partner collega is dat letterlijk wekelijkse kost - dat gaat zeer ver: gsm's, tablets, pc's, tv's, cote d'or chocolade, Mr. Proper, Royco soepekes, ramen en deuren, wc pot, olijfbomen ... en ook stofzuigersMja. Moet je u daar echt mee willen bezig houden voor een besparing van een 200-tal euro?
Een stofzuiger van familie gaan lenen zodat het lijkt dat de robotstofzuiger enkel voor je kantoorruimte wordt gebruikt is dat dus niet hé.Als je het kan verantwoorden en correct doet zie ik daar dus niets mis mee.
Velen hebben daar niet echt een zicht op, die zaken worden vaak weggezet onder de noemer "klein geld" maar velen hebben niet meteen een besef van welk bedrag dat uiteindelijk is - maar ik denk dat het voor velen al snel één of zelf meerdere modale maandlonen van een doorsnee werknemer kan zijn.Je kan dat over elk zo een dingetje zeggen dat dat je 10,20,50 of 100 euro bespaard. Maar zoals contextbinder al aangeeft zijn er wel meer van die dingetjes die u wat euros besparen. En dat telt wel op, op een jaar.
Als je het kan verantwoorden en correct doet zie ik daar dus niets mis mee.
Ja daar ben ik wel akkoord meeEen stofzuiger van familie gaan lenen zodat het lijkt dat de robotstofzuiger enkel voor je kantoorruimte wordt gebruikt is dat dus niet hé.

Net een recruiter van Cronos die zich specifiek richt op freelancers aan de lijn gehad. Dus het is zéker geen groepsbrede beslissing dan.Vandaag met iemand gesproken die vertelde dat er momenteel bij Cronos geen nieuwe freelancers worden "aangenomen", en bestaande contracten niet meer worden verlengd. Geen idee hoe hij dit zou weten aangezien hij zelf niet voor een Cronos bedrijf werkt.
Gezien er hier wel wat mensen zitten van Cronos (althans van een van de vele bedrijven onder Cronos), iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?
Ik ben er zelfs vrij zeker van dat 99% van de fiscus controles niet gebeuren door zoals een politieagent onverwachts binnen te vallen op kantoor. Neen, meestal weet de boekhouder dat weken op voorhand en gebeurt de controle alleen op basis van de cijfers, en zelfs meestal op het kantoor van de boekhouder gewoon.Een stofzuiger van familie gaan lenen zodat het lijkt dat de robotstofzuiger enkel voor je kantoorruimte wordt gebruikt is dat dus niet hé.
Zou plezant worden als die random aan je deur staan voor een controle. Ik heb enkel nog maar een controle meegemaakt waar ze naar kantoor boekhouder gaan en daar cijfers bespreken. Niet dat ik veel te verbergen heb, maar waarom je die zelfs binnen laten in het zeldzame geval dat ze toch aan je deur staan, het is niet dat die een huiszoekingsbevel hebben.Ik ben er zelfs vrij zeker van dat 99% van de fiscus controles niet gebeuren door zoals een politieagent onverwachts binnen te vallen op kantoor. Neen, meestal weet de boekhouder dat weken op voorhand en gebeurt de controle alleen op basis van de cijfers, en zelfs meestal op het kantoor van de boekhouder gewoon.
Ik ben er zelfs vrij zeker van dat 99% van de fiscus controles niet gebeuren door zoals een politieagent onverwachts binnen te vallen op kantoor. Neen, meestal weet de boekhouder dat weken op voorhand en gebeurt de controle alleen op basis van de cijfers, en zelfs meestal op het kantoor van de boekhouder gewoon.
De fiscus heeft dat niet nodig maar mag niet met geweld zomaar binnenvallen. Maar weigeren die binnen te laten heeft consequenties natuurlijk (omdraaien bewijslast voor sommige zaken en geen bewijs getoond voor kosten bijvoorbeeld)