Vraagje voor de meer ervaren accountants hier.
@iamhollywood ,
@Apelords, misschien kunnen jullie helpen?
Mijn vennootschap (BV)zal vanaf 1 januari 2025 overgaan in een slapende vennootschap (geen operationele activiteit meer) of een beperkte operationele activiteit waarbij mijn omzet lager zal zijn dan 25k en
Ik dus geen btw aangiftes meer zal moeten indienen. Er zal ook geen loon meer worden uitgekeerd.
De enige grote kost die mij dan nog rest is de boekhouder. Ik heb zelf wel wat verstand van accounting en zou dus graag mijn administratieve verplichtingen zelf willen in orde brengen. Mijn inziens zijn de enige verplichtingen die mij dan nog rest volgende zaken:
- jaarrekening neerleggen binnen maand na AV of 7 maanden na jaareinde
- organisatie van AV op statutaire datum
- btw klantenlisting indien er nog activiteit zou zijn.
- aangifte Venn. B -> hiervoor zou ik wel nog bij een accountant willen passeren.
Het bepalen van mijn resultaat zou vrij eenvoudig moeten zijn denk ik gezien de vennootschap leeg is dan en er dus geen autokosten, lonen of andere zaken zijn. Balans lijkt mij eveneens niet onmogelijk.
Het enige waar ik totaal geen ervaring mee heb is de publicatie naar de feitelijke jaarrekening bij de NBB dan. Enig idee hoe ik dit kan aanpakken en of dit überhaupt haalbaar is als particulier zonder tools?