DogFacedGod
Well-known member
Goh ja, ik vond dat een goeie vraag in de zin van: je krijgt veelal korting als je nog maar vermeld dat je een BTW nummer hebt. Mag je dan gewoon die korting pakken en kopen op naam van je bedrijf om het dan aan jezelf prive te verkopen. In the end is de BTW betaald en heb je gewoon korting gekregen.
Ik ken meerdere mensen die zo grote aankopen voor hun huis al gekocht hebben. 30-40% korting bij een groothandel heb ik al zien voorbij komen.
Of dat allemaal zo makkelijk kan: waarschijnlijk niet![]()
Dat is een compleet andere vraag wat jij stelt.
Mag jij iets kopen met de kaart van de vennootschap in een winkel die eigenlijk enkel zaken verkoopt aan "zelfstandigen" en de aankoop is voor privédoeleinden bestemd?
Ja, zolang je dat maar correct verwerkt in je boekhouding en je fiscale aangiftes (op rekeningcourant boeken want er ontstaat een schuld bij de bedrijfsleider die terugbetaald moet worden aan de vennootschap, niet op een kostenrekening boeken, BTW niet recuperen op de inkomende factuur/correct verwerken bij een ICV/BTW-verlegging/...)
Een aannemer die bezig is met een wc te vervangen in zijn eigen huis, die gaat dat kopen met zijn klantenkaart bij de FACQ
.Op zich niks mis mee zolang die maar alles goed verwerkt. (In realiteit gaat dat wel anders zijn helaas.)
Dat is niet:
Hoe zorg ik ervoor dat ik geen BTW betaal bij privéaankopen door het systeem van intracommunautaire verwervingen te misbruiken

Laatst bewerkt: