Ik ben naar lokale kantoren gegaan maar dat wil daarom niet zeggen dat de grote slecht zijn. Kan er niet veel over zeggen of ze duurder of goedkoper zijn.
Ik ben 2x gaan praten met die boekhouder voor ik er getekend heb en dat was volledig gratis. Dat ging over welke vennootschapvorm, het financiële plaatje, wagen, de manier van werken en wat ze zouden kosten voor welke services.
Het financiële plaatje is eerlijk gezegd de minst grote verandering hoewel de verloning natuurlijk wel wat anders verloopt (zeker de eerste jaren).
Bij mezelf en mijn omgeving is het vooral het mentale dat veel veranderd. Je bent nu verantwoordelijk voor je eigen inkomen. Je kan zoveel bijverdienen als je wil. Een dag niet werken is een dag geen inkomen. Jij bent het aanspreekpunt voor alles in de zaak, en niemand zal u er een definitief 100% antwoord op kunnen geven (zie maar hoeveel er hier verschillend gedaan wordt). Ik denk ook veel anders dan ervoor, zelfs mijn omgeving zegt me dat.
Hoe je met zo een zaken omgaat is ook wel belangrijk. Ik ken er die 3 jaar in torenhoge stress hebben rondgelopen in schrik dat er iets mis ging lopen, dat is ieder voor zich.