Freelancers & Ondernemers

Neem je nog andere producten af bij KBC? Zijn er speciale modaliteiten? Anders mag je me gerust de contactgegevens van je contactpersoon per PM bezorgen, zou ik heel dankbaar voor zijn.
Een aantal dingen (zakelijke rekening, MC, privé rekening, kleine beleggingsplannen), maar niks dat volgens mij bepalend was voor die rekening. Ik stuur je gegevens in PM.
Edit: ik probeerde je PM te sturen maar dat is niet toegelaten; stuur mij gerust eerst een PM.

Doe ik ook op dit moment. Kwestie van wat te spreiden in type belegging en via welke vorm (vennootschap). Al ben ik ook niet van plan om dit te blijven doen.
Uiteindelijk is het rendement suboptimaal. Zeker als ik vergelijk met wat ik privé kan doen en al heb bereikt.
Ik beschouwen het ook als een voet in de deur bij Van Breda (een beetje naïve wss🤡).
Wat bedoel je met dat laatste ?

Hoe zit dat nu juist voor het inbrengen van electriciteit op de vennootschap?

Heb hier een export getrokken van mijn laadpaal, maar vind op VREG niet onmiddellijk een gemiddelde prijs voor de maand januari bv om dan in te brengen in de vennootschap. Of plak je hier zelf een bedrag op?

Mijn boekhouder staat er altijd op om dure smartphones op 3 jaar af te schrijven.

Is dit geen manier om het én op 2 jaar te doen, én minder te betalen? :laugh: Ik ga na 30 jaar toch niet meer van operator veranderen, zit al bij Proximus sinds mijn eerste Nokia 3110.

Mijn boekhouder staat er altijd op om dure smartphones op 3 jaar af te schrijven.

Is dit geen manier om het én op 2 jaar te doen, én minder te betalen? :laugh: Ik ga na 30 jaar toch niet meer van operator veranderen, zit al bij Proximus sinds mijn eerste Nokia 3110.

Wel je stuurt naar uw boekhouder dat je uwe gsm hebt laten vallen en een nieuwe gekocht hebt 😝. Pech voor zijn 3 jaar afschrijving 😅.

Doe eens uw goesting met dingen als smartphones zeg. Uw boekhouder moet het maar verwerken. Je moet natuurlijk niet elke maand een nieuwe kopen, maar 3 jaar haal ik met de mijne sowieso nooit. Ding is enorm belangrijk voor mijn werk, wordt intensief gebruikt, na anderhalf jaar merk ik al duidelijke battery deg meestal en na 2-2.5 jaar is het mij beu en koop ik nieuw.
Nog nooit een opmerking gehad, en als het ooit tot controle komt leg ik dat ook gewoon zo uit.

Doe eens uw goesting met dingen als smartphones zeg. Uw boekhouder moet het maar verwerken. Je moet natuurlijk niet elke maand een nieuwe kopen, maar 3 jaar haal ik met de mijne sowieso nooit. Ding is enorm belangrijk voor mijn werk, wordt intensief gebruikt, na anderhalf jaar merk ik al duidelijke battery deg meestal en na 2-2.5 jaar is het mij beu en koop ik nieuw.
Nog nooit een opmerking gehad, en als het ooit tot controle komt leg ik dat ook gewoon zo uit.
Het is niet het kopen van een nieuwe dat het probleem is.

Het is wat je gedaan hebt met de oude (verkocht, gegeven aan de kinderen/vrouw/opa/oma,...) en dat dat correct verwerkt moet worden. En dat gebeurt dus vaak niet :p.

Het is niet het kopen van een nieuwe dat het probleem is.

Het is wat je gedaan hebt met de oude (verkocht, gegeven aan de kinderen/vrouw/opa/oma,...) en dat dat correct verwerkt moet worden. En dat gebeurt dus vaak niet :p.

In uw schuif leggen als backup :)
Ja, mijn vorige is nu in gebruik door mijn dochter, maar batterij was voor mij niet meer voldoende en de hele glazen achterkant is volledig gebroken. Kan ik niet meer deftig verkopen, dus ik kan die ook bovenhalen als de vraag ernaar komt.

Laptops verkoop ik bvb wel nog, op factuur. Ik denk dat ik voor alle materiaal kan aantonen wat ermee gebeurd is: ofwel nog in house, ofwel gefactureerd verkocht.

Als ik ETFs aankoop in de vennootschap, kan ik deze dan uitkeren als dividend of dien ik die eerst te verkopen, geld uit te keren als dividend en dan op nieuw persoonlijk diezelfde ETF aan te kopen?

Zijn er mensen hier actief als freelancer in de supply chain sector?
Heb nu mijn eerste verkennende gesprekken gepland met enkele rekruteringsbureau's. Grootste vraag is of die markt niet verzadigd is met consultants waardoor je constant moet opboksen tegen elkaar.

Zijn er mensen hier actief als freelancer in de supply chain sector?
Heb nu mijn eerste verkennende gesprekken gepland met enkele rekruteringsbureau's. Grootste vraag is of die markt niet verzadigd is met consultants waardoor je constant moet opboksen tegen elkaar.
Ik zou je eigenlijk geen zorgen maken over de verzadiging. Bij elk soort freelancer blijft eigenlijk gelden dat als je goed bent in iets specifieks waar vraag naar is, dat je werk zal hebben. Er zijn ook belachelijk veel creatieve freelancers (waar ik deels actief ben), er zijn absurd veel IT freelancers (waar half dit forum actief is) en die vinden ook allemaal werk. Onderhandel een dagrate die je bevalt, lever goed werk, probeer goed te netwerken en alles zal wel goed komen.

Terug
Bovenaan