CaseBlue
Well-known member
Ik dacht dat je dat ook via de vennootschap kon, somehow. Maar ik kan mis zijn.Sociale bijdragen is altijd privé of via je loon![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht dat je dat ook via de vennootschap kon, somehow. Maar ik kan mis zijn.Sociale bijdragen is altijd privé of via je loon![]()
Ik dacht dat je dat ook via de vennootschap kon, somehow. Maar ik kan mis zijn.
De beursthread zal u met plezier verwelkomen.Die liquidatiereserve is wel irritant gezien je er 5 jaar op moet wachten, maar eens je ze kan uitkeren zijn het wel een paar leuke jaren eigenlijk. Binnen 1 jaar kan ik mijn liquidatiereserve van mijn eerste boekjaar uitkeren samen met de winst van volgend boekjaar, het jaar erna idem (van tweede boekjaar).
Maar dan echt wel ineens zeer relevant wat je met al dat vrijkomende geld moet uitsteken. Vastgoed zie ik niet zitten: 2 linkerpoten en geen zin in gedoe. Dus grootste deel beleggen?
De winst van komend boekjaar en dat jaar erna haal je dan via VVPRbis eruit aangezien je dit wel 'meteen' kan uitkeren?Die liquidatiereserve is wel irritant gezien je er 5 jaar op moet wachten, maar eens je ze kan uitkeren zijn het wel een paar leuke jaren eigenlijk. Binnen 1 jaar kan ik mijn liquidatiereserve van mijn eerste boekjaar uitkeren samen met de winst van volgend boekjaar, het jaar erna idem (van tweede boekjaar).
Maar dan echt wel ineens zeer relevant wat je met al dat vrijkomende geld moet uitsteken. Vastgoed zie ik niet zitten: 2 linkerpoten en geen zin in gedoe. Dus grootste deel beleggen?
De winst van komend boekjaar en dat jaar erna haal je dan via VVPRbis eruit aangezien je dit wel 'meteen' kan uitkeren?
Of opdoen aan een RSQ8..........?

Beter 100 toetsenborden kopen!Da's geld wegpissen. Ik ben te rationeel daarvoor![]()
Ook vaak voor gezien en geinformeerd; zijn wel stevige kosten wat mij steeds heeft tegengehouden, maar toch een mooi rendement uiteindelijk.In 2020 vennootschap opgestart en vanaf 2021 maandelijks 1.5K DCA in een dbi bevek fonds van Delen private bank ( via van breda ). 23 percent netto rendement na kosten, 5K ongeveer. DBI in combinatie met 2 eerste jaren in liquidatiereserve lijkt me toch een goede optie dan ...

Waarschijnlijk goedkoper dan 1 jaar VAA op een RSQ8.Beter 100 toetsenborden kopen!

De vraag is: Wanneer hiermee stoppen en gewoon verder privé via low cost ETF te beleggen... Want ik ga dit niet blijven doen aangezien de kosten... Stoppen bij eerste uitbetaling eerste liq reserve ?Ook vaak voor gezien en geinformeerd; zijn wel stevige kosten wat mij steeds heeft tegengehouden, maar toch een mooi rendement uiteindelijk.
Ik zou er beter ook eens met starten, maar beurs staat nu weer zo hoog, net als wat ik 2-3 jaar geleden ook dacht![]()
![]()
Ik heb hier wat hetzelfde dilemma. Redelijk uitegecasht in m'n bedrijf en eigenlijk weet ik niet goed wat doen ermee. Ik zit enerzijds te denken aan spreiden (stukje voor 'genieten' als in vastgoed a/d kust oid, stukje in aandelen, stukje in startup (high risk,high reward) en de rest defensief vastzetten).In totaal (liquidatiereserves, winst vorig jaar en spaargelden) komt het al wel dik boven de 100k uit.
Er zit al heel wat in aandelen en ETF's.
Alles in ETF steken is misschien ook niet zo slim. Echter producten bij de bank brengen amper iets op. En verhuur immo zie ik niet zitten wegens slechte ervaringen van mijn ouders. En dan zit ook weer alles in immo vast.
Voor de rest geen dure hobbies of dure partner...

Ik heb ingetekend bij KBC onlangs voor 360 dagen aan 3.1% bruto.Hebben jullie kortlopende zakelijke termijnrekeningen lopen? Zo ja aan welke tarieven en bij welke instanties?
Is echt precies een koehandel waarbij ze mij andere beleggingen willen aansmeren bij KBC.
Waarom niet gewoon nieuwbouw appartementen kopen en verhuren?Maar dan echt wel ineens zeer relevant wat je met al dat vrijkomende geld moet uitsteken. Vastgoed zie ik niet zitten: 2 linkerpoten en geen zin in gedoe. Dus grootste deel beleggen?
Winst tot vandaag bedoel je? IWDA privé had je (snel gerekend) het dubbele opgebracht.In 2020 vennootschap opgestart en vanaf 2021 maandelijks 1.5K DCA in een dbi bevek fonds van Delen private bank ( via van breda ). 23 percent netto rendement na kosten, 5K ongeveer. DBI in combinatie met 2 eerste jaren in liquidatiereserve lijkt me toch een goede optie dan ...
Doe ik ook op dit moment. Kwestie van wat te spreiden in type belegging en via welke vorm (vennootschap). Al ben ik ook niet van plan om dit te blijven doen.In 2020 vennootschap opgestart en vanaf 2021 maandelijks 1.5K DCA in een dbi bevek fonds van Delen private bank ( via van breda ). 23 percent netto rendement na kosten, 5K ongeveer. DBI in combinatie met 2 eerste jaren in liquidatiereserve lijkt me toch een goede optie dan ...
).3 maand bij breda aan 2,955 (was een deel dat ik niet langer wou vastzetten en nu weer vrijkomt voor voorafbetalingen)Hebben jullie kortlopende zakelijke termijnrekeningen lopen? Zo ja aan welke tarieven en bij welke instanties?
Is echt precies een koehandel waarbij ze mij andere beleggingen willen aansmeren bij KBC.
Dat is al iets heel anders.Panden waar een beetje werk aan is door ouderdom, maar structureel in orde zijn, kan je zelf renoveren om zo een hogere huurprijs te vragen en je pand in waarde te laten stijgen. Bijvoorbeeld door een nieuwe lik verf, nieuwe laminaat en een Ikea keuken.