Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eénmalig in dat geval, het is maar als de vennootschap u iets uitleent dat het recurrent is, zoals typisch bij een leasewagen of een gsm. Het principe is heel simpel, als je iets krijgt dat geen geld is, moet er gekeken worden hoeveel geld dat waard is en da's het VAA (zodat het eigenlijk fiscaal compleet neutraal zou moeten zijn of je nu geld of goederen/diensten krijgt)Is dit dan elk jaar dit VAA dat moet aangerekend worden of 1 maal na aankoop? Dat wil je eigenlijk niet doen gok ik aangezien je dan een artikel moet betalen met je zaak alsook prive belasting (VAA) erover betalen?
In uw geval perfect verdedigbaar ook. In theorie zou je voor het privé gedeelte een kleine aanrekening moeten doen, maar daar ligt de fiscus niet wakker van. Een andere zaak is natuurlijk als een IT consultant plots dergelijk materiaal begint te kopen om vervolgens één kast te bouwen in zijn bureau. Zoiets wordt (terecht) scherp bekeken.Om hier even op in te pikken.
Ik heb hier ook wel wat machinerie, zoals een dure invalzaag van Festool bijvoorbeeld.
Heb die gewoon gekocht omdat ik voor een klant eens panelen moest verzagen en omdat het altijd handig is dat staan te hebben.
Zowiezo heb ik die al wel voor 3 of 4 projecten beroepsmatig gebruikt en nog maar amper 1 keer privé.
Dan moet ik toch niet gaan liggen kullen met VAA?
In tegenstelling tot het bouwen van eigen kasten heb ik wel facturen van projecten waar ik panelen ga plaatsen waar ik die zaag heb gebruikt of kon nodig gehad hebben.
Andere situatie natuurlijk, jij moet daar niet wakker van liggen.Om hier even op in te pikken.
Ik heb hier ook wel wat machinerie, zoals een dure invalzaag van Festool bijvoorbeeld.
Heb die gewoon gekocht omdat ik voor een klant eens panelen moest verzagen en omdat het altijd handig is dat staan te hebben.
Zowiezo heb ik die al wel voor 3 of 4 projecten beroepsmatig gebruikt en nog maar amper 1 keer privé.
Dan moet ik toch niet gaan liggen kullen met VAA?
In tegenstelling tot het bouwen van eigen kasten heb ik wel facturen van projecten waar ik panelen ga plaatsen waar ik die zaag heb gebruikt of kon nodig gehad hebben.

Zeker niet, enkel een vorm van koopbon opstellen. Heb ik destijds ook gedaan als starter met het overkopen van GSM + PC.We hebben hier een nieuwe vaatwas gekocht.
Kan ik de oude vaatwas overkopen aan marktconforme 2e handsprijs met de vennootschap? Ik zou die in mijn loods plaatsen.
Lijkt me niet echt een probleem te zijn zeker? Of ik dat nu op 2e hands koop of van mezelf...
Ik vind het dwaas een VAA te betalen op iets dat je privé al had. De privé-opbrengst door overname vennootschap is peanuts als die dingen al 2 jaar oud zijn. Laat staan uw tarief dat je aan uw boekhouder kwijt bent om u daarin te adviseren/alles te verwerken.Boekhouder had me hier ook gezegd om het bureau materiaal, dat allemaal privé gekocht is, op te lijsten en zo te verkopen aan de zaak.
Maar als ik het goed begrijp gaat daar dan VAA op betaald moeten worden (1 pc, 1 laptop).
Hoe ga je eigenlijk best om met de waardebepaling want sommige zijn 2 jaar oud en zijn nu natuurlijk niet meer waard wat ze toen waren.
Iemand die dit gedaan heeft?
En toch loop je eens tegen een 1 uit de 1.000 klant die toch niet zo braaf is om welke reden dan ook... of ronduit boertig of ... kan er al heel wat over neerschrijven.Bel gewoon eens naar de klant na 40 dagen. Dat gaat je 10x meer helpen dan zo’n algemene voorwaarden. Zeker als je een deftig gesprek kunt voeren (rustig blijven en gewoon vragen wat de reden is van het niet betalen)
Communicatie voor, tijdens en na het project is zo belangrijk. Doe je werk goed, vraag of alles ok was, en de klant zal betalen.

Is dat ook niet ondernemen? 1 op 1000 … het is niet allemaal winst natuurlijkEn toch loop je eens tegen een 1 uit de 1.000 klant die toch niet zo braaf is om welke reden dan ook... of ronduit boertig of ... kan er al heel wat over neerschrijven.![]()

Is uiteraard een deel van ondernemen maar jezelf niet voorzien van goede algemene voorwaarden is nu toch wel een voorbeeld van niet goed ondernemen?Is dat ook niet ondernemen? 1 op 1000 … het is niet allemaal winst natuurlijk
- diefstal
- slechte investering
- slecht idee dat niet aanslaat
Vandaag vroeg er iemand iets aan mij waar ik zelf €50 kosten aan heb. Tegen einde van de dag had ze zich bedacht en moest ze het niet meer hebben. Wat moet ik doen? Mijn algemene voorwaarden bovenhalen en haar 7 maanden stalken? Neen danku. 1u gewerkt met €50 verlies of zoals Marco Borsato het zei: ‘even slikken en gewoon weer doorgaan’
Een opdracht van €1000 is bij mij sowieso €450 voorschot. Gaat het niet door, wordt er geen factuur opgemaakt en heb ik €450 in het zwart. Case closed.
Oh ja, nadien reken ik bij de volgende opdracht sowieso veel te veel aan met een veel te groot voorschot of gewoon alles verplicht op voorhand betalen. Staat het mevrouw niet aan, mag ze altijd naar ergens anders gaan
Ieder restaurant, loodgieter, en zelfs de C&A maken dit mee. Verlies moet je gewoon incalculeren.

Om de hoeveel tijd zou je de PC mogen upgraden?Dit. Ik heb me na 12 jaar nog eens een nieuwe PC gekocht. Ditmaal natuurlijk op de vennootschap![]()
Zo vaak als nodig voor uwen business?Om de hoeveel tijd zou je de PC mogen upgraden?
Dit is mijn eerste PC op de zaak.Om de hoeveel tijd zou je de PC mogen upgraden?
Om de hoeveel tijd zou je de PC mogen upgraden?