Heb ik gedaan de afgelopen 6 jaar.Wat is er eigenlijk mis met een tweedehandswagen van 10-15k om die dan op te rijden ? Geen zorgen over financiering, doorverkoopwaarde, geen stress als het even minder gaat met de zaken,...
Met de hogere rentevoet koop je beter gewoon, naar je stand, een auto die je direct kan betalen imho. Eender welke vorm van financiering komt aan tegen de 5(?)% jaarlijkse interest, wat direct een pak kortingen, belastingsvoordelen etc terug teniet doet.
Mijn 4 jaar oude leasewagen overgekocht toen ik begon voor <12k. Op 3 jaar afgeschreven, maar dus in 2020 weinig nut om andere wagen te kopen ivm thuiswerken met Covid. Nu toch maar een jonge 2dehands Tesla Model Y gekocht in Duitsland. (<50k voor AWD Long Range)
Puur voor het geld moet je geen nieuwe kopen, maar 10 jaar oude met bijna 300k km gaat wel kosten krijgen natuurlijk.
100% aftrekbaarheid tov 62% speelt ook wel mee.
En na bijna geen uitgaven de eerste 5 jaar wil een mens ook wel iets.
Ik dacht dat je je toch geen km-vergoeding kan geven als je vaste werkplek hebt? (40-dagen regel)Maar, met die privewagen kan je u wel km- vergoeding geven, en die houdt geen rekening met de aankoopkost van uw auto.
Km-vergoeding is voor verplaatsingen voor het werk tijdens werkuren. Woon-werk verkeer valt daar niet onder.

Electrisch + de opleg is nogsteeds goedkoper dan benzinne gelukkig.
Denk dat mijn contract 30.000 per jaar was lol