Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die 1700 is idd volledig w-wAls dit zoals gezegd w - w verkeer is en niet naar een vaste werkstek.

Even background geven van wat je huidig loon is en leeftijd + Sector etc.Momenteel heb ik de kans om mijn - mooi - werknemersloon in te ruilen voor een freelancestatuut (op eigen vraag). Alleen de dayrate, 600, doet me nogal twijfelen. Verder zou er voor mij weinig veranderen: langdurig contract, een project voor een 5-tal jaar, jobzekerheid, ... Aangezien de meesten hier op het subforum wel in die twijfelfase gezeten zullen hebben; zouden jullie het doen voor "slechts" 600? Of is dat nét niet genoeg om de risico's te dragen? Hoe zien jullie dat?![]()
IT Management. Beginnende dertiger. Bruto loon 6k.Even background geven van wat je huidig loon is en leeftijd + Sector etc.
Maar een dagrate van 600 is al heel mooi, ik zeg doen!
Doen, 600 per dag voor 5 jaar is een smak geld en dat is zeker de moeite, vooral omdat je waarschijnlijk dan "werkzekerheid" hebt.Momenteel heb ik de kans om mijn - mooi - werknemersloon in te ruilen voor een freelancestatuut (op eigen vraag). Alleen de dayrate, 600, doet me nogal twijfelen. Verder zou er voor mij weinig veranderen: langdurig contract, een project voor een 5-tal jaar, jobzekerheid, ... Aangezien de meesten hier op het subforum wel in die twijfelfase gezeten zullen hebben; zouden jullie het doen voor "slechts" 600? Of is dat nét niet genoeg om de risico's te dragen? Hoe zien jullie dat?![]()
Geen opmerkingenApelords zal er wel gaten kunnen inprikken wanneer ik ergens fout zit in mijn redenatie![]()

Neen is fiscale negatieve uitsparing.Is het niet interessanter om de auto volledig te verhuren aan de vennootschap met een (reëele) maandelijkse huurprijs? Dan moet je geen ritten administratie bijhouden.
Maak daar maar 6k netto van (na 3 jaar). Proficiat, je bent nu freelancer!IT Management. Beginnende dertiger. Bruto loon 6k.
Aangezien we spreken van een langdurig traject. Hoe bouwen jullie contractueel "opslag" in. Mocht er in die 5 jaar plots weer een 10% inflatie tussensukkelen, hoe dekken jullie jezelf in om dat opgevangen te krijgen in jullie dayrate, zonder te moeten onderhandelen opnieuw? 
Even mezelf bumpen aangezien mijn vraag verloren gegaan is.Hier zit mss wel iemand die daar wat vanaf weet.
Mijn schoonbroer komt soms helpen in interim.
Die heeft een 24u contract bij kruidvat.
Ik zou hem volgende week 3 dagen nodig hebben, dus ook zeker nog eens 24u en mss zelfs meer.
Is er een maximum eigenlijk op hoeveel uren die mag werken in een week?
Veel contracten, vooral deze van lange duur hebben een clausule er in staan dat je na een jaar je rate mag aanpassen met de inflatie er in. Als dit er niet instaat, aanvragen. Zoiets moet je op voorhand onderhandelen voor je je handtekening zet, je krijgt het er niet retro-actief in.Bedankt voor de reactiesAangezien we spreken van een langdurig traject. Hoe bouwen jullie contractueel "opslag" in. Mocht er in die 5 jaar plots weer een 10% inflatie tussensukkelen, hoe dekken jullie jezelf in om dat opgevangen te krijgen in jullie dayrate, zonder te moeten onderhandelen opnieuw?
![]()
Aangezien je manager bent kan je misschien ook nog iets bonus-achtig in het contract verwerken?Bedankt voor de reactiesAangezien we spreken van een langdurig traject. Hoe bouwen jullie contractueel "opslag" in. Mocht er in die 5 jaar plots weer een 10% inflatie tussensukkelen, hoe dekken jullie jezelf in om dat opgevangen te krijgen in jullie dayrate, zonder te moeten onderhandelen opnieuw?
![]()
Ik behoed me al voor alle commentaar...IT Management. Beginnende dertiger. Bruto loon 6k.
Het is inderdaad geen hoge dayrate als je al wat ervaring hebt afhankelijk van uw jobinhoud als manager, maar je gaat er sowieso wel op vooruit in het totaal pakket. Indien je na een jaar een ander project vind met een hogere day rate en leuke job inhoud kan je nog altijd gewoon switchen... (duidelijke afspraken rond opzeg langs beide kanten in contract laten zetten dus)Momenteel heb ik de kans om mijn - mooi - werknemersloon in te ruilen voor een freelancestatuut (op eigen vraag). Alleen de dayrate, 600, doet me nogal twijfelen. Verder zou er voor mij weinig veranderen: langdurig contract, een project voor een 5-tal jaar, jobzekerheid, ... Aangezien de meesten hier op het subforum wel in die twijfelfase gezeten zullen hebben; zouden jullie het doen voor "slechts" 600? Of is dat nét niet genoeg om de risico's te dragen? Hoe zien jullie dat?![]()
600/dag met tussenpartij dan? Want dan is dat waarschijnlijk 525 voor de freelancer zelf. Als ik het goed begrijp, is hier geen tussenpartij en dus de 600 volledig voor hem.De gemiddelde sysadmin/netwerkadmin krijgt minstens 600/dag, vaak zonder er zelfs goed in te zijn of meer te moeten doen dan gewoon uit te voeren wat gevraagd wordt (en zelfs dat is soms moeilijk). Om nog maar te zwijgen van schoolverlaters die aan 800-900 geparkeerd worden bij klanten.
Die zijn al vaak van naam veranderd (of overgenomen?), waren enkele jaren geleden actief onder de naam "Blake & Partners", en (was?) onderdeel van de "FSM Group".Ik word de laatste tijd vaak aangesproken door recruiters van het bedrijf EyeTech Solutions, iemand hier die ervaring heeft met hen als tussenpartij?
Nee, 600 voor de contractor zelf is bij grotere bedrijven normaal. Tot 750-800 is allemaal niet buitensporig voor iemand met ervaring, die verantwoordelijkheid opneemt (of dat hoort te doen).600/dag met tussenpartij dan? Want dan is dat waarschijnlijk 525 voor de freelancer zelf. Als ik het goed begrijp, is hier geen tussenpartij en dus de 600 volledig voor hem.
800/900 voor schoolverlaters lijkt mij dan weer veel te veel.
Ik denk dat je het overschat. Van bij de drie verschillende grote IT consultancy boites heb ik zelfs weinig seniors gezien die aan 800 geplaatst werden.Een schoolverlater via een consultancy bedrijf (niet als freelance) zal standaard ook voor niet veel minder dan 800 komen.
Bij SpotIT was het zo dat ze junior stuurden aan 1000 euro per dag voor projecten. "Nen junior kan ook vragen stellen aan nen senior dus..."Ik denk dat je het overschat. Van bij de drie verschillende grote IT consultancy boites heb ik zelfs weinig seniors gezien die aan 800 geplaatst werden.
Veel in de middenmoot van 550-750. Schoolverlaters zelfs soms aan <400. Die boites willen liever wat ervaring op de CV zien dan ze nodeloos op de bench te laten voor wat zinloze interne projecten.