Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Betaal deze toch gewoon uit de vennootschap en verwerp de uitgave?Boete op de vennootschapwagen uit nederland gekregen: 150 euro voor 119 te rijden waar je 100 mag. Fuckers.
Uiteraard te betalen met persoonlijk geld, niet de vennootschap.
ja? Ik moet telkens een brief opsturen?Je moet de bestuurder dus bij ELKE boete TELKENS doorgeven, kan tegenwoordig makkelijk online.

Jup, online he. Zwaar irritant inderdaad. Gelukkig van 10 boetes per jaar 3 jaar geleden naar 0, behalve eentje dit jaar.ja? Ik moet telkens een brief opsturen?![]()
Leuk, wat is je dayrate voor deze functie? Ik vermoed dat je enkel voor dat bedrijf blijft werken?Was tot 2.5j geleden. Daarna kans gekregen om dienst aan te sturen. Zit nu met 25 fte onder mij.
Heb de stap teamleader over geslagen.
En nu ga ik dezelfde job doen maar als freelancer. Gedaan met corporate gezever.
600€Leuk, wat is je dayrate voor deze functie? Ik vermoed dat je enkel voor dat bedrijf blijft werken?
Makkelijk gaat dit toch niet.Jup, online he. Zwaar irritant inderdaad. Gelukkig van 10 boetes per jaar 3 jaar geleden naar 0, behalve eentje dit jaar.
Werd ergens in maart wat aangepast en verbeterd, voorgaande jaren inderdaad omslachtig waardoor het simpeler was af te printen tekenen en per post te versturen.Makkelijk gaat dit toch niet.
Online ben ik daar nooit in geslaagd om dit door te geven.
Dat systeem loopt altijd vast.
Behalve twee dagen en dan nog een paar (verplichte) bank holidays heb ik altijd gewerkt tot nu toe. Origineel ging ik ook juli volledig uit doen, maar dat zal niet lukken. Uiteindelijk net geen 250 dagen.
).Dat is exact hoe ik ook mijn tariefverhogingen bekijk. Mijn laatste overstap wou eigenlijk zeggen dat ik 4/5e kon gaan werken voor dezelfde omzet...Deze maand is mijn 12de maand als freelancer. Dus 01/08/2023 start ik mijn tweede jaar. Ik heb daarom eens gekeken hoeveel dagen ik nu effectief gefactureerd ga hebben tegen het einde van de maand: 244 dagenBehalve twee dagen en dan nog een paar (verplichte) bank holidays heb ik altijd gewerkt tot nu toe. Origineel ging ik ook juli volledig uit doen, maar dat zal niet lukken. Uiteindelijk net geen 250 dagen.
Aan mijn huidig tarief toch al mooie winst geboekt (ondanks de iX3).
Edit: Tariefverhoging later dit jaar moet er voor zorgen dat ik zonder problemen die 244 kan verlagen naar 220 en dat ik nog steeds dezelfde omzet behaal.
Bij dezelfde klant? Lijkt me iets wat toch niet altijd geapprecieerd wordt dan?Dat is exact hoe ik ook mijn tariefverhogingen bekijk. Mijn laatste overstap wou eigenlijk zeggen dat ik 4/5e kon gaan werken voor dezelfde omzet...
3e klant ondertussen, 2e tussenpartij.Bij dezelfde klant? Lijkt me iets wat toch niet altijd geapprecieerd wordt dan?

Aan 220 dagen is dat een dagtarief van €900, niet slecht!2021: 100k
2022: 150k
2023: na q2 al 107k
Dus mooi op weg naar 200k omzet dit jaar
Nu nog wat meer winst van overhouden zou ideaal zijn.
Moet wel zeggen dat ik de laatste 2 jaar slechts 1 of 2 weken verlof heb genomen.
Werk elke zaterdag en toch zeker ook 1 zondag in de maand.
Al zijn er veel dagen dat ik de kleine naar school doe en ga halen om 15:30 al als madam de laten heeft. Daarom dat ik dus wel meer dagen werk om die korte dagen te compenseren.
Aan 220 dagen is dat een dagtarief van €900, niet slecht!
Hoe heb je bekomen dat je ook op zaterdag mag werken? Bij mij is het enkel werken als er ook interne medewerkers zijn, bankholidays is ook verplicht congé.
Mocht ik op zaterdag werken zou dat wel aan 150% zijn, zou niet liever hebben.

En is het verschil tussen omzet en winst bij jou wat groterIk ben 1 van de weinige niet freelancers in deze thread
Gewoon een echte oldskool zelfstandige
Jammergenoeg werk ik meer dan 300 dagen per jaar![]()

En is het verschil tussen omzet en winst bij jou wat groter![]()
Welke sector? Hoe is de waardering bepaald?Dilemma ivm inkopen hier omdat de uiteindelijke cijfers anders zijn dan oorspronkelijk gecommuniceerd, had graag jullie mening even gehoord.
Cijfers ter voorbeeld.
Eerste communicatie (en toen een nobrainer)
- totale waarde tussen de 1m.
- jaarlijkse uitbetaling liquidatie +/- 100k na kosten voor de 100%
- instap om te beginnen +/- 10%
=> heel kort door de bocht gezien: inkoop +/- terug na 10 jaar lening en erna pure winst
Uiteindelijke cijfers (en eerlijk gezegd minder overtuigd nu)
- totale waarde 1,5 a 2m, mede door aankoop extra pand
- jaarlijkse liquidatie (door aankoop+ extra investeringen) waarschijnlijk een 80k na kosten voor de 100%.
- instap naar kunnen ifv lening
=> weer heel kort door de bocht: inleg pas terug na +/- 20j
Ook hebben ze liever instap als privepersoon ivp via bv omdat er al liquidatie betaald is en van bv naar bv is dit dan 'verloren' heb ik begrepen.
Ik ga ook nog via mijn boekhouder gaan, maar wat zou jullie idee zijn.
Indien instap zit je er wel aan vast, maar het bedrijft ligt me wel en samenwerking verloopt zeer vlot.
Anderzijds, met het geld dat ik er zou insteken kan ik ook op een andere manier winst maken + andere leuke dingen doen.
De nobrainer is meer naar een noway aan het overhellen...
In of excl teslaZij maar zeker dadde. Aan de huidige 110k omzet dit jaar zit er dit jaar ook al een goeie 60 a 70k in kosten.