Je moet de wagen aan een realistische prijs verkopen aan jou privé (of aan iemand anders). Dus op basis van andere prijzen op autoscout etc.Nog over het hele wagen verhaal.
Momenteel heb ik een elektrische operationele lease die ik op elk moment for free kan stoppen. Mocht ik deze uitdoen kan ik deze overnemen maar dat is dan aan de waarde die arval zal bepalen aan de hand van de kilometers. Ik denk dus niet dat dit zeer voordelig zal zijn
Ik zou willen in de plaats een auto nemen met financiële renting met vooraf bepaalde restwaarde, zodat ik die eventueel privé of aan iemand anders voordelig kan doorspelen OF gewoon één kopen met krediet bij de bank en ook dan na x aantal jaar verkopen aan bvb ouders om die mensen een mooie deal te doen of ook aan mezelf als 2de wagen.
Ik zie hier 2 problemen, namelijk dat de rente momenteel hoog is wat een nieuwe lening of renting duurder maakt en nr 2 bij het overnemen op het einde van een financiële renting moet je daar blijkbaar op één of ander manier ook belastingen op betalen? Iemand een idee hoe dit exact gaat of wat dat dan kost? (vaa?)
Als je dat niet doet, dan wordt het verschil tussen de factuur en de reëele waarde als VAA aangerekend en betaal je dus uiteindelijk toch hetzelfde.
.
.