Tuurlijk wel. Mijn contract heeft altijd een opzegtermijn van 1 maand.Ik dacht dat als je tekent voor een jaar, je ook vastzit voor een jaar. Ik veronderstel dat je niet zomaar kan vertrekken na 3 maanden?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tuurlijk wel. Mijn contract heeft altijd een opzegtermijn van 1 maand.Ik dacht dat als je tekent voor een jaar, je ook vastzit voor een jaar. Ik veronderstel dat je niet zomaar kan vertrekken na 3 maanden?
Vele contracten hebben dat niet, dan is het de termijn uitdoenTuurlijk wel. Mijn contract heeft altijd een opzegtermijn van 1 maand.
Maar toch niet in IT-consultancy contracten dan. Want, die verbintenis is dan wederzijds en dan ga je dus mogelijks een jaar lang moeten betalen voor iemand waar je niet tevreden van bent.Vele contracten hebben dat niet, dan is het de termijn uitdoen
Of afkopen langs 1 van de 2 kantenMaar toch niet in IT-consultancy contracten dan. Want, die verbintenis is dan wederzijds en dan ga je dus mogelijks een jaar lang moeten betalen voor iemand waar je niet tevreden van bent.
Zoals standaard bij een contract van bepaalde duur dus?Vele contracten hebben dat niet, dan is het de termijn uitdoen
Een van de voordelen van een freelancer in te huren is natuurlijk dat je die vaak relatief snel aan de kant kunt zetten..Dus eigenlijk zijn het dan contracten van een maand![]()
Bij gewoon loondienst contracten kunt ge toch ook van de ene dag op de andere ontslagen worden? Bij mijn contract kunt ge pas na 1 maand weggaan of losgelaten worden + nog een maand opzeg.Dus eigenlijk zijn het dan contracten van een maand![]()
Kan zeker, maar als die persoon al 5 jaar in dienst was moet ge hem ofwel nog 5 maand laten verder werken, vermoedelijk tegen zijn goesting dan nog.Bij gewoon loondienst contracten kunt ge toch ook van de ene dag op de andere ontslagen worden?
Nja als die er 5 jaar als freelancer zat gaat die u in the end wel een pak meer gekost hebben natuurlijkKan zeker, maar als die persoon al 5 jaar in dienst was moet ge hem ofwel nog 5 maand laten verder werken, vermoedelijk tegen zijn goesting dan nog.
En dan nog 100% betalen voor slechts 4/5 te werken wegens zijn wekelijkse "sollicitatiedag".
Of ge zet hem gelijk buiten, maar dan moogt ge hem wel 21 weken loon in een keer uit betalen!

Goh, de brutolonen zijn nu 12% gestegen, dus neem nu dat dat 500€ bruto per maand extra is en dus 250€ netto. Dat wilt zeggen dat ge zo'n 370€ meer omzet per maand nodig hebt of dus 19€ per dag extra.Wat zien jullie tegenwoordig als ondergrens om te gaan freelancen? Paar jaar terug denk ik waren er velen onder jullie het over eens dat je het voor minder dan 450 per dag niet zouden doen.
Is dit bedrag intussen (veel) gestegen?
Als je €4500 netto niet voldoende vindt, dan ben je toch een beetje van het padje vind ik.Wat zien jullie tegenwoordig als ondergrens om te gaan freelancen? Paar jaar terug denk ik waren er velen onder jullie het over eens dat je het voor minder dan 450 per dag niet zouden doen.
Hangt ook deels af van wat uw pakket als werknemer nu is.Wat zien jullie tegenwoordig als ondergrens om te gaan freelancen? Paar jaar terug denk ik waren er velen onder jullie het over eens dat je het voor minder dan 450 per dag niet zouden doen.
In de IT betaalt men zoiets voor een junior consultant die net van school is. Iemand met 8j ervaring gaat dit niet vragen en is idd niet voldoende.Als je €4500 netto niet voldoende vindt, dan ben je toch een beetje van het padje vind ik.
Voor veel profielen wel maar bijvoorbeeld service desk betaalt een stuk slechter.In de IT betaalt men zoiets voor een junior consultant die net van school is. Iemand met 8j ervaring gaat dit niet vragen en is idd niet voldoende.
Net even opgezocht en blijkbaar is het dus mogelijk om een verzonden mail die ongeopend is terug te verwijderen uit iemand zijn inbox?!

Er gaat daar nog een stuk belastingen van af, kosten, …Als je €4500 netto niet voldoende vindt, dan ben je toch een beetje van het padje vind ik.