Daar zou ik zeker niet tegen zijn. Wat ik zeg, is allesbehalve het vrijpleiten van fraudeurs of corrupte politici, hè. Ik ben begonnen met zeggen dat ze voor mij nooit meer aan de bak zouden mogen komen. Al gaat het om van de meest competente politici ooit, het is ook een vertrouwenspositie. Als je hebt laten zien dat je met die macht niet om kunt, stopt het.
Strengere ethische regels, betere controle, absoluut. Inzage in al hun boekhouding, waarom niet. Ik hoef dat niet in te kijken, maar een onafhankelijk orgaan zeker. Dat er voor volksvertegenwoordigers net strengere regels zouden moeten zijn dan voor ons, daar zou ik het ook nog mee eens kunnen zijn.
Maar veroordelen zonder enig bewijs, op basis van een vermoeden van schuld, dat gaat dan weer tien stappen te ver. Zelfs voor SEK. Ja, die heeft uiteraard gesjoemeld, dat staat vast. Maar veroordelen voor al haar verworven inkomen en eigendommen omdat je niet goed weet wàt ze nu precies heeft gedaan, da's evenzeer misbruik.
Niet alleen geef je oppositie vrij spel om democratisch verkozen volksvertegenwoordigers buiten te werken, maar je zorgt er ook voor dat niemand nog volksvertegenwoordiger wil worden. Met het plan van KOC wordt dat zo'n onaantrekkelijk beroep dat je daar alleen nog de kneusjes krijgt die elders niks gedaan krijgen.
Hij zou Verhofstadt aanklagen omdat hij het land "financiële schade" heeft berokkend, terwijl je dat 1 niet op voorhand weet en 2 onmogelijk kunt bewijzen nu. Misschien was het nog erger als Verhofstadt er niet was geweest. Dus zelfs die kneusjes zouden geen beslissing kunnen nemen, want 10 jaar later zijn ze bankroet omdat een andere politieke partij beslist dat dat toen een domme beslissing was.
@Lulplayer beetje makkelijk natuurlijk, maar je kunt evengoed googelen op cijfers die het tegenovergestelde zeggen: dat de minderheidsgroepen amper meedoen in de politiek en dat de stijging van migranten niet zorgt voor een evenredige stijging van vertegenwoordigers uit minderheidsgroepen.