Dat was nog één van de puntjes die Somers onderlijnde bij haar voorstelling. Een
geniaal filmpje achteraf gezien, overigens. Ik heb het al een keer of vijf herbekeken. Sommigen zien een minister van samenleven, ik zie Steve Buscemi "How do you do, fellow kids?" vragen.
Het is onmogelijk dat het niet in de media verschijnt met haar status en aard van de zaak, er valt niets uit te stellen want daar heeft ze zelf geen vat op. Dat is hetzelfde als bij De Pauw, die nam ook het initiatief met een gelijkaardig filmpje om hoogstens wat tegengas te geven (of om te verbergen dat één van zijn slachtoffers Maaike Cafmeyer was, allez Bart waar waart ge mee bezig lmao) maar voor de rest hoorde ge daar niets meer van. Haar of zijn filmpjes hebben ook geen invloed gehad achteraf gezien.
Ik denk dat het, alweer net zoals bij De Pauw, ook een soort van terugvallen is op uw onaantastbaarheid bij het publiek. Ge hoort nu achteraf dat er wel geruchten of noties waren van wat scheefgelopen zaken bij Sihame, maar bij en voor het publiek was altijd alles rozengeur en maneschijn, tot bij journalisten toe. De beste in de business, alles wat aangeraakt werd veranderde in goud, van zero to hero, geen slecht woord. De Pauw was net hetzelfde voor de Vlaamse TV. Het is ook vanuit die positie dat die feiten gepleegd zijn, tot nu dus ineens enkele ombudsmannen of onderzoekers u tegenspreken en beschuldigingen. Ik wil best nog wel geloven dat ze het niet meteen inzien omdat ze gedurende de feiten zonder tegenspraak zo geliefd of populair waren bij miljoenen mensen, en dan maar (zonder tegenspraak te dulden) terugvallen op dat publiek.
Da's maar een juridische term in een bepaalde setting, als er zoveel concrete zaken op tafel liggen mag een organisatie best ingrijpen. Misschien ligt dat door de aard van het parlement wat gevoeliger dan dat een organisatie als de VRT het doet, maar ik vind het eerder zwakker overkomen op dit moment omdat het niet vanuit de organisatie zelf gebeurt. Er wordt ook nog voor gestemd zoals normaal gebeurt in een parlement, en ze verliest haar zitje op zich niet eens. Dat alles verandert ook niets aan de inhoud van die term. Langs de andere kant geen idee wie dan het initiatief zou moeten nemen hiervoor, op dat vlak is een andere macht dan wel passend. En wat de norm moet zijn om politiek misbruik tegen te gaan ... dus allicht is het wel de juiste manier.
Redelijke thread verder, jongens! Weer wat bijgeleerd!