Fraude El Kaouakibi

Mijn punt was gewoon dat moest dit schandaal niet bestaan en ze zuiver op de graat zijn het waarschijnlijk een invloedrijke politica was geworden.

Hoeveel ze initieel in de schoot geworpen kreeg weet ik ook niet, ik vermoed dat daar wel enige eigen inbreng door gedrevenheid en talent bij kwam kijken.
Het is toch maar een mooi voorbeeld (of waarschuwing) dat hoewel al die jonge, nieuwe gezichten hard roepen dat ze het anders gaan aanpakken, ze uiteindelijk toch van hetzelfde bedje ziek zijn als de huidige/voorgaande generatie politiekers.

Vooral weer een deuk in het vertrouwen naar politici toe bij de jongeren. Ik zie ons (30'ers) ook nog wel als jongere mensen, maar uiteindelijk hebben we toch ook al jaren door hoe het allemaal in de politiek draait. Maar je zal maar een (naïeve) 20'er zijn die dacht dat zij een voorbode was voor een nieuwe generatie, oprechte politici.

Maar je zal maar een (naïeve) 20'er zijn die dacht dat zij een voorbode was voor een nieuwe generatie, oprechte politici.
Die "nieuwe generatie" politici werd al vakkundig de nek omgewrongen door de roeptoeter Calvo. Niet dat ik Calvo er ook maar van beticht niet integer te zijn, maar zijn manier van politiek bedrijven is nu ook niet echt reclame voor "de branche".

Moest je zeggen de lonen en voordelen naar het niveau van verantwoordelijkheid en inzet brengen zou ik akkoord gaan. De lonen van de politiek naar het niveau van de gewone werkmens brengen is gewoon plat populisme en imo ook niet echt wenselijk.
Eigenlijk was het 2de deel van mijn post het belangrijkste: evalueren op basis effectieve realisaties - indien deze goed zijn mag het loon zelfs omhoog.

Ik stel me ook zeer grote vragen met "niveau van verantwoordelijkheid" - deze wordt al te vaak ontlopen, weinig tot geen gevolgen ...

De indruk van politieke graaicultuur wordt maar al te vaak bevestigd en dan bedoel ik niet enkel de fraudegevallen maar de ontelbare extra vergoedingen, zitjes, cumulatie van vele functies, aanwezigheid van familie in politiek, overheidsopdrachten voor partners, ...

ik ga er ook vanuit dat hetgeen de pers haalt slechts een fractie is van de werkelijkheid. Een beetje gelijklopend met de drugsvangsten in de Antwerpse haven - iedereen is fier op de prestatie dat men ettelijke tonnen kon onderscheppen maar er wordt met geen woord gerept over het veelvoud dat niet werd onderschept.

Eigenlijk was het 2de deel van mijn post het belangrijkste: evalueren op basis effectieve realisaties - indien deze goed zijn mag het loon zelfs omhoog.

Ik stel me ook zeer grote vragen met "niveau van verantwoordelijkheid" - deze wordt al te vaak ontlopen, weinig tot geen gevolgen ...

De indruk van politieke graaicultuur wordt maar al te vaak bevestigd en dan bedoel ik niet enkel de fraudegevallen maar de ontelbare extra vergoedingen, zitjes, cumulatie van vele functies, aanwezigheid van familie in politiek, overheidsopdrachten voor partners, ...

ik ga er ook vanuit dat hetgeen de pers haalt slechts een fractie is van de werkelijkheid. Een beetje gelijklopend met de drugsvangsten in de Antwerpse haven - iedereen is fier op de prestatie dat men ettelijke tonnen kon onderscheppen maar er wordt met geen woord gerept over het veelvoud dat niet werd onderschept.
Dat zij hun verantwoordelijk ontlopen is natuurlijk een beetje onze schuld, wij zijn degene die ze moeten wegstemmen als het niet goed genoeg is. Kijk naar het verschil in Nederland waar Rutte die liegt een echte rel veroorzaakt, hier zou je daar veel makkelijker mee wegkomen, da's mede omdat partijen beseffen dat de kiezer je daar hier niet of amper voor zal afstraffen. Onze reactie op zo'n nieuws is nogal snel "goh ja, ze liegen allemaal" of zoals in de context van deze thread "het zijn allemaal zakkenvullers" waardoor er niemand actie moet ondernemen. Wees maar zeker dat als de VLD hiervoor in de verkiezingen sterk afgestraft wordt, ze bij hun volgend wit konijn dat ze binnenhalen hun due diligence een pak beter zullen doen.

Dat zij hun verantwoordelijk ontlopen is natuurlijk een beetje onze schuld, wij zijn degene die ze moeten wegstemmen als het niet goed genoeg is. Kijk naar het verschil in Nederland waar Rutte die liegt een echte rel veroorzaakt, hier zou je daar veel makkelijker mee wegkomen, da's mede omdat partijen beseffen dat de kiezer je daar hier niet of amper voor zal afstraffen. Onze reactie op zo'n nieuws is nogal snel "goh ja, ze liegen allemaal" of zoals in de context van deze thread "het zijn allemaal zakkenvullers" waardoor er niemand actie moet ondernemen. Wees maar zeker dat als de VLD hiervoor in de verkiezingen sterk afgestraft wordt, ze bij hun volgend wit konijn dat ze binnenhalen hun due diligence een pak beter zullen doen.
Bwah, hier werden oa Jambon en Schauvliege toch ook hard aangepakt, ik zie daar nu niet echt een verschil in met hoe het in NL er aan toe gaat.

Bwah, hier werden oa Jambon en Schauvliege toch ook hard aangepakt, ik zie daar nu niet echt een verschil in met hoe het in NL er aan toe gaat.
+ Ondanks die rel, en vorige, is Rutte nog altijd de sterke man van zijn partij en premier, niet?

Er was dus het plan dat El Kaouakibi de uitdager van De Wever ging worden in 2024 in Antwerpen, voor de sjerp... Ik denk dat 't Stad hier aan een grote ramp is ontsnapt!

En Rutte: zijn bijnaam is "Teflon Mark" voor een reden hé: er blijft werkelijk niets aan die mens kleven.

Rutte heeft al een crisis of vijfendertig overleefd, dus niet echt een goed voorbeeld imo.

Ik denk toch dat VLD de kiesdrempel niet meer gaat halen.
De enigen die in mijn ogen nog clean zijn op vlak van foefelarij is de PVDA. Spijtig dat ze zo'n extreme visies hebben.

De enigen die in mijn ogen nog clean zijn op vlak van foefelarij is de PVDA. Spijtig dat ze zo'n extreme visies hebben.
Elke partij die nog niet aan de macht geweest is, is vrij van corruptie.
Van het moment dat ze de scepter zwaaien sluipt dat er wel in.

Vlaams belang en pvda zijn idd nog redelijk vrij van foefelarij...
(rijmen en dichten zonder uw gat te lichten....)

Tegen 2024 is iedereen dit al terug vergeten behalve mensen die sowieso nooit op VLD zouden gestemd hebben.

Omdat zodra iemand onderzocht wordt voor fraude, die geschorst wordt? En zodra de zaken zo duidelijk worden, die ontslagen wordt?

Ik heb VLD nog niet horen lobbyen om haar parlementaire onschendbaarheid (versneld) op te heffen (de enige reden waarom ze nog niet is opgepakt trouwens). Allé, ze is al onder de bus gegooid met dat haar lidmaatschap opgeheven werd, kun je ze ineens "goed" onder de bus gooien, en proberen uw partij nog wat bijkomend gezichtsverlies te besparen.

Ik heb VLD nog niet horen lobbyen om haar parlementaire onschendbaarheid (versneld) op te heffen (de enige reden waarom ze nog niet is opgepakt trouwens). Allé, ze is al onder de bus gegooid met dat haar lidmaatschap opgeheven werd, kun je ze ineens "goed" onder de bus gooien, en proberen uw partij nog wat bijkomend gezichtsverlies te besparen.
Ik denk dat het opheffen van de parlementaire onschendbaarheid altijd gebeurt na een vraag van het gerecht, ik weet niet of je iemand's parlementaire onschendbaarheid op voorhand zelfs kan opheffen.

Het opheffen van parlementaire onschendbaarheid gaat volgens mij ook specifiek voor een bepaalde zaak, de rechter moet een verzoek indienen waarom hij een parlementslid wil aanhouden of dagvaarden en dan moet het parlement daarmee specifiek instemmen, het is niet louter een aan/af status.

Laatst bewerkt:
Vraag mij af waar die uithangt btw.
Zou die nu gewoon thuis zitten? Dan hebben wij nog eigenlijk brave pers dat die niet aan haar deur staan wachten tot ze haar gazet gaat uithalen tbh.

niet aan de OVLD om dat te doen.

wat meer info over parlementaire onschendbaarheid, want het is eigenlijk niet absoluut.

"Het verzoek tot opheffing van de parlementaire onschendbaarheid wordt gesteld door de procureur-generaal bij het hof van beroep van het betrokken rechtsgebied."

Op dat moment bekijkt de senaat of ze het gaan toestaan of niet. Dat beslist noch de VLD, noch Kaouakibi zelf. Als je ze dat probeert aan te wrijven, is het omdat je een stok zoekt om de hond mee te slaan.

Klopt allemaal, maar je kunt al wel een ballonnetje oplaten door te zeggen dat "als de vraag komt tot opheffing van de PO, de partij dit zal steunen".

Terug
Bovenaan