Fraude El Kaouakibi

Klopt allemaal, maar je kunt al wel een ballonnetje oplaten door te zeggen dat "als de vraag komt tot opheffing van de PO, de partij dit zal steunen".
Waarom zou je dat doen. Dan leg je het nog vingerdikker op dat je er zo snel mogelijk vanaf wilt zijn.

En dan is de volgende stap in de discussie : zie ze eens zo snel als mogelijk er proberen onderuit te muizen. Ze moeten wel iets te verbergen hebben !!! Dan kan het ineens hé als het slecht afstraalt op hen. Karottentrekkers zijn het ja!!!! zeg dat ik het u gezegd heb.

En dan zijn we daar weer uren over bezig. Dus laat maar, laat de gewone werkwijze maar zijn gang gaan. En laat de politiek er zich maar zo weinig mogelijk in moeien.

Edit : voor de leut. Knack.be: 'Sihamegate: een Vlaamse soap op zijn best'.

Laatst bewerkt:
"Het verzoek tot opheffing van de parlementaire onschendbaarheid wordt gesteld door de procureur-generaal bij het hof van beroep van het betrokken rechtsgebied."

Op dat moment bekijkt de senaat of ze het gaan toestaan of niet. Dat beslist noch de VLD, noch Kaouakibi zelf. Als je ze dat probeert aan te wrijven, is het omdat je een stok zoekt om de hond mee te slaan.
Moeten de partijen niet ook mee instemmen ? Dus onrechtstreeks beslist de VLD toch een beetje (al hebben ze natuurlijk geen meerderheid alleen)

Er zou zich eens iemand moeten verdiepen in de Europese subsidiestromen. Ken persoonlijk een paar projecten die een paar 100k hebben gekregen waarvan het resultaat niet meer is dan een amateuristische website. En die komen daarmee weg.

't Scheldt (ja, ik ben er ook geen fan van, maar ze doen het toch maar) is eens in de subsidiekaravaan van de Stad Antwerpen gedoken... 't Is hallucinant aan wat er allemaal geld wordt uitgegeven. Gelieve wel door de nogal populistische praat heen te kijken.

't Scheldt (ja, ik ben er ook geen fan van, maar ze doen het toch maar) is eens in de subsidiekaravaan van de Stad Antwerpen gedoken... 't Is hallucinant aan wat er allemaal geld wordt uitgegeven. Gelieve wel door de nogal populistische praat heen te kijken.
Indrukwekkende lijst, kan me best voorstellen dat men wel verplicht is om lukraak / zonder peilend onderzoek een deel toe te kennen.

Moeten de partijen niet ook mee instemmen ? Dus onrechtstreeks beslist de VLD toch een beetje (al hebben ze natuurlijk geen meerderheid alleen)
Op het moment dat de vraag gesteld wordt ja, dan kan ze mee stemmen om de onschendbaarheid op te heffen.
Echter, nu is het nog afwachten op verdere juridische stappen...

"Ze doen het toch maar" vind ik een gevaarlijke stelling bij 'tScheldt.
De "krant" heeft al meermaals gelogen, en moet vaak ofwel hun artikels bijstellen, ofwel beroepen ze zich op het feit dat ze een "satirische krant" zijn. Maar wel pas nadat ze het naar buiten hebben gebracht. Als die morgen schrijven dat koeien twee oren hebben, zou ik eens een paar weien gaan opzoeken om het zeker te weten.

Belachelijk artikel, men speculeert om een slecht beeld te schetsen ipv het op te zoeken waarom men al dan niet subsidieert .

Dit is toch het beste.
“Een klein half miljoen in 2020 en 2021 voor “Stampmedia”. Dat is een vzw die jongelui opleidt om journalist te worden (omdat er geen scholen zijn die dat doen zeker?). De lui van Stampmedia horen in het maatschappelijk spectrum aan de extreem-linkse kant. Dat moet dus gesubsidieerd worden.”

geniaal gewoon xD

ipv het op te zoeken waarom men al dan niet subsidieert
Waarom moet DPG subsidies krijgen, terwijl Van Thillo zwemt in het geld? En zo staan er nog op de lijst.

Maar goed, dit alles is
icon__offtopic.gif

Waarom moet DPG subsidies krijgen, terwijl Van Thillo zwemt in het geld? En zo staan er nog op de lijst.

Maar goed, dit alles is
icon__offtopic.gif
Als ze goeie onderzoeksjournalistiek zouden willen doen dan zouden ze dat eens moeten uitvissen ipv gewoon een lijst publiceren waarmee je weinig kan doen. Subsidies zijn geen sociale zekerheid, de vraag is niet hoeveel geld DPG heeft maar wat Antwerpen ervoor terugkrijgt.

Als ze goeie onderzoeksjournalistiek zouden willen doen dan zouden ze dat eens moeten uitvissen ipv gewoon een lijst publiceren waarmee je weinig kan doen. Subsidies zijn geen sociale zekerheid, de vraag is niet hoeveel geld DPG heeft maar wat Antwerpen ervoor terugkrijgt.
Klopt. Bvb. die wielervereniging wat subsidie krijgt, organiseert misschien mee de start van de Ronde van Vlaanderen in Antwerpen. Dat is qua stadsmarketing misschien veel return voor het geld dat erin steekt.

Ivm DPG Media, misschien heeft dat iets te maken met de verhuis van DPG Media (of hun nieuws- en media activiteiten toch) van Vilvoorde naar Antwerpen?

Maar goed, dit alles is
icon__offtopic.gif
Dat is de vraag die ze moeten beantwoorden, nu zijn ze niks meer dan internet trollen die geen antwoorden willen maar enkel verdachtmakingen.

Dat is de vraag die ze moeten beantwoorden, nu zijn ze niks meer dan internet trollen die geen antwoorden willen maar enkel verdachtmakingen.
Het enige wat ze doen is de feiten oplijsten.
Het is noch hun doel, nog hun plicht om duiding te geven bij die cijfers.
Er staan daar terechte subsidies bij die gewoon perfect te staven vallen. Maar er zijn er ook die niet te staven zijn. En die terecht aanhalen lijkt mij geen slechte praktijk.

Waarom zou je dat doen. Dan leg je het nog vingerdikker op dat je er zo snel mogelijk vanaf wilt zijn.

En dan is de volgende stap in de discussie : zie ze eens zo snel als mogelijk er proberen onderuit te muizen. Ze moeten wel iets te verbergen hebben !!! Dan kan het ineens hé als het slecht afstraalt op hen. Karottentrekkers zijn het ja!!!! zeg dat ik het u gezegd heb.

En dan zijn we daar weer uren over bezig. Dus laat maar, laat de gewone werkwijze maar zijn gang gaan. En laat de politiek er zich maar zo weinig mogelijk in moeien.

Edit : voor de leut. Knack.be: 'Sihamegate: een Vlaamse soap op zijn best'.
Ik stel mij wel de vraag waarom het stadsbestuur in godsnaam miljoenen euro's aan subsidie heeft uitgekeerd aan één enkele vzw. En dan nog één met een relatief beperkt bereik, want ik betwijfel dans en theater een groot doelpubliek aanspreekt. Hadden ze dat niet beter besteed aan het jeugdwerk in het algemeen?

Het enige wat ze doen is de feiten oplijsten.
Het is noch hun doel, nog hun plicht om duiding te geven bij die cijfers.
Er staan daar terechte subsidies bij die gewoon perfect te staven vallen. Maar er zijn er ook die niet te staven zijn. En die terecht aanhalen lijkt mij geen slechte praktijk.
Indien ze droogweg de lijsten zouden publiceren, dan kun je inderdaad zeggen dat ze feiten oplijsten. Als ze daarentegen gaan cherrypicken en er een aantal specifieke namen uithalen om die door het slijk te halen, zonder hiervoor verder enige bron te geven, dan ben je nieuws aan het vervalsen (ik raad u aan om ook eens een paar namen en bedragen te lezen die niet roodomlijnd staan, daar zitten genoeg andere initiatieven van gelijkaardige orde tussen waar niet op ingegaan worden, veelal omdat ze vanuit rechtse kring komen ;) ).

Dit is toch het beste.
“Een klein half miljoen in 2020 en 2021 voor “Stampmedia”. Dat is een vzw die jongelui opleidt om journalist te worden (omdat er geen scholen zijn die dat doen zeker?). De lui van Stampmedia horen in het maatschappelijk spectrum aan de extreem-linkse kant. Dat moet dus gesubsidieerd worden.”

geniaal gewoon xD
Wat een bs. Heb zelf even bij stampmedia gezeten en ge moogt schrijven wat ge wilt. Scholen werken er trouwens mee samen voor extracurriculair krediet te krijgen voor studenten.

Ik zou die overvloedige subsidiekraan toch niet onderschatten. Ik heb zelf een tijdje de boekhouding gedaan voor een VZW die ook subsidies kreeg, en jaarlijks werd daar letterlijk geld verbrast aan onnodige spullen, enkel en alleen om het jaar erop zeker te zijn van evenveel subsidies.

Let wel, die mensen waren van goede wil en die voelden zich daar totaal niet comfortabel bij. Maar ze hadden gewoon schrik dat de geldkraan ging worden dichtgedraaid en ze hun werking niet naar behoren meer konden verder zetten of mensen moesten ontslaan.

Hoe die subsidies juist bepaald worden weet ik wel niet.

Terug
Bovenaan