Franse tiener (Nahel) doodgeschoten door politie.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Avi
  • Startdatum Startdatum
Edit mod: We laten de thread open omdat we users die deftig argumenteren niet de kans willen ontnemen over dit onderwerp te praten.

Schelden hoort hier echter niet. Daarom geldt dat wie overschakelt naar schelden, een threadban krijgt.

Advocaat van de dader zegt dat het leven van de agent niet in gevaar was. Cue naar de video waar de agent wordt meegesleept door de auto van de dader alvorens hij schiet. Allez hoe kan je dan zoiets gaat vertellen op TV. En dan vandaag weer rellen.

Onze landloperkolonies werkten nochtans, hielden veel mensen in de marge boven water. Daklozen, mensen in de kleine criminaliteit etc. kortom mensen die anders in de problemen komen en een strikt regime nodig hebben. Jammer dat dat niet meer mag van Europa.
En de tijden waarbij je uw vrouw mocht slaan, dan waren er ook veel minder rellen met kansarmen. Ik zie een serieuze correlatie en pleit dan ook om terug met zijn allen onze vrouw te mogen aftroeven. :unsure:

Echt man, wat een bedroevend niveau begint dit hier te worden.

En de tijden waarbij je uw vrouw mocht slaan, dan waren er ook veel minder rellen met kansarmen. Ik zie een serieuze correlatie en pleit dan ook om terug met zijn allen onze vrouw te mogen aftroeven. :unsure:

Echt man, wat een bedroevend niveau begint dit hier te worden.
Dat is toch gewoon een compleet belachelijk argument. Jouw voorbeeld heeft er niets mee te maken. Mensen ritme, regelmaat en het oh zo nodige werk geven in een halfopensysteem zal wel invloed hebben op die specifiek bevolkingsgroep.

Als er meerdere landlopers vrijwillig in dat systeem zijn gebleven (tot op vandaag hé, vergeet niet dat dat systeem al 30 jaar is afgeschaft), zal het wel niet zo slecht zijn? Ik ken er weinig die zolang in de gevangenis zouden blijven.

Dat is toch gewoon een compleet belachelijk argument. Jouw voorbeeld heeft er niets mee te maken. Mensen ritme, regelmaat en het oh zo nodige werk geven in een halfopensysteem zal wel invloed hebben op die specifiek bevolkingsgroep.

Als er meerdere landlopers vrijwillig in dat systeem zijn gebleven (tot op vandaag hé, vergeet niet dat dat systeem al 30 jaar is afgeschaft), zal het wel niet zo slecht zijn? Ik ken er weinig die zolang in de gevangenis zouden blijven.
Ja, het lijkt mij wel een strak plan dat we voor mensen die helemaal geen voeling hebben en geen enkele integratie in de maatschappij een "kamp" gaan oprichten waar ze op vrijwillige basis kunnen gaan werken en zich nuttig voelen. Dat zal zeker ongelofelijk goed werken. Je vergeet er gewoon in uw voorbeeld bij te vertellen dat landloperij strafbaar was in die tijd en landlopers dus gewoon niet anders konden dan daar te blijven.

Ja, het lijkt mij wel een strak plan dat we voor mensen die helemaal geen voeling hebben en geen enkele integratie in de maatschappij een "kamp" gaan oprichten waar ze op vrijwillige basis kunnen gaan werken en zich nuttig voelen. Dat zal zeker ongelofelijk goed werken.
Voor iemand die structuur van thuis heeft meegekregen lijkt zoiets betuttelend en belachelijk.

In werkelijkheid is het een win-win voor de samenleving: kleine criminelen uit de samenleving, die mannen krijgen tijd om structuur te krijgen in hun leven (iets wat velen in die marginale gezinnen niet meekrijgen). Eventueel van drugs/alcohol afgeraken en school afmaken of een vak leren. Terwijl ze ergens ook nog een beperkte vrijheid hebben en geen strafblad.

Voor iemand die structuur van thuis heeft meegekregen lijkt zoiets betuttelend en belachelijk.

In werkelijkheid is het een win-win voor de samenleving: kleine criminelen uit de samenleving, die mannen krijgen tijd om structuur te krijgen in hun leven (iets wat velen in die marginale gezinnen niet meekrijgen). Eventueel van drugs/alcohol afgeraken en school afmaken of een vak leren. Terwijl ze ergens ook nog een beperkte vrijheid hebben en geen strafblad.
Dus jij gelooft dat criminelen gewoon zomaar naar een inrichting zullen gaan waar ze kunnen werken en leven? Dat is toch ongelofelijk straf dat die jongeren zo tegen alles wat naar gezag en overheid ruikt zijn maar opeens uit het niets na wat crimineel gedrag zullen zeggen, ok, klinkt wel leuk zo'n inrichting. Misschien moeten we het eens lief vragen.

Op dit deel: ruiten ingooien van huizen en rellen is ook verboden.
Te snel met de auto rijden ook. Het punt is? Of gaan we mensen die verkeersovertredingen begaan ook naar zo'n kolonie zenden tot ze de motoriek van hun rechtervoet onder de knie hebben?

Dus jij gelooft dat criminelen gewoon zomaar naar een inrichting zullen gaan waar ze kunnen werken en leven? Dat is toch ongelofelijk straf dat die jongeren zo tegen alles wat naar gezag en overheid ruikt zijn maar opeens uit het niets na wat crimineel gedrag zullen zeggen, ok, klinkt wel leuk zo'n inrichting. Misschien moeten we het eens lief vragen.
Je kan ze daar semi-in opsluiten hé. Aantal keren bij rellen betrokken zijn is onwenselijk. Gaat overigens enkel over klein crimineel gedrag.
Te snel met de auto rijden ook. Het punt is? Of gaan we mensen die verkeersovertredingen begaan ook naar zo'n kolonie zenden tot ze de motoriek van hun rechtervoet onder de knie hebben?
Als dat herhaaldelijk is en een gevolg is van een gebrek aan structuur in hun leven: ja. Anders is dat onwenselijk en onnodig. Maar de kans hierop is klein.

Je kan ze daar semi-in opsluiten hé. Aantal keren bij rellen betrokken zijn is onwenselijk. Gaat overigens enkel over klein crimineel gedrag.

Als dat herhaaldelijk is en een gevolg is van een gebrek aan structuur in hun leven: ja. Anders is dat onwenselijk en onnodig. Maar de kans hierop is klein.
Ik zou toch eens nadenken over waarom die rellen er komen vooraleer we terug een groep als minderwaardig gaan beschouwen en in een kolonie gaan stoppen. Alle, ik weet niet hoor maar ik geloof dat de denkfout hier toch wel redelijk zichtbaar is.

Ik zou toch eens nadenken over waarom die rellen er komen vooraleer we terug een groep als minderwaardig gaan beschouwen en in een kolonie gaan stoppen. Alle, ik weet niet hoor maar ik geloof dat de denkfout hier toch wel redelijk zichtbaar is.
Doen we toch ook met gevangen? Dan moeten de gevangenissen voor jou ook de schop op? Of vind jij die rellen wenselijk en sociaal acceptabel gedrag?

Je kan het ook zien als een groep structuur aanleren, het heeft niets met mensen als minderwaardig aanzien. Hun gedrag is evenwel compleet onwenselijk en ontoelaatbaar.

Laatst bewerkt:
Doen we toch ook met gevangen? Dan moeten de gevangenissen voor jou ook de schop op? Of vindt jij die rellen wenselijk en sociaal acceptabel gedrag?

Je kan het ook zien als een groep structuur aanleren, het heeft niets met mensen als minderwaardig aanzien. Hun gedrag is evenwel compleet onwenselijk en ontoelaatbaar.
Wat voor zever is dat nu weer. Waarom zouden gevangenissen de schop op moeten? Of waarom zou ik rellen wenselijk vinden? Misschien kunnen we ook eens kijken naar de basis en inzien waarom die mensen rellen en eens beginnen met daar iets aan te doen. Ipv gewoon wat symptoombestrijding te gaan doen en halve slavenkampen opzetten. Misschien moet je eens nagaan waarom men de landloperkolonies in belgie heeft laten sluiten. Want ook zulke zaken zijn compleet onwenselijk en ontoelaatbaar. Echt, waar zitten sommigen hier eigenlijk met hun gedachten. Er komen rellen door een groep mensen die niets meer te verliezen heeft. Oplossing: we nemen af wat ze nog hebben. Ja, dan zullen ze inderdaad nog minder te verliezen hebben.

Misschien moet je eens nagaan waarom men de landloperkolonies in belgie heeft laten sluiten. Want ook zulke zaken zijn compleet onwenselijk en ontoelaatbaar. Echt, waar zitten sommigen hier eigenlijk met hun gedachten. Er komen rellen door een groep mensen die niets meer te verliezen heeft. Oplossing: we nemen af wat ze nog hebben. Ja, dan zullen ze inderdaad nog minder te verliezen hebben.
Je moet je eens afvragen waarom landloperwetten zolang stand hebben gehouden in W-Europa, ondanks het verbod door de EU... . Overigens die kolonies zijn destijds opgericht met als doel armoede weg te werken... .

Wat is jouw oplossing dan? Ik stel een oplossing voor die hen structuur gaat bieden, een belangrijke vaardigheid die die mensen vaak niet hebben in de ontwrichte gezinnen waarin ze opgroeiden. Ze gaan dat ook zelf niet aanleren hé. Het zou ook voor de dak- en thuislozen als een opvangnet kunnen fungeren.

Ik heb jou alleszins nog niet met oplossingen zien afkomen

Je moet je eens afvragen waarom landloperwetten zolang stand hebben gehouden in W-Europa, ondanks het verbod door de EU... . Overigens die kolonies zijn destijds opgericht met als doel armoede weg te werken... .

Wat is jouw oplossing dan? Ik stel een oplossing voor die hen structuur gaat bieden, een belangrijke vaardigheid die die mensen vaak niet hebben in de ontwrichte gezinnen waarin ze opgroeiden. Ze gaan dat ook zelf niet aanleren hé. Het zou ook voor de dak- en thuislozen als een opvangnet kunnen fungeren.

Ik weet dat je het niet kan geloven maar gezien mijn miskend genie geen hol te zeggen geeft in Belgie laat staan in Frankrijk hoef ik helemaal niet met oplossingen af te komen. Maar misschien zou enig respect voor die mensen al een goeie start zijn ipv ze in kampen te willen gaan heropvoeden.

Misschien zijn er nog 19de-eeuwse oplossingen voor ongerelateerde problemen die we kunnen aandragen, kwestie dat we constructief blijven?

Deportaties, standrechterlijke executies, en kampen hebben we al gehad.

Misschien zijn er nog 19de-eeuwse oplossingen voor ongerelateerde problemen die we kunnen aandragen, kwestie dat we constructief blijven?

Deportaties, standrechterlijke executies, en kampen hebben we al gehad.
Van wikipedia: Pas in 1993 schafte België onder internationale druk haar wet tegen landloperij af. De landlopers in Wortel waren allemaal vrij om te gaan, maar een aantal besloot te blijven. Zo lang zelfs dat er in 2004 nog vier geïnterneerde landlopers over waren met een gemiddelde leeftijd van 64 jaar. Er zijn nu (2019) nog 2 oud-landlopers die een vleugel van een van de gebouwen bewonen. Het gebied is sinds 1999 een beschermd landschap en vrij te bewandelen, eventueel begeleid door natuurgidsen.

De landloperskolonies zijn verdwenen omdat de wet tegen landloperij afgeschaft werd, niet omdat de behandeling er slecht was. In feite zijn ze nog niet verdwenen en mensen verkozen er vrijwillig te blijven (de facto werden ze er door de Belgische staat stelselmatig uitgegooid wanneer ze niet op tijd terugkeerden van verlof, ze mochten dan niet meer terugkeren). Is dat dan zo een slecht systeem als mensen er vrijwillig inbleven? Zo een systeem kan je perfect aanpassen aan de huidige noden, vooral omdat iedereen er het over eens is dat rellen wel illegaal is, in tegenstelling tot dakloos zijn.

Verdere uitleg over het systeem kan je hier nog vinden:https://klara.be/luister/select/esp...het-was-het-laatste-vangnet-zelfs-tot-de-dood . Die mannen lieten zich soms expres veroordelen om er te mogen wonen.

Anders eens weten waarover je aan het praten bent, in plaats van zaken compleet onnodig te ridiculiseren?

Ik weet dat je het niet kan geloven maar gezien mijn miskend genie geen hol te zeggen geeft in Belgie laat staan in Frankrijk hoef ik helemaal niet met oplossingen af te komen. Maar misschien zou enig respect voor die mensen al een goeie start zijn ipv ze in kampen te willen gaan heropvoeden.
En waarom zou ik geen respect hebben daarvoor? Ik zeg dat dat kampen moeten zijn die structuur bieden, en ja een heropvoedkundig aspect zal daar niet vreemd aan zijn, dat hebben dergelijke figuren ook nodig, aangezien ze het thuis niet aangeleerd krijgen.

Is het respectvoller om ze in hun marginale omgevingen en gezinnen verder te laten lopen etteren, totdat ze ooit eens een grote misdaad plegen die hen jaren in de gevangenis kost en het leven van anderen verpest?

Van wikipedia: Pas in 1993 schafte België onder internationale druk haar wet tegen landloperij af. De landlopers in Wortel waren allemaal vrij om te gaan, maar een aantal besloot te blijven. Zo lang zelfs dat er in 2004 nog vier geïnterneerde landlopers over waren met een gemiddelde leeftijd van 64 jaar. Er zijn nu (2019) nog 2 oud-landlopers die een vleugel van een van de gebouwen bewonen. Het gebied is sinds 1999 een beschermd landschap en vrij te bewandelen, eventueel begeleid door natuurgidsen.

De landloperskolonies zijn verdwenen omdat de wet tegen landloperij afgeschaft werd, niet omdat de behandeling er slecht was. In feite zijn ze nog niet verdwenen en mensen verkozen er vrijwillig te blijven (de facto werden ze er door de Belgische staat stelselmatig uitgegooid wanneer ze niet op tijd terugkeerden van verlof, ze mochten dan niet meer terugkeren). Is dat dan zo een slecht systeem als mensen er vrijwillig inbleven? Zo een systeem kan je perfect aanpassen aan de huidige noden, vooral omdat iedereen er het over eens is dat rellen wel illegaal is, in tegenstelling tot dakloos zijn.

Verdere uitleg over het systeem kan je hier nog vinden:https://klara.be/luister/select/esp...het-was-het-laatste-vangnet-zelfs-tot-de-dood . Die mannen lieten zich soms expres veroordelen om er te mogen wonen.

Anders eens weten waarover je aan het praten bent, in plaats van zaken compleet onnodig te ridiculiseren?

En waarom zou ik geen respect hebben daarvoor? Ik zeg dat dat kampen moeten zijn die structuur bieden, en ja een heropvoedkundig aspect zal daar niet vreemd aan zijn, dat hebben dergelijke figuren ook nodig, aangezien ze het thuis niet aangeleerd krijgen.

Is het respectvoller om ze in hun marginale omgevingen en gezinnen verder te laten lopen etteren, totdat ze ooit eens een grote misdaad plegen die hen jaren in de gevangenis kost en het leven van anderen verpest?
Sorry maar als je mensen wil gaan opsluiten in kampen om te heropvoeden ben je niet echt respectvol bezig. Maar ik wil gerust wel een kolonie oprichten voor u opdat we je eens wat kunnen heropvoeden.
En lees u misschien eens wat meer in over zulke zaken vooraleer je het begint te romantiseren.
De gebieden functioneerden lange tijd als landbouwkoloniën en staan vandaag symbool voor Europa's voortdurende strijd tegen armoede, werkloosheid en dakloosheid. De evolutie van de sites sinds hun oprichting illustreert de moeilijke sociale emancipatie van armen in Europa en het type van beleid waar armen mee geconfronteerd werden. Zo kregen armen wel hulpverlening zoals onderdak, kledij en voedsel en kregen ze ook te maken met verplichte verhuizing, gebrek aan persoonlijke vrijheid, verplichte arbeid en strakke controle.

Ik vind het ook wel straf om iets verplichten te verantwoorden door te zeggen 'sommige mensen kiezen er voor'.

Dat een beperkte groep ergens vrijwillig voor kiest is toch geen goede reden om dit aan een grotere, andere groep te gaan opleggen? Ik heb heel veel dingen graag, tot je ze mij gaat verplichten.

(Ik heb me nu bewust ingehouden om geen vergelijking te maken. Zijn thans genoeg mogelijkheden. 😅)

Je moet je eens afvragen waarom slavernij zo laat is afgeschaft. Er waren zelfs een paar slaven die nadien toch bij hun "meester" zijn gebleven!

Ik zie @nestorius hier continu met oplossingen komen. Namelijk "misscihien moeten we eens naar de oorzaak kijken en die aanpakken".

Dus als ik het goed begrijp zijn er in uw hoofd wel degelijk valabele redenen die rechtvaardigen dat dit gespuis onze steden in de fik steekt? Nu ben ik echt benieuwd naar wat deze zijn. Ik luister...

edit: metakritiek en feedback kan in een feedbackthread, vragen over specifieke ingrepen in pm

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus als ik het goed begrijp zijn er in uw hoofd wel degelijk valabele redenen die rechtvaardigen dat dit gespuis onze steden in de fik steekt? Nu ben ik echt benieuwd naar wat deze zijn. Ik luister...

edit: metakritiek en feedback kan in een feedbackthread, vragen over specifieke ingrepen in pm
Als ik het goed begrijp kan jij in mijn hoofd kijken en zien wat ik denk? Of misschien zit ik hier gewoon wat te trollen. Of misschien krijg ik gewoon zomaar de kriebels van alles wat hier gezegd wordt dat ik mijn mening die meer naar de rechtse kant neigt met veel plezier overboord gooi en stante pede een partijkaart van de PS, ecolo en de PTB aanvraag. Het is niet omdat je van het idee bent dat zaken anders moeten dat je daarom maar moet meegaan in plat populisme en marginale cafepraat. Maar als jij wel een deftig voorstel hebt met valabele argumenten, laat het vooral horen. Ik luister.

Terug
Bovenaan