Dat is wel jarenlang gedaan hé. In linkse middens (die ik wel een frequenteer) is het echt wel veralgemeend om NVA immigratiebeleid (wat ideologisch rechts is en in de praktijk eigenlijk eerder centrum is) zelfs racistisch te noemen.
In die periode van de meeste centrum regeringen werd er een links migratiebeleid gevoerd, met als kers op de taart de schandalige snel-Belgwet. De vruchten hiervan plukken we al jaren.
Heel wat meningen he. Ik zie je vooral "uw gedachtegoed" als "normaal" als "midden" plaatsen. En dan is ander beleid inderdaad meer "links". Wilt niet persé zeggen dat het dan algemeen "links" is. Meer jouw perceptie.
Qua beleid is mijn mening dat er vooral een groot gebrek aan beleid is geweest. Er is vooral heel weinig actie ondernomen om de problemen aan te pakken. En als je geen actie onderneemt moet je inderdaad niet verbaasd zijn dat het resultaat er naar is.
Lees de posts van Anders eens.
Welke?
Natuurlijk niet, we moeten dat kanaliseren. Echter al jarenlang zien we dat een meerderheid van de Vlamingen/Belgen negatief staat tegenover migratie en dan zeker bepaalde kanalen. De politiek heeft daar niets aan gedaan.
Een meerderheid of een luide minderheid?
"Niets"? Zoals ik hierboven zeg, ik ga akkoord dat er te weinig gedaan wordt qua beleid. Als je sommige reacties hier leest, dan krijg ik ergens de indruk dat "niets" misschien juist het gewenste integratie beleid is van heel wat mensen hier, die liever zien dat mensen hier niet integreren, er toch zo naar acteren. Maar stellen dat er niets gedaan is, is wel een heel makkelijk iets om wat populistisch te roepen, niet? Lijkt me gewoon incorrect.
Over het "niets" beleid trouwens : Ik verwijt dat juist veel meer aan rechtse kant. Kijk naar het Marrakesh pact. Daar zitten kansen in om een beteknisvolle impact te hebben op migratie beleid. Maar men kiest er eerder voor om in functie van de verkiezingen zich wat in de picture te zetten als NVA.
En er zijn heel andere manieren om daar mee om te gaan dan Vreemdelingen buiten. Criminele vreemdelingen buiten en migratiestop/sterke vermindering zouden al beginpunten zijn.
We hebben als maatschappij tijd nodig om de huidige migrantengroepen op te nemen en hen te integreren. Dat kan niet als er constant nieuwe stromen komen.
En hoeveel tijd hebben we nodig om hen te integreren? En wat doen we er aan om dit proces te faciliteren?
Ik moet nu, jammer genoeg voor een weekend, aan mijn werk denken. Ook genoeg dingen die er passeren waarbij mensen blijven roepen "er is geen tijd" "het is te druk" "ja maar dit nog" "..." als excuses voor bepaalde zaken niet te doen. Waarbij het uiteindelijk vooral een keuze is. Als we als bedrijf niet de nadruk leggen op bepaalde zaken, dan zullen we er ook nooit tijd voor vrijmaken. Dat moet als maatschappij ook, als we zeggen er is tijd nodig, maar tegelijkertijd voeren we geen/geen effectief integratiebeleid, dan kun je het alle tijd van de wereld geven, dan zal het nog niet komen.
Het hangt inderdaad wel samen. Ik vind ook dat er qua migratie meer beleid moet gevoerd worden. Dat is er nu ook niet. Er is geen migratiebeleid. Bepaalde profielen kan de arbeidsmarkt heel goed gebruiken, maar hier wordt zelfs niet gericht op ingezet. Maak er een positief verhaal van waarbij we actief op zoek gaan naar hoe we deze stroom kunnen linken aan onze maatschappij in plaats van het te ondergaan.
Opnieuw de link naar mijn werk, als we ons nergens op voorbereiden en ondergaan maar, dan loopt het bij ons ook in de shit.