Franse tiener (Nahel) doodgeschoten door politie.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Avi
  • Startdatum Startdatum
Edit mod: We laten de thread open omdat we users die deftig argumenteren niet de kans willen ontnemen over dit onderwerp te praten.

Schelden hoort hier echter niet. Daarom geldt dat wie overschakelt naar schelden, een threadban krijgt.

Advocaat van de dader zegt dat het leven van de agent niet in gevaar was. Cue naar de video waar de agent wordt meegesleept door de auto van de dader alvorens hij schiet. Allez hoe kan je dan zoiets gaat vertellen op TV. En dan vandaag weer rellen.

Ik snap niet dat trouwens armoede wordt vermeld. 19de eeuwse Daens toestanden, waarbij je geen eten had: Dat is armoede. Honger en materiële deprivatie: het niet kunnen kopen van kleding, geen verwarming hebben, etc.

Er zullen wel een aantal van zo een gevallen zijn in België, maar echte armoede is zeer beperkt hier. Die 'kansarmen' leven langer en gezonder dan de rijken van 100 jaar terug. Ze hebben toegang tot internet, smartphones, etc. Sorry, maar dat armoede argument gaat er bij mij echt niet meer in. Ja relatief gezien zullen ze wel minder geld hebben, maar echt arm? Daar zijn er hier veel te veel sociale vangnetten voor.

Aan de andere kant moeten de burgers ook gewoon beter gehoorzamen als de politie u iets vraagt en niet onnodig tegenstribbelen of politie bedreigen.
Vaak wordt daar dan het argument bijgesleurd van "dit is al de 8ste "random" controle deze week en de 3de vandaag". En ik kan mij ergens voorstellen dat dat niet leuk/frustrerend is maar objectief gezien in een meerderheid van die situaties waar het nu misloopt heb ik toch heel vaak de indruk dat de politie zelfs niet moet zoeken naar een reden om te schieten, de reden wordt gewoon aangereikt op een dienblad...

Ik snap niet dat trouwens armoede wordt vermeld. 19de eeuwse Daens toestanden, waarbij je geen eten had: Dat is armoede. Honger en materiële deprivatie: het niet kunnen kopen van kleding, geen verwarming hebben, etc.

Er zullen wel een aantal van zo een gevallen zijn in België, maar echte armoede is zeer beperkt hier. Die 'kansarmen' leven langer en gezonder dan de rijken van 100 jaar terug. Ze hebben toegang tot internet, smartphones, etc. Sorry, maar dat armoede argument gaat er bij mij echt niet meer in. Ja relatief gezien zullen ze wel minder geld hebben, maar echt arm? Daar zijn er hier veel te veel sociale vangnetten voor.
Je moet vergelijken in de huidige context natuurlijk en met sociale media in de aanslag gaat dat gemakkelijker dan ooit. Of het ook een correctere weergave geeft is natuurlijk voor discussie vatbaar. Maar inderdaad, puur theoretisch ben je kwa leefcomfort beter een leefloner vandaag dan de rijkste man op aarde 200 jaar geleden.

Vind je dan ook dat verkrachting etc niet bestraft moeten worden. Want in de tijd van Daens, toén waren er pas verkrachtingen. Wat ze tegenwoordig een verkrachting noemen, dat stelt niks voor in vergelijking!

Voor mij is het super simpel, ik verwacht dat mensen zich aanpassen aan de cultuur en gewoonte van hun verblijfplaats. Dit doe je op vakantie en zou je zeker in je land van woonst moeten doen. Doe je dat niet dan moeten er consequenties zijn. Die zijn er nu al decennia niet door, voor mij, een zeer laks migratiebeleid. Dat sommige "jongeren" zich geen Belg voelen dat wil ik best aannemen, maar de schuld daarvan in de blanke mens zijn schoenen schuiven is voor mij een brug te ver. Er is zeker racisme, je zal mij nooit horen zeggen dat alles 100% eerlijk verloopt, maar het grote deel van de "schuld" mag je toch wel bij de personen zelf gaan zoeken zeker. Sinds wanneer wordt er zo weinig verantwoordelijkheid gevraagd dedju.

Het cliche is er maar ik zie en hoor gewoon zeer weinig problematiek van (blanke) Belgen die naar het buitenland verhuisd zijn voor God weet welke reden. Wij kennen daar ook niet altijd de taal of de cultuur of gebruiken, maar om een of andere reden lukt het ons ondanks die tekortkoming toch altijd een succesvol, vredevol leven daarginds op te bouwen. Mijn kinderen zullen perfect Japans spreken als ik daarheen verhuis, alsook ikzelf zal proberen binnen het jaar de basis onder de knie te krijgen. Dat is mijn respect naar het land dat mij verwelkomt, dat het nu Japan is of Zimbabwe. Als ik in mijn straat merk dat kinderen van een 3de of 4de generatie Turken amper naar school gaan, gebrekkig Nederlands spreken, ja dan gaat mijn bloed koken want die krijgen letterlijk elke kans, een kans die je bijna nergens anders ter wereld krijgt en dan krijgen de ouders op de koop toe nog eens hun maandelijkse donatie van onze maatschappij omdat ze zo een goeie job doen.

Maar het zijn nog altijd volwaardige Belgen, die wel vlotjes de racist kaart trekken als er hun iets niet aanstaat als je ze confronteert met wat ik beschouw als basis respect. Ze steken daar de boel in brand omdat ze geen associatie hebben met het land en zolang er mensen zijn die hun de verantwoordelijkheid hiervan blijven ontnemen zal er weinig veranderen.
Ik heb het betere deel van mijn leven in Singapore gewoond

1) Dit is niet super simpel, it never is
2) Jij zal nooit Japans spreken en al zeker niet in 1 jaar. Volgde samen met een 20-tal Europeanen Chinees en na 3 jaar sprak niet een van mijn klasgenoten die taal, hoogstens voldoende om een koffie te bestellen.
3) Jouw kinderen zijn idd in staat om Japans te leren, maar zij zullen discriminatie ondervinden, in Singapore weinig, Japan zonder twijfel behoorlijk wat.
4) Ook in Azie wordt bepaald gedrag van Westerlingen als problematisch ondervonden fietsen of het bekritiseren van religie om maar iets te noemen.
5) Hoeveel arrestaties van Westerlingen ik gezien heb in Singapore kan ik niet meer op één hand tellen
6) Wij passen ons aan? Heel naief om dat te geloven, omdat bepaalde waarden en normen van hier gewoonweg niet stroken met die van daar. Je kan immers niet zomaar eventje de waarden en normen die je hier met de paplepel hebt meegekregen overboord gooien.
7) Er is een correlatie tussen sociale klasse en criminaliteit. Westerlingen in niet-EU landen maken meestal deel uit van de hogere sociale strata. De Noord-Afrikaanse hier in Belgie overwegend lagere sociale klasse.

Kan je daar functioneren? Zonder twijfel maar dat kan je net zo goed zeggen van die mensen in Nanterre. Mijn vriendenkting was uitsluitend Singaporees en “internationaal” wat je voor 80% van de Westerse diaspora niet kan zeggen.

Kijk, dit snap ik 100%. Dat kan ook de bedoeling niet zijn, maar dat mag er ons ook niet van weerhouden bepaalde dingen te benoemen zoals ze zijn en dat is dat dit soort problematiek (al paar decennia trouwens) wel uitsluitend bij een groep mensen terug te vinden is. Ik zie voornamelijk bruinere jongeren die vaak nog eens een Allah er tussen roepen. Zijn alle bruine mensen die Allah roepen slecht, absoluut niet, maar weer eens, je moet het probleem wel durven benoemen anders blijven we rond de pot draaien en komt er zeker geen oplossing. En het is een dunne koord om op te balanceren want ik snap dat we heel snel naar racisme neigen.
Maar dat is flauwekul om twee redenen, hè.
Is het omdat ze bruine mensen zijn en Allah roepen dat ze nu meedoen aan de rellen? Of is het ene neveneffect van het andere? Als je bijvoorbeeld ziet dat er veel onvrede is in een sociale groep mensen die veel meer hordes op de weg tegenkomt dan witte mensen, dat zij een toekomstbeeld hebben (al dan niet terecht) dat er hier niks voor hen is en niemand hen hier wil... Dat leeft duidelijk onder een groep van hen. Ben je dan eigenlijk wel de juiste oorzaak aan het benoemen, als je dan wijst op een gezamenlijke achtergrond van die jongeren? Zeker als je die zo breed moet trekken als "niet-Belg". Dat is zelfs geen gezamenlijke achtergrond, hè. In welke mate je dan het échte probleem benoemd hebt, is heel wat meer open voor discussie dan wat je nu doet uitschijnen natuurlijk.

En de tweede reden is dat er vooral veel gekakeld wordt door bepaalde roepers dat "we het probleem moeten durven benoemen", omdat we anders geen oplossingen kunnen vinden. Goed, je hebt mogen zeggen dat het bruine mensen zijn die Allah roepen. Zoals elke keer opnieuw, trouwens. Veel verdere oplossingen of verdere input komt er dan niet vaak. Die Grote Oplossingen die er gaan komen zodra het benoemd wordt, die moet ik nog altijd zien.

Dat ze dit dan doen in hun (dictatuur)land van herkomst i.p.v. hier, gezien ze toch zo goed blijken te kunnen rel schoppen bij ons.

Kunnen ze meteen hun dictator omver schoppen en hun eigen land verbeteren zelf hun eigen problemen al rellend onderling oplossen zonder daarmee anderen te storen.

Als ik die mietjes van een oproerpolitie in België (maar ook Frankrijk) zie die liever een minuscuul groepje met TVG of andere politiekers, en zelfs vredige niet agressieve burgers lastig vallen en aanvallen i.p.v. relschoppers die de boel kort en klein verbranden en daartegenover bv. Omon in Wit-Rusland waar ik als onschuldige toevallige passant zelf quasi half in mekaar geslagen in de gevangenis kon gevlogen zijn (ja de protesten van 2020 tegen Lukashenko en dus een andere context). Dan vraag ik me echt af waarmee we bezig zijn in Europa. Het pamperen van relschoppers, laat ze maar doen, halve wijken en 100en auto's in brand steken... Geen probleem, doe maar. Maar o wee als er een extreemrechtse politicus of simpelweg burgers tijdens de covid quarantaine protesten vredelievend mee wilt gaan protesteren, dan schiet men wakker en gebruikt men agressie en flauwekul regeltjes.

Kortom: rellen en de boel op stelten zetten mag, protesteren mag, soms, behalve als je te braaf bent en extreemrechtse sympathisant bent...

En maar blijven bovenhalen dat bitch-slap incident met TVG en de 'vredelievende' anti-coronaprotesten. Want het is altijd de schuld van de ander, de regering, de corrupte politie, ....

U wint de whataboutism-prijs van de week, proficiat!

Laatst bewerkt:
Vind je dan ook dat verkrachting etc niet bestraft moeten worden. Want in de tijd van Daens, toén waren er pas verkrachtingen. Wat ze tegenwoordig een verkrachting noemen, dat stelt niks voor in vergelijking!
Wat is dat voor een ongelofelijk bizarre vergelijking? Een verkrachting is een verkrachting, een moord is moord, diefstal is diefstal. Ongeacht de tijd. Ze kunnen dat anders bestraffen, maar de feiten hebben dezelfde impact en gevolg voor het slachtoffer. Tot de onderklasse behoren 200 jaar terug en nu tot de onderklasse behoren is iets compleet anders.

Onze onderklasse zou in veel andere landen trouwens tot de midden- of zelfs hogere klasse behoren als we kijken naar hun inkomen en/of koopkracht.

2) Jij zal nooit Japans spreken en al zeker niet in 1 jaar. Volgde samen met een 20-tal Europeanen Chinees en na 3 jaar sprak niet een van mijn klasgenoten die taal, hoogstens voldoende om een koffie te bestellen.
3) Jouw kinderen zijn idd in staat om Japans te leren, maar zij zullen discriminatie ondervinden, in Singapore weinig, Japan zonder twijfel behoorlijk wat.
4) Ook in Azie wordt bepaald gedrag van Westerlingen als problematisch ondervonden fietsen of het bekritiseren van religie om maar iets te noemen.
5) Hoeveel arrestaties van Westerlingen ik gezien heb in Singapore kan ik niet meer op één hand tellen
6) Wij passen ons aan? Heel naief om dat te geloven, omdat bepaalde waarden en normen van hier gewoonweg niet stroken met die van daar. Je kan immers niet zomaar eventje de waarden en normen die je hier met de paplepel hebt meegekregen overboord gooien.
7) Er is een correlatie tussen sociale klasse en criminaliteit. Westerlingen in niet-EU landen maken meestal deel uit van de hogere sociale strata. De Noord-Afrikaanse hier in Belgie overwegend lagere sociale klasse.

Kan je daar functioneren? Zonder twijfel maar dat kan je net zo goed zeggen van die mensen in Nanterre. Mijn vriendenkting was uitsluitend Singaporees en “internationaal” wat je voor 80% van de Westerse diaspora niet kan zeggen.
Hoezo is fietsen problematisch gedrag?

Wat is dat voor een ongelofelijk bizarre vergelijking? Een verkrachting is een verkrachting, een moord is moord, diefstal is diefstal. Ongeacht de tijd. Ze kunnen dat anders bestraffen, maar de feiten hebben dezelfde impact en gevolg voor het slachtoffer. Tot de onderklasse behoren 200 jaar terug en nu tot de onderklasse behoren is iets compleet anders.

Onze onderklasse zou in veel andere landen trouwens tot de midden- of zelfs hogere klasse behoren als we kijken naar hun inkomen en/of koopkracht.
En onze onderklasse ten tijde van Daens zou in andere landen de rijke klasse geweest zijn. Het punt is dat "vroeger was het veel erger" geen argument is. Want dan was voor de mensen ten tijde van Daens armoede ook geen argument, want in de middeleeuwen was het allemaal nog veel erger.

Is het eigenlijk niet bizar dat een agent die één tiener doodschiet in het kader van een interventie voor meer onrust zorgt dan een groep salafisten die zonder aanleiding 130 onschuldige burgers vermoordt?

En onze onderklasse ten tijde van Daens zou in andere landen de rijke klasse geweest zijn. Het punt is dat "vroeger was het veel erger" geen argument is. Want dan was voor de mensen ten tijde van Daens armoede ook geen argument, want in de middeleeuwen was het allemaal nog veel erger.
Armoede impliceerde toen dat je geen eten kon kopen en rondliep met gaten in u kleren. Dat je bij de minste epidemie dood ging. Dan ga je waarschijnlijk gaan betogen, plunderen en rellen als de voedselprijzen omhoogschieten omdat uw leven in gevaar is.

Armoede impliceert nu vooral dat je niet de nieuwste smartphone of luxegoederen kan kopen. Feitelijke materiële deprivatie is niet veel voorkomend in het westen. Uitzondering zijn misschien daklozen, maar dat zijn meestal ook niet de mannen die gaan rellen. De mannen die nu rellen doen dat uit verveling en/of omdat ze eens gratis willen winkelen.

Hoezo is fietsen problematisch gedrag?
Fijn dat je dit vraagt, omdat dit aantoont hoe triviale zaken hier daar tot grote erger kunnen leiden

Singapore heeft geen fietscultuur en dus ook geen fietspaden.

- Westerlingen die naar het werk fietsen worden ervaren als personen die het verkeer hinderen, egocentrisch zijn en zich niet aanpassen aan de locale normen. Waar hebben we dat nog gehoord?
- Een fiets is goedkoop en wordt dus geassocieerd met een lagere sociale status. Rutte die naar het werk fietst? Vergeet dat maar, zou omvallen van schaamte. Front page news.

Dan z
Armoede impliceerde toen dat je geen eten kon kopen en rondliep met gaten in u kleren. Dat je bij de minste epidemie dood ging. Dan ga je waarschijnlijk gaan betogen, plunderen en rellen als de voedselprijzen omhoogschieten omdat uw leven in gevaar is.

Armoede impliceert nu vooral dat je niet de nieuwste smartphone of luxegoederen kan kopen. Feitelijke materiële deprivatie is niet veel voorkomend in het westen. Uitzondering zijn misschien daklozen, maar dat zijn meestal ook niet de mannen die gaan rellen. De mannen die nu rellen doen dat uit verveling en/of omdat ze eens gratis willen winkelen.
Dan waren de rellen van toen ook niet door armoede, want dat waren mensen die gingen werken en dus een inkomen hadden. Die gingen betogen tegen de arbeidsomstandigheden. De armen van toen waren diegenen die niet gingen werken.
In uw definitie is gaan betogen omdat ge betaald verlof wilt, toch absolute rijkdom ipv armoede?

Al die beelden bekijkend van die diefstallen, ramkraken, pyromanie, vandalisme...wow, er leeft in Frankrijk blijkbaar wel een grote groep (minderjarig) uitschot.
Het zal je wagen / winkel / huis / buurt maar zijn. In zo'n maatschappij voel ik me niet thuis eerlijk gezegd...
Dat de discussie & protest losbarst rond de dood van die tiener vind ik heel begrijpelijk, maar waarom moet zoiets met geweld? Dat is altijd een teken van onmacht.

Mijn God, wat een kansloze thread is dit aan het worden. De ene komt hier gewoon flagrant racistische zever posten (en is gelukkig geband daarvoor) en de andere beweert dat armoede geen factor mag zijn omdat de mensen in de tijd van Daens echte armoede kenden en nu niet meer, wat is dat zelfs. @anders. heeft al goed uitgelegd waarom dat een compleet mank argument is, maar ik snap echt niet hoe je dat zelfs met een serieus gezicht kan komen posten als argument. Dan mag niemand in Europa ook nog klagen over iets, want vroeger hadden ze het allemaal slechter.

Smijt er nog de gebruikelijke populistische zever bij van 'terugsturen naar hun eigen land!' (wat dus gewoon België is voor veel van die mensen) en wat verdoken racistische onzin over echte Belgen versus vreemdelingen en maak het af met hier en daar wat figuren die komen beweren dat er nog meer mag geschoten worden of andere leuzen komen droppen zonder ook maar iets van het gesprek te lezen en we zijn rond.

Mensen die dan proberen te nuanceren of te kijken naar de oorzaken van het feit dat het vooral bruine jongens zijn (daar is niemand blind voor) die de boel op stelten zetten worden als vanouds weggezet als mensen die excuses zoeken of zeveren. Het is de schuld van de bruinen. Het probleem is benoemd. Goed zo.

Ik moet gewoon @Muñoz gelijk geven: hier valt niks van waarde uit te puren. Amuseer jullie nog.

Heb ik ook nergens gezegd.
Heb ook nooit gezegd dat ik perfect vlot zou praten. Je kan wel de basis leren op een jaar en na 5 jaar zou je toch echt het niveau van een 3de graadsleerling moeten kunnen. Ik verwacht van die eerste of 2de generatie ook niet meer dan 3degraads Nederlands, maar dat is er niet. Beetje serieus blijven aub... Ik denk dat hier niemand van ons valt over de of het meneer, hoe laat zijn het of kom kijken ipv kan u even komen kijken. Weeral wordt het hand boven deze mensen gehouden alsof het niet hun eigen schuld is de taal zo erbarmelijk te spreken.
Ik hoop dat ondanks die discriminatie het ze niet het excuus geeft of te plunderen en gebouwen in brand te steken dan. Of gaan we de schuld dan ook vooral leggen bij Singapore en hun gebrek aan kansen voor Blanke migranten???
Spreek ik ook niet goed, heel mijn rubriek ging over het u aanpassen naar het land van verblijf. Soit bekritiseren van religie =/= aanslagen plegen, boel plunderen, vrouwen betasten, geweldpleging, homohaat... moet ik doorgaan? Wij mogen hier in ons eigen land de religie zelf niet bekritiseren van zogenaamde inwijkelingen zonder te moeten vrezen voor repercussie.

Ik zal u op uw woord geloven, maar als we dan gaan vergelijken, zitten de cellen dan ook voornamelijk vol met Blanke Westerlingen?
6) Wij passen ons aan? Heel naïef om dat te geloven, omdat bepaalde waarden en normen van hier gewoonweg niet stroken met die van daar. Je kan immers niet zomaar eventje de waarden en normen die je hier met de paplepel hebt meegekregen overboord gooien.
Maar we proberen toch? Alle, je bent hier precies aan het doen alsof de buitenlands Westerling evenredig amok maakt als de problematiek die we hier de afgelopen decennia ondervinden. Als bepaalde Westerlingen hun cultuur opdringen aan hun kinderen, ze van school houden enz, ja dan spreken we over een gelijkaardig probleem, maar iets zegt mij dat er toch nog een verschil is tussen die beide, noem me gerust naïef of biased. Of spreken 2de,3de generaties daar ook nog altijd zo belabberd Singaporees?
Absoluut mee akkoord, maar dan moet je dat ook gewoon durven benoemen en het probleem aan de oorsprong oplossen. En imo kan je als land maar zoveel energie in iemand pompen, als ze zelf niet toegankelijk zijn dan baat geld en resources niets. Ik ben vrij zeker dat als ik naar Singapore ga wonen, vertik de taal te leren, mij opsluit in mijn commune dat het een heel moeilijk leven gaat worden. Denk ook niet dat Singapore mij dan ook elke maand een bedrag op mijn rekening stort. gratis onderwijs voor mijn kids enz....

Belgie doet gewoon al heel veel ten opzichte van grote delen van de wereld en net daarom dat ik ook wel hogere eisen heb van de migranten die naar hier komen. Om dan te bijten in de spreekwoordelijke hand die u voedt.

Kijk, dit snap ik 100%. Dat kan ook de bedoeling niet zijn, maar dat mag er ons ook niet van weerhouden bepaalde dingen te benoemen zoals ze zijn en dat is dat dit soort problematiek (al paar decennia trouwens) wel uitsluitend bij een groep mensen terug te vinden is. Ik zie voornamelijk bruinere jongeren die vaak nog eens een Allah er tussen roepen. Zijn alle bruine mensen die Allah roepen slecht, absoluut niet, maar weer eens, je moet het probleem wel durven benoemen anders blijven we rond de pot draaien en komt er zeker geen oplossing. En het is een dunne koord om op te balanceren want ik snap dat we heel snel naar racisme neigen.

't Is allemaal jammer dat die jongen gestorven is, maar het stigma, zonder te veralgemenen, dat bepaalde bevolkingsgroepen of jongerengroepen om het anders te zeggen, waarvan die jongen hoogstwaarschijnlijk deel uitmaakte (in bv. z'n banlieue of stad) het minder nauw nemen met de wetgeving en algemeen respect voor mede-burgers blijft natuurlijk plakken aan hun kont zolang ze zelf zo verder doen.
Dat hij het moest bekopen met z'n leven is niet zijn fout maar dat van de gehele maatschappij & de politiek die tot op dag van vandaag keer op keer faalt.

Maar op dag van vandaag hebben diegene die 'willen' geen enkele reden meer om zichzelf in het slachtofferrolletje te wanen, want alle kansen worden hen op een zilveren plateau geserveerd.

Ze doen er dan ook al die jaren mee verder, in Frankrijk toch al zeker sinds de jaren '60.
- Criminaliteit, drugsgerelateerde feiten & allerhande
- Rellen - vernielen van publiek & privatief domein maar ook privé goederen
- Uitdagen & aanvallen orde- & hulpdiensten
- Publiek domein aan zichzelf toeigenen (banlieus waar overheidsdiensten niet meer binnen mogen)
- ...

Ik hoef er toch geen bronnen / statistieken bij te halen? Alé, toch maar even snel een Google zoekopdracht:
- https://ministrando.org/jeugdcriminaliteit/statistieken_over_criminali.html
- https://www.hln.be/binnenland/nieuw...e-1-op-3-verdachten-is-buitenlander~a1c0bfc2/

EN BELGIE?​

Hoe is de situatie in België? We weten het niet. In Nederland mag men de etnische afkomst van daders en verdachten registreren, databanken koppelen en over dit thema wetenschappelijk onderzoek doen, in België - vooral onder druk van de PS en de privacycommissie - vooralsnog niet. In België is louter en alleen het registreren van iemands etnische afkomst voor sommige groepen al "racistisch".

De schaarse onderzoeken naar de oververtegenwoordiging van vreemdelingen (in Belgische onderzoeken zijn dat meestal personen met een buitenlandse nationaliteit, nvdr) in de criminaliteitsstatistieken richten zich in België steevast op het mogelijke racisme bij politie en gerecht én op sociale uitsluiting. Culturele verklaringsmodellen zijn hier taboe. Zoals de reacties op de studies van Marion van San aantoonden.
- https://www.gva.be/cnt/aid948509

Er moet van die groepen, van welke al dan niet Belgische of buitenlandse afkomst , meer respect zijn voor de orde- & hulpdiensten, meer integratie meer opleidingen, want opportuniteiten zijn er zeker in Frankrijk of hier, kijk maar naar het aantal vacatures die op dag van vandaag nog niet ingevuld zijn...

En, uw eigen origine al eens opgezocht?
Ik ben trouwens van vreemde origine. Mijn betovergrootvader was Nederlander.
Hier wellicht Noord-Frans als ik bepaalde stambomen mag geloven, en geboren in Wallonië. Maar ik kan evengoed afstammen van Duitse kant.

een groep salafisten die zonder aanleiding 130 onschuldige burgers vermoordt?
Bron?

En maar blijven bashen op het bitch-slap incident met TVG en de 'vredelievende' anti-coronaprotesten. Want het is altijd de schuld van de ander, de regering, de corrupte politie, ....
Het is niet perse de schuld van 'een' ander maar stel je toch eens in de plaats van TVG. Of stel dat je een extreemlinkse politieker bent en een extreemrechtse politieker je recht op betogen vertrappelt? Dan ga je toch ook kwaad worden als je zo geviseerd wordt door een andere groep/partij.

Mocht ik erover blijven 'bashen' zou ik er een aparte thread opgestart hebben.

Waarom ik het hier mee in de thread bracht ging voor mij om het feit dat de politie voor TVG dankzij 'het cordon sanitaire' de grote middelen inzette net als in Frankrijk destijds door de gilets jaunes manu militari te behandelen, terwijl ze bij geweldadige protesten - rellen - vernielingen e.d. staan toe te kijken en eens met hun waterkanonneke 'schieten' terwijl er uit hun zicht ook nog eens hier en daar auto's in brand worden gestoken door ... Jawel... Ik zwijg.

Edit crew: warns bespreek je in pm, voor algemene feedback zijn er feedbackthreads

Laatst bewerkt door een moderator:
A la rechts roepen 'minder minder minder' (immigranten), tja, daarmee los je dat probleem niet op. Die mensen zijn al eventjes hier, ondertussen al meerdere generaties. Alleen merk ik wel dat, hoe ouder ik word, hoe meer ik ook vind dat we een strenger migratiebeleid nodig hebben. Niet om het huidige probleem op te lossen, maar om te voorkomen dat het potentieel erger wordt in de toekomst.
Goh ja het daagde me wel dat vlaamsblok dat al roept van de jaren tachtig. Ik ga nu niet voor het VB stemmen maar ergens moet ge die visionaire houding van die partij wel krediet geven.
We zijn nu 50 jaar later afgegleden in een duale maatschappij tussen de have en de have nots. We kunnen als een Europees land duidelijk geen coherente maatschappij creëren en de gevolgen zijn toch niet niets. In het onderwijs stelselmatig de lat lager en lager dient te leggen zodat de hele maatschappij er hinder van ondervindt. Een stijgende sociale zekerheid. De peninentaire instellingen en het gerecht die de criminaliteit niet meer kunnen handhaven waardoor er een wetteloosheid ontstaat. En natuurlijk een haat vanuit minderheidsgroepen tov alles wat blank en autochtoon is. Als ik daarbij de cijfers van frankrijk er nu eens bijneem bij de recente uitspatting van geweld hebben we toch ook weer miljoen of zelfs miljarden kosten hebben aan vernielingen, uitgebrande wagens/gebouwen en in allerijl opgetrommelde agenten (40.000 als ik me niet vergis)

Ja die 'minder minder minder' is een holle populistische slogan maar dat had ons niet moeten nalaten om een degelijk migratiebeleid te voeren waar we de mensen de kansen en ontplooiing konden geven die ze verdienden.

Opmerkelijk dat ze bussen in brand steken, bibliotheken affikken, etc. Exact de zaken die de lagere klassen nodig hebben om zich te verplaatsen of om te lezen.

Terug
Bovenaan